Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
notje

notje

27-11-2010 om 15:33

Feestje: is dit niet erg lang?

Zoonlief van net 4 krijgt net zijn eerste uitnodiging binnen voor een kinderfeestje.Ze gaan naar een klimhal dat is erg leuk,maar het feestje duurt woensdagmiddag van 12.30 uur tot 19.00 uur.
mijn mannetje is net een beetje gewend op school,maar behoorlijk afgemat.Ik heb zo'n lang feestje nog nooit meegemaakt voor een kleuter,bij mijn dochter duurde het meestal een uurtje of 3 à 4.Ik denk dat hij het zowiezo na een uurtje of 2 wel gezien heeft,maar hij zal helemaal totall-loss zijn.
Ben ik nou zo'n zeur of lijkt dat maar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pittig

Zo, das wel pittig lang ja! Als het om 12.30 begint vind ik 16.00 eigenlijk al aan de lange kant. Misschien kun je hem eerder ophalen?

Erg lang en...

een klimwand voor vierjarigen? Brrrrr!!!!

notje

notje

27-11-2010 om 17:57

Klimwand

Nee ,ik bedoel zo'n ballenbak en klim en klouter geval,ja hoe noem je het?
Een klimwand zou meteen een nee geweest zijn.
Ik ben dus niet helemaal gek om het lang te vinden begrijp ik.

Dappere ouders

nou die ouders van het feestvarken zullen wel helemaal afgemat zijn na die zeseneenhalf uur entertainen en in de gaten houden. Zeker de laatste twee uur schat ik in dat de sfeer wat minder gaat worden met kinderen van 4/5 jaar.

Eerder ophalen zouden mijn kinderen niet zo leuk hebben gevonden, schat ik zo in. Zeker, omdat er in hun ogen niet een expliciete reden is. Ja, anders wordt je zo moe en sjagerijnig en ben je de volgende dag ook niet te genieten. Dat is de reden, maar een 4/5-jarige gaat die reden denk ik zo, niet redelijk vinden.

Ik zou kind dus wel laten gaan. Telefoonnummer meegeven voor het geval het niet gaat. Wel nog laten vallen dat je het behoorlijk laat vindt worden. Iets zeggen in de trant van, goh, Pietje ligt er meestal al voor zevenen in, schooldagen kosten hem veel energie.

Succes!

groetjes van Purk

vlinder72

vlinder72

27-11-2010 om 22:14

Als eerste naar huis brengen

Ik zou hem ook laten gaan maar wel vragen of zij hem als het kan als eerste naar huis willen brengen. Geef daarbij aan dat hij altijd om 7 uur in bed ligt en het waarschijnlijk niet veel langer volhoudt. En ze willen natuurlijk geen auto vol slapende kleuters .

bertje1

bertje1

28-11-2010 om 11:08

Aanspreken

ik zou de ouders aanspreken en vragen wat hen drijft om het zo lang te doen. Misschien hoor je een soort reele reden. Misschien inderdaad eerder op halen.. Ik weet wel dat ik dit 1x heb gedaan bij mijn zoon maar daar was ie heeeeeeeeeeeeel boos over. Dus goed uitleggen!

notje

notje

28-11-2010 om 14:30

Lastig hoor

Ik weet wel dat zoonlief het heel leuk gaat vinden.Normaal gesproken ligt hij echt wel om 19.00 uur in bed.Hij is op woensdag om 12.15 uur pas uit school en moet dus meteen weg en heeft geen tijd om te eten.Ik vroeg me dus ook al af of ze twee maaltijden nuttigen.Mijn zoontje is niet de makkelijkste,al is hij bij anderen natuurlijk wel wat rustiger.Maar ze gaan ook nog eens als ik het goed begrepen heb met een stuk of 13 kinderen (ach ja jarige is altijd maar enigst kind thuis,letterlijk gezegd).Ik krijg al visioenen als ik er aan denk,maar ja.Hoe houd je dan zoveel kids in de gaten?
Het vervelendste vind ik nog wel dat ik donderdag en vrijdag een héél moe en chagerijnig kind heb .Als het nou op een zaterdag was,maar hij moet toch zijn bed uit vanwege oudere zus.
Als eerste thuisbrengen is net wat Pelle zegt niet echt veel eerder,dat kwartiertje kan hij nog mooi even in de auto slapen
Ik ben dus niet de enige die het lang vind,ik ga moeder er zeker op aanspreken.

Maylise

Maylise

28-11-2010 om 16:36

Zij liever dan ik

Ik zou nooit zo'n lang feestje geven op die leeftijd. Lijkt me echt een paar uur te lang. Dappere (of dwaze?) ouders dus. Mijn kind zou gerust mee mogen en ik zou hem ook niet eerder ophalen. Dat werkte bij mijn kinderen nooit. Eerder ophalen = boze bui en krijspartijen want natuurlijk kom ik dan net op het verkeerde moment als het echt super gezellig is.

Zou wel even vragen of ze 's avonds ook te eten krijgen want dan kan hij na thuiskomst gelijk het bed in.

Maylise

Nasha 1st

Nasha 1st

28-11-2010 om 16:42

Jeutje....

zo lang en dan ook nog 13 kinderen???? Hoe kom je er op? Maar goed, ik zou het gewoon incalculeren en desnoods overleg je met juf of je hem een dagje thuis kan houden de dag erna....Of half dagje....Als je dan zelf niet hoeft te werken uiteraard...

mijk

mijk

28-11-2010 om 17:00

Die arme juf

heeft de volgende dag ook een pittig dagje denk ik...
Lijkt me een gevalletje geen idee..

Mijk

Rafelkap

Rafelkap

28-11-2010 om 19:38

Nou

mijn zoon zou dit toen hij 4 was echt niet trekken. Ik had met de ouders besproken om hem eerder af te halen. Op een geschikt moment 'in het programma'. Anders zou zoon de volgende dag waarschijnlijk niet naar school kunnen van vermoeidheid.

Waanzin

Ik vind het nogal een waanzinnig plan om met zoveel kinderen zolang een feestje te houden.
Mijn neefje van 4 was laatst ook uitgenodigd voor een partijtje. Bleek de HELE klas uitgenodigd en ze gingen bovendien naar het zwèmbad!!! Hoe verzin je het. Als die kinderen omkleden, armbandjes, zwemvestjes, niemand kan zwemmen, in de gaten houden, moet natuurlijk elke 4 minuten iemand plassen, iedereen afdrogen, aankleden, pfffff. Mijn neefje is uiteindelijk niet gegaan omdat mijn zus het veel te gevaarlijk vond.

Izar

ik ben met je eens dat het op zich nog redelijk relaxt is in een dergelijke speelhal. Maar daar zijn ze toch niet van half één tot zeven zoet lijkt mij. Het lijkt me dat er dus nog wel meer activiteiten op het program staan dan alleen de ballenbak.

Verder vond ik feestjes thuis op die leeftijd nog best te doen. Er werd veel ook gewoon lekker gespeeld en dan had je er eigenlijk geen kind aan. Zo'n ballenbak met alle herrie, patatlucht en drukte vind ik persoonlijk niet echt de plek waar ik rustig zit.

Maar goed, ik lees ook in dit draadje dat er 13 kinderen zullen zijn....pfew, niet mijn idee van fun. Ben benieuwd wat de moeder van de jarige job als antwoord geeft Notje....als je aankaart dat je het wel een lang feestje vindt.
Succes met aanspreken.

groetjes van Purk

Tango

Tango

29-11-2010 om 11:35

Eerder ophalen

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat het probleem is van eerder ophalen. Hier gebeurt dat ook weleens hoor. Bij Tangozoons partijtje, ook in zo'n speelhal overigens, maar niet zo overdreven lang, werd ook een jongetje eerder opgehaald omdat dit voor de betreffende ouders beter uitkwam. Was geen probleem.
Je zoon maakt het partijtje dan wel mee, maar gaat alleen wat eerder weg. Scheelt in ieder geval weer dat hele eind in de auto zitten en andere kinderen wegbrengen.

Maylise

Maylise

30-11-2010 om 13:22

Tango

Het probleem met eerder ophalen zit hem bij in het feit dat mijn kinderen het over het algemeen niet appreciëren als ze ergens eerder worden opgehaald en het feestje nog in volle gang is. Zeker toen ze kleuters waren had dat huilpartijen veroorzaakt. Nu kan ik natuurlijk wel doorzetten maar om eerlijk te zijn zou me dat voor een uurtje het gewoon niet waard zijn.

Bij een niet leuk feestje hadden ze het vast geen probleem gevonden maar over het algemeen worden feestjes toch als leuk gezien. Halverwege weg is dan gewoon niet leuk. Dat begrijp ik ook goed dus vandaar dat ik het zelf niet zo vlug zou doen. Geen zin in drama en ook wel begrip voor kind.

Maylise

Hes@

Hes@

30-11-2010 om 15:30

Na 2 uur gesloopt

Mijn kids zijn ook gek op de speelhal. Ballorig heet dat hier.

Het feestje toen dochter 6 werd duurde 2,5 uur. En dat was een half uur teveel. De kinderen zijn na 2 uur compleet gesloopt door het rennen, de drukte en het lawaai.

Informeer dus eens bij die ouders hoe het programma er precies uitziet en haal je zoon op een gunstig moment op. Desnoods regel je een andere afspraak halverwege de middag waar hij mee naar toe moet zodat je voor hem een geldige reden hebt.

notje

notje

30-11-2010 om 18:24

Moeder gesproken

Ik heb maar even gebeld vandaag.Ik heb aangegeven dat het nogal lang is voor onze zoon.Ik geef mijn nummer mee zodat ze kan bellen als hij opgehaald wil worden.Hij zal het wel volhouden denk ik,maar de volgende dag.....
Ik begrijp nu ook waarom het zo lang is,ze zei dat ze een arrangement had geboekt.Het is haar eerste feestje dat zegt misschien wel genoeg.Misschien komt ze om 16.00 uur wel gillend naar huis.Ik geloof niet dat de kinderen daar 4 uur lang 'gezellig'gaan spelen.Maar dat is aan haar.

sidneysheldon

sidneysheldon

30-11-2010 om 21:17

Ik zou

.... mijn kind wel eerder halen want ik vind dit echt veel te lang op die leeftijd. Ik zou gewoon zeggen dat ik hem eerder kom halen omdat de duur van het feestje voor hem te lang is (en volgende dag weer naar school, etc). Het zal me niet verbazen als je de enige niet bent die haar kind eerder komt halen.

nyed

nyed

02-12-2010 om 09:08

Hier ook eerste feestje

Dochter had hier ook haar eerste feestje, zaterdagochtend van 10.00 tot 13.30 dat was echt lang zat kinderen waren 5 of 6 jaar. Inderdaad telefoonnummers achterlaten als er wat is kan je ze gewoon eerder ophalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.