Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

18-02-2009 om 21:04

Eten bij kinderfeestje

Zoon wordt over een paar weken 5 en ik dacht er aan het feestje met patat (bijvoorbeeld) te laten eindigen rond een uur of half 6. Vooral vanwege de leuke tip die ik hier eens las om de patat lekker meteen van tafel te eten, volgens mij gaan zoon en vriendjes dat geweldig vinden en ikzelf ook.
Nou vroeg ik me hierover af: of iets eten aan het eind zowiezo een goed idee is? Of alleen wat snoep mee geven en dan thuis eten? En hoe iedereen toch aan die patat komt (ik lees het vaker over kinderfeestjes)? Gaat een ouder die halen terwijl de ander de kinderen bezig houdt met het vierkante oog? Of hebben jullie allemaal een frituurpan in huis? Bakt er ook wel eens iemand pannenkoeken?
Het is maar een detail maar wel eentje die wat makkelijker mis kan gaan in mijn geestesoog dan de rest, daar komen we volgens mij wel uit dankzij massa's OO-spelletjestips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelf bakken

Wij hebben wel eens (in de schuur) frietjes gebakken en bitterballen e.d. in een tweede (geleende) frituurpan. Mijn man zorgde hiervoor, terwijl ik met de kinderen de laatste hand aan een knutsel aan het leggen was.

Wat ook een groot succes is hier (en vind ik makkelijk qua voorbereiding): een "lopend buffet": grotendeels van te voren klaar te maken: bakjes met rauwkost (komkommer, cherrytomaatjes e.d.), knakworstjes, broodjes, krentenbollen, een pan soep, in punten gesneden pizza...etc

Zo is er voor iedereen wel iets wat 'ie lust en ze vinden het leuk om met hun bord langs het buffet te lopen.

ALs toetje uiteraard chocoladefondue!

Veel plezier!
Marlies

Sandra

Sandra

19-02-2009 om 10:11

Patat

Patat kan ook prima in de oven, daar heb je dus amper omkijken naar.

Patat/pannenkoeken

Allebei wel eens gedaan. Patat bakken met een tweede persoon in de buurt voor "calamiteiten" opvang. De pannenkoeken had ik van te voren gebakken en hoefde ik dus alleen maar heet te maken in de magnetron. Maar een tweede persoon vind ik altijd wel erg handig op een feestje. Als de jarige het soms opeens even niet meer ziet zitten of er is gehannes tussen twee kinderen dan hoef je de rest niet gelijk aan hun lot over te laten.

liora

liora

19-02-2009 om 17:15

Geweldig

Hoi Asa,

Hartstikke leuk dat alle kinderen dan gegeten hebben! Een partijtje is meestal ook uitputtend dus dan kunnen ze thuis lekker snel in bad en naar bed.

En ik denk dat alle vijfjarigen het supercool vinden om zo patat van de tafel te eten. Als het kan, zou ik zelf de patat even halen bij de snackbar, anders blijf je bakken!

Liora

Idd

Inderdaad is mijn man even naar de snackbar gegaan en heeft daar voor 8 euro patat gehaald, en een aantal frikadellen, kroketten en kaassoufles gehaald(ze mochten van tevoren kiezen tussen deze drie)spuitflessen mayo en ketchup erbij en klaar. Bij ons bleken ouders het ook fijn te vinden dat ze al gegeten hadden om 18.00 toen ze werden gehaald.
Overigens is dit gebaseerd op 1 ervaring, dochter is nu 5
groetjes Ank

Hier

de keren dat we friet hebben gegeten op een feestje, was dit eigenlijk altijd op het einde. Manlief haalde friet en ik bleef met het spul thuis. Beide kinderen zijn in de zomer jarig. Feestgangers speelden dan buiten in de tuin (zwembroeken aan, badje en waterbaan). Man weer thuis, frieten op tafel, ketchup en mayonaise (denk ook aan de Amerikaanse mayo...die van Mac Donalds, vinden ze vaak lekker). Wij deden er altijd knakworstjes bij.

Veel plezier! Enne....inderdaad ff erop zetten dat ze met een volle buik weer thuis komen, da's een goede tip

groetjes van Purk

Asa Torell

Asa Torell

19-02-2009 om 20:58

Precies, de uitnodiging

daarom was ik er nu al mee bezig, want daar moet het natuurlijk op komen te staan. En zo te zien is de versie 1 ouder thuis, andere ouder naar de frietboer wel haalbaar. Mooi, ik zie het al helemaal zitten!

Asa Torell

Asa Torell

19-02-2009 om 21:01

Waterbaan

... hm, dat zou ik ook heel leuk vinden maar dat moet toch maar wachten op mijn eigen verjaardag . Inderdaad als kind altijd gevierd met stoepkrijten buiten of elkaar natsproeien of roeien, dat soort werk, heerlijk.

Ik was alleen

Ik stond er alleen voor bij de 5e verjaardag van mijn zoon en heb het feestje toen van 11 tot 14 gedaan op zaterdag. Met om 13:00 uur poffertjes (makkelijk, kant en klaar, in de magnetron, warmhouden en dan in 1x de hele schaal op tafel). IJs erachteraan, nog een kwartiertje spelen en daar kwamen al die ouders weer. Was perfect. Ben je met z'n tweeen dan kun je idd de een patat laten halen, ik zou het dan niet zelf bakken.

Nou cobi

Dat dacht ik dus ook, dat ze weinig zouden eten, van opwinding, en de andere snoeperijen. Maar hier gingen ze een beetje tegen elkaar op zitten eten, en hebben ze nog een aardige hoeveelheid patat weggegeten( niet TE hoor, ik was er natuurlijk ook zelf nog wel bij)
groetjes Ank

Asa Torell

Asa Torell

20-02-2009 om 20:04

Ja cobi

Inderdaad de premiere, haha, we zullen ongetwijfeld zenuwachtiger zijn dan zoon! En patat meteen op tafel was al het plan, lijkt me zo leuk! Tenminste mijn plan want volgens mij wil papa ander eten dat ie niet hoeft af te halen (we hebben geen frituurpan). Maar ik gooi zoon nog wel in de strijd want die weet allang dat echt feesteten patatjes betekent .

Jesse_1

Jesse_1

20-02-2009 om 22:39

Tsja feesteten...

Wij hadden eens een feestje (5-jarige) dat om 12.00 uit school begon met pannenkoeken eten en waarbij zoon na afloop (ca. 16.00) verbijsterd riep dat het feestje nog niet afgelopen kon zijn want er was nog geen patat gegeten....
Jesse

Wilma

Wilma

21-02-2009 om 17:01

Haha

Dat schreef ik dus net boven in een draadje, dat de kinderen hier vandeweek (bij 't feestje van dochter van ons die vijf werd) het feestje bijna geen feestje vonden zonder frietjes aan 't eind. Dus is papa ze maar gaan halen en hebben we dat maar gedaan. 't Stond wel niet in de planning en ook niet op de uitnodiging, maar de ouders vonden 't niet erg dat ze ineens toch al met volle buikjes terugkwamen.

En dat eten zonder borden hebben ze hier laatst op een feestje ook gedaan, mijn dochter heeft 't er nog over !

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.