Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pien

Pien

21-05-2012 om 20:18

Feestje - ethische kwestie mbt uitnodigen

Zoon mag een aantal vriendjes uitnodigen voor zijn feestje. Omdat het per kind nogal aan de prijs is, houd ik het aantal kinderen beperkt . Hij vond het erg moeilijk om te kiezen, uiteindelijk is dat toch gelukt, maar met pijn in het hart. Nu blijkt al snel dat één van de genodigden niet kan komen. Ik dacht direct: jammer, maar wel leuk dat hij nu vriendje X toch kan vragen. Meteen daarna dacht ik: da's eigenlijk niet aardig, zo'n tweedehands uitnodiging. En nu hink ik op die 2 gedachten: het voelt niet helemaal jofel, maar aan de ander kant: als zoon meer kinderen had mogen kiezen, zat X er zeker bij. Hij hoeft het verder ook niet te weten, de uitnodigingen zijn nét pas de deur uit en zoon heeft het er met X überhaupt niet over gehad, die weet dus helemaal niet dat hij misschien wel, misschien niet gevraagd zou worden.
Doe ik onnodig moeilijk of is het idd not done om X alsnog te vragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama 5

Mama 5

21-05-2012 om 20:42

Ja joh

Dat doen wij zo vaak. We zeggen het natuurlijk niet tegen dat vriendje. Maar hier willen ze altijd meer kinderen uitnodigen dan mag.

ishtar

ishtar

21-05-2012 om 21:13

Tuurlijk

en als het een vlakvantevoren afmelding betreft, leg ik ook gewoon uit waarom. Ik heb wel eens op de dag zelf nog een last minute uitnodiging gedaan, er was een zieke en je moest met een minimum aantal kinderen komen (dat was gelijk ook ons maximum aantal ivm vervoer) Is niet moeilijk over gedaan, kind blij dat het mee mocht!

Gewoon doen

Vorige week gaf mijn zoon zijn feestje, omdat ik rijkelijk laat was met het uitdelen van de uitnodigingen bleek ook pas laat dat er één niet kon. De dag voor het feestje hebben we een andere jongentje gevraagd. Gewoon erbij gezegd dat pietje niet kon en of hij het leuk zou vinden om mee te gaan. Nou, dat vond hij. Geen probleem dus. Kinderen voelen zich niet zo gauw tweede keus, die vinden het gewoon leuk onverwachts alsnog naar een feestje te kunnen.

skik

Vic

Vic

21-05-2012 om 22:27

Natuurlijk

Wij hebben ook wel eens een uitnodiging een dag van tevoren gehad. Kind blij en heeft er geen moment bij gedacht dat ze 'tweede keus was'.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-05-2012 om 11:39

Ja, je doet moeilijk.

Stel dat een vriendin van jou een andere vriendin uitnodigt om naar een concert van je favoriete popgroep te gaan. Die vriendin wordt ziek en jouw vriendin zoekt een vervangster. Ze belt jou en je mag gratis mee. Een klein beetje jaloezie is niet erg maar ik neem toch aan dat het gevoel van blije verrassing overheerst. Ik sluit me geheel aan bij de rest.

Rafelkap

Rafelkap

22-05-2012 om 17:49

Doen

Voor een volwassene is het meer not done, maar voor een kind van die leeftijd niet. Gewoon doen.

Pien

Pien

22-05-2012 om 20:31

Unaniem

Nou, ik weet wat me te doen staat, bedankt allemaal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.