Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-11-2014 om 00:19
Vorige week was mijn dochter jarig en ze werd 11. Ze zit in groep 8 en dit is dus het laatste jaar 'kinderfeestje' en uitdelen.
Nu vertelde ze me toen ze uit school kwam dat ze een meisje uit haar klas had uitgekozen waar ze eigenlijk weinig contact mee heeft om mee te gaan met de klassen rond.
Na mijn verbaasde "Maar waarom heb je dan voor haar gekozen? Je hebt normaal ook weinig contact met haar?" kwam het volgende antwoord:
"Mama, niemand kiest voor haar, ze is nog nooit met iemand mee de klassen rond geweest en dit is misschien wel de laatste kans die ze kon krijgen om de klas rond te mogen met iemand anders".
Het meisje heeft dus autisme en zwaar adhd en het klopt dat ze nooit gekozen wordt. Was dus wel even trots op mijn dochter dat ze niet heeft gekozen voor een van haar vaste vriendinnen maar voor dit meisje.
Zoiets kleins, maar kan zoveel betekenen voor een ander. Wou dat gewoon even delen
14-11-2014 om 23:11
Suze,
Mijn kinderen zeggen wel eens : mam sta niet altijd meteen klaar om een ander te helpen. Ik zie dat ze dat zelf ook doen , maar dat vertel ik ze maar niet. Haha.
14-11-2014 om 23:55
Klemtoon
Voor de juiste klemtoon: Mam, Sta niet altijd meteen klaar om een ander te helpen!
18-11-2014 om 11:57
Feestje
Het betreffende meisje zal idd ook op het feestje komen, echter is dat feestje aan het begin van volgend jaar gepland ivm omstandigheden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.