Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ervaringen vechtsport en adhd

hallo moeders en vaders
ik heb een vraag en die is als volgt. mijn zoontje is 6 en half. een vrolijk lief mannetje met een gebruiksaanwijzing haha klinkt wel leuk. hij zou bv op sociale vaardigheidstraining moeten maar die is hier bij ons nog niet voor zijn leeftijd dat is pas vanaf 7 jaar groep 4. ben zelf zoveel mogelijk met hem bezig te praten want hij heeft moeite vriendschappen te sluiten juist wil hij graag maar misschien te waardoor hij kinderen afstoot. nu heb dit niet zoveel met mijn vraag te maken maar ik wil hem graag op een positieve manier bezig zien zodat het wat beter gaat met hem en vriendjes krijgen en zichzelf anders neer te zetten. hij reageert niet goed op situaties begrijpt dingen ook nog moelijk waardoor hij voor zijn leeftijd eigenlijk nog wel jonger gedrag laat zien. hij word snel kwaad en weet zich niet goed te uiten. hij is helemaal niet onzeker of rustig juist het tegenovergestelde. nu is mij door iemand gezegd lijkt het je geen goed idee om hem op karate of zoiets te doen. niet voor het vechten maar voor drukke kinderen die snel kwaad worden kan het een gunstig effect hebben. als ik erover lees op het internet denk ik misschien wel ideaal en hij is nog lekker bezig ook. ik ben alleen helemaal niet in de vechtsporten thuis dus ben zo benieuwd naar ervaringen van andere ouders die omdezelfde redenen hun kind op karate of een andere vechtsport hebben gedaan.

mvg natascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Judo

onze zoon (ondertussen alweer bijna 12) heeft add, had moeite met vrienden maken, houding, frustratie etc.etc. Hij heeft een poosje op judo gezeten, dat ging erg goed. Veel structuur en discipline. De wedstrijden vond hij vreselijk maar daar hoef je ook niet aan mee te doen dus dat is vrij. Uiteindelijk heeft hij er toch voor gekozen om te stoppen met judo. Hij zit al sinds zijn 6de op voetbal in een erg leuk en hecht team en dat gaat erg goed.

Guinevere

Guinevere

20-10-2008 om 10:10

Jiujitsu

Ja, wij hebben ons kind hierom op jiujitsu gedaan. Hij heeft ADHD. Ik heb geen idee of het hem helpt eigenlijk, maar hij vindt het wel leuk en hij houdt van sporten, dat is het belangrijkste.
Ik merk geen verschil in zijn gedrag omdat hij sociaal toch best al sterk is (voor een ADHD-ertje, haha).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.