Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Cicade

Cicade

14-03-2012 om 16:54

Fantasievriendje is dat normaal?

1 van de overblijfkindjes (ik ben overblijfcoordinator) praat hardop met haar vriendje Ron Wezel (jawel van Harry Potter).
Mijn vraag is hoe wij daar het beste op kunnen reageren. We merken dat het meisje zich de laatste tijd wat meer afzondert en daarbij komt dat ze al een einzelganger is. Persoonlijk vind ik haar niet zo goed ' passen' op het reguliere onderwijs. Ze heeft een stofwisselingsziekte, is erg klein en mager voor haar leeftijd en heeft ook een beetje ' afwijkend' uiterlijk en loopt duidelijk achter in haar algemene schoolontwikkeling (ze zit in groep 5 en zou in groep 7 moeten zitten).
Ik weet niet of al deze info van belang is, maar enfin beter teveel dan te weinig info...
Is het nu beter om in haar fantasie mee te gaan, te ontkennen en haar uit te leggen dat het niet echt is (zij voert dus hele gesprekken ) of iets anders. Haar ouders zien het als een spel en spelen dat thuis ook met haar, maar dat is iets heel anders. Op school speelt ze immers in haar eentje met dat vriendje, dan doet er niemand anders met haar mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overleggen met de leerkracht

De leerkracht weet neem ik aan dat het meiske een fantasievriendje heeft. Ik zou het als overblijfkracht echt daar als eerste mee overleggen. Het is toch niet van belang of jij haar wel of niet in het reguliere onderwijs vindt passen?

Overigens had ik zelf 3 fantasievriendjes. Ik ben op mijn derde verhuisd en toen ging mijn vriendjes ook verhuizen, naar een ander huis, dat wel. Daarna waren ze gewoon weg.

Cicade

Cicade

14-03-2012 om 22:36

Inderdaad niet relevant

Al die overige info + mijn mening.

Leerkracht is (nog) niet mee gesproken, wel met haar vader die het allemaal volstrekt onschuldig en leuk vind. Wij hangen eigenlijk de (over)bezorgde moeders uit. Ik heb mijn collega trouwens gezegd het gewoon aan te kijken, beetje extra op haar letten. Ik denk ook dat het onschuldig en levendige kinderfantasie is. Misschien gaan we het wel aankaarten bij de leerkracht, ze heeft een hele fijne leraar dus dat is wel prettig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.