Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Feestje in gymzaal; wat te doen?

Hallo, ik ben aan het overwegen om voor de 7e verjaardag van mijn jongste zoon een feestje in een gymzaal te geven omdat er dan wat meer kindjes kunnen worden uitgenodigd. Nu heb ik dit nooit gedaan voor mijn oudere zoon en weet dus eigenlijk niet zo goed wat je daar dan vervolgens met die kinderen gaat doen. Ik neem dan natuurlijk eten, drinken, tractaties mee, maar verder ben ik geen gymjuf en vind het een beetje eng om die drukke bende op allemaal toestellen te laten springen. Kortom, wie heeft er tips voor activiteiten op zo'n gymzaalfeestje.
Alvast bedankt voor het meedenken, Alexis.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marit

Marit

13-02-2009 om 17:29

Circuitje

Ik denk ook niet dat het verstandig is om met toestellen te werken. Je kunt wel een circuitje maken. 1. met een bal in een emmer
2. met een balletje/ei (....niet zo handig misschien) op een lepel
3. zaklopen
4. over een bank lopen
5. Iets uit een bak happen
6. Potje zaalvoetballen, trefballen, korfballen
etc
etc
Het is dan wel handig als je bij elk onderdeel een hulp-ouder of broetje/zusje hebt. Maak voor iedereen een kaart die ze kunnen laten afkruisen en eventueel punten/seconden kunt invullen.

Veel plezier!
Marit

Stelle

Stelle

14-02-2009 om 11:12

Apekooi!

Wat leuk dat dat kan! Ik zou vooral zoveel mogelijk tevoorschijn halen, een heel parcours uitzetten, touwen en ringen uithangen, banken tegen bok & paard zetten en lekker apekooi spelen. Evt trefbalapekooi. Kost nauwelijks georganiseer en houden ze volgensm ij een hele tijd vol.

artje

artje

14-02-2009 om 21:04

Ook gedaan

Bij ons is de gymzaal in de buurt. Thuis begonnen met wat limo en cake en een verhaal. (in ons geval is het een dochter en was het een elfen feestje) Toen een schatkistje zoeken die in huis was verstopt. In de deksel (gewoon zo'n rond houten doosje van de xenos) een plattegrondje getekend. Die moesten we volgen...en toen kwamen we in de gymzaal uit. En in het schatkistje heb ik allemaal kaartjes gedaan met verschillende opdrachtjes. Ze moesten telkens de opdracht vervullen en dan de volgende opdracht. Als ze alle opdrachten hadden vervuld dan zou de spreuk van de heks, die alle elfen had betoverd, ongedaan gemaakt worden.
Ik had opdrachtjes als vliegen (ringzwaaien), zwaaien aan lianen (touwzwaaien), op de boomstam springen (op de kast met een springplank) tikkertje (mijn man en ik waren de tikkers) bewegen op muziek, stopt de muziek dan een opdrachtje zo snel mogelijk doen. (plak je neus tegen de gele lijn, maak je zo klein mogelijk, zet je voet tegen de muur etc) In het wandrek klimmen en aan de achterkant naar beneden klimmen etc.
Doe vooral geen gevaarlijke dingen! Let op de veiligheid met matten, en bij bv kast springen altijd erbij staan om te vangen.
en zo zijn er nog vele dingen te verzinnen.
Voor een jongen is het leuk om iets in het piraten thema te doen. Of een boeven thema. Een beetje fantasie en je komt al een heel eind.Zaklopen is ook een idee,of met bierviltjes naar de overkant. Ieder krijgt er twee en ga naar de overkant zonder de grond te raken. Pas op....er zitten krokodillen in het water... het wandrek is de mast van het schip, je moet oefenen met bommen gooien (ballen in het net, twee partijen, wie heeft het eerst 5 punten) hoepeldans, het aantal hoepels door het lokaal heen zoveel er kinderen zijn, als de zeemansliederen klinken door de zaal bewegen, stopt de muziek zo snel mogelijk in een hoepel. telkens een hoepel weg halen.estafette met bv lakens; 1 piraat zit er op de ander trekt naar de overkant en terug. Welke groep is als eerste terug.
blokkenroof; een groep piraten en een groep gewone zeelui. de piraten proberen de blokken weg te roven. (even onder google kijken voor de spelregels) Beetje fantasie en je komt al een heel eind.

succes

artje

artje

14-02-2009 om 21:06

O ja

En de laatste opdracht is; zoek de schat....ergens een krat verstoppen in de gymzaal (kleedkamer) met een klein cadeautje in het thema en een zakje chips

Stelle

Stelle

16-02-2009 om 09:33

Pelle (o.t.)

Echt?? Oh, wat jammer. Droom stiekem nog steeds van een Echt Apekooifeest. Vond ik vroegah het enige leuke aan gym op school....

Alexis

Alexis

20-02-2009 om 10:28 Topicstarter

Bedankt!

Ik wilde jullie bedanken voor de tips en de reacties, hartelijk bedankt hiervoor, zo moet het gaan lukken. Vr. gr. Alexis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.