Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Feestje tot heel laat

Dochter van 8 heeft binnenkort een (zwem)feestje. Maar dat is op de dag dat ze ook op schoolreis gaat. Feestje is in de avond en dan tot 22.30 's avonds! De volgende ochtend gaat om 7.00 alweer de wekker voor een competitie wedstrijd.......

Dochter wil uiteraard naar het feestje maar ik vind het eigenlijk idioot......Overdrijf ik?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Picasso

Picasso

02-09-2010 om 16:14 Topicstarter

Vergat nog te zeggen dat mijn man die avond niet thuis is. Dus zelf eerder ophalen kan niet (want slapende jongste thuis).

Guinevere

Guinevere

02-09-2010 om 16:27

Hmm

Wordt dat feestje soms door een kind georganiseerd dat niet op dezelfde school zit? Wat een timing zeg, na het schoolreisje.
Ik zou toch mikken op eerder ophalen, kun je de buurvrouw/meisje misschien een half uurtje laten oppassen?

Hillary

Hillary

02-09-2010 om 18:06

Lastig

Dit is natuurlijk geen haalbare kaart, ze moet een van de drie dingen skippen lijkt mij, het schoolreisje, het feestje of de competitiewedstrijd. Ik vind het sowieso erg laat voor een feestje op die leeftijd, is inderdaad zeker geen klasgenootje? Als het allemaal klasgenootjes zijn vind ik het eigenlijk onverantwoord, een groep doodvermoeide nog vrij jonge kinderen zo laat meenemen naar het zwembad, dan kun je wachten op ongelukken. Nee ik zou het feestje skippen.

Picasso

Picasso

02-09-2010 om 18:35 Topicstarter

Zelfde klas

Het is gewoon van een meisje uit dezelfde klas. En het feestje is al voor de zomervakantie gepland dus grote kans dat ze niet van de schoolreis wisten. Maar dan nog....

Ik ga nog even goed nadenken over de opties. Ik weet in elk geval dat dochter erg verdrietig gaat zijn als ze niet naar het feestje zou mogen. Die wedstrijd is er elke week dus dat is minder erg. Kan natuurlijk ook aan de coach vragen of ze op de reservebank mag (want de sterren zal ze echt niet van de hemel spelen na een korte nacht).

Wel fijn om te lezen dat ik niet overdrijf

Zelfs ik!

Mijn kinderen zijn enorme nachtbrakers, maar zelfs ik vind dit geen goed plan, haha.
Achtjarigen tot half 11 bij een feestje zou ik te laat vinden. Alhoewel mijn kind op die leeftijd geregeld omstreeks die tijd naar bed ging vind ik niet dat je ervan uit moet gaan dat dit voorn alle kinderen geldt! En dan ook nog dat schoolreisje ervoor aan, je kan mijn kind dan over het algemeen opvegen.
Je hebt groot gelijk, waanzinnig plan. Ik zou als er genoeg wissels zijn die competitie maar voor een keer skippen (alhoewel ik normaal erg trouw ben in competitie sporten , maar nu is het niet anders)

Maylise

Maylise

02-09-2010 om 19:30

Gewoon proberen

Als ze zin heeft zou ik haar gewoon laten gaan. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Dat ze te weinig slaapt krijgt en bij de wedstrijd misschien niet helemaal fit is? Dan presteert ze dus minder. Jammer maar voor een keer geen ramp. Bovendien is dat ook heel leerzaam, de invloed van slaapgebrek op de werking van je lichaam. En misschien blijkt het allemaal reuze mee te vallen en blijkt jouw dochter genoeg energie voor alles te hebben. Weet je dat ook weer voor een volgende keer.

Ik zou er dus niet moeilijk over doen en het kind gewoon laten gaan.

Maylise

Picasso

Picasso

02-09-2010 om 19:49 Topicstarter

Maylise

Wat de invloed is van slaapgebrek op een wedstrijd weten we al En da's dan niet zo handig/fijn voor d'r 7 teamgenoten. Kan ze net zo goed thuis blijven. Maar het het wel de eerste echte wedstrijd van het seizoen en ze is gek op d'r sport. Vandaar dus de twijfel. Plus daarbij dat ik het gewoon een idioot idee vind....soms moet je als ouder ook wel een beetje een statement maken naar andere ouders

We neigen er nu naar om haar toch maar op de een of andere manier eerder te halen. Zeker nu ik van dochter hoorde dat er een paar kinderen helemaal niet eens komen vanwege het tijdstip.

Lou

Lou

02-09-2010 om 21:44

Kiezen

Misschien kun je haar laten kiezen: óf feestje, óf wedstrijd. Allebei kan gewoon niet. Althans, dat zou mijn dochter van 9 gewoon echt niet kunnen. Nog afgezien van de zware wedstrijd (waar ze dan inderdaad net zo goed niet naartoe had kunnen gaan) zou ze het hele weekend humeurig en lichtgeraakt zijn van het slaapgebrek. Dus ik zou het niet alleen voor haar, maar ook voor mezelf niet willen.

"Een les over slaapgebrek leren" zou ik niet interessant vinden, eerlijk gezegd. Zo kun je overal wel een "les" aan vast kletsen. Het is gewoon te veel, je dochter weet dat wellicht niet, maar jij wel, en jij beslist. Zo "leert" ze dat moeders het soms gewoon beter weten

Ik las 'dochter, groep 8'

ipv 'dochter van 8', dus ik vond de reacties in eerste instantie wat overtrokken. Voor een 11-12 jarige zou het wel moeten lukken denk ik, voor een keertje.

maar voor een 8 jarige? Ik heb er eentje thuis, en dat is een avondmens van jewelste, maar de combi schoolreis/avondfeest lijkt me al een hele ruige, en dan de volgende ochtend ook nog om 7 uur eruit voor een sportwedstrijd?

Hmm. Ik weet niet wat ik zou doen als ik jou was, maar als ik de moeder van de jarige feestgeefster was dan had ik dat feestje acuur een weekje verschoven zodra ik ontdekt had dat jhet op schoolreis-dag viel. maar ja, daar heb je niet zoveel aan nu. Is het trouwens morgen al? of volgende week? anders zou je nog kunnen overwegen om de verschuif-optie in de groep te gooien bij ouders van jarige dochter. Het is voor haar denk ik ook niet leuk om een feestje te vieren met een hele club reeds afgematte vriendinnetjes. Toch?

Ingrid

vader

vader

02-09-2010 om 22:17

Zwemfeestje

Picasso: ik zou mijn zoon (die A, B en C heeft) niet mee laten gaan naar een zwemfeestje. Ikzelf vind die leeftijd nog niet geschikt voor een zwemfeestje. Ook een niet-zwemfeestje zo laat vind ik nog niet bij die leeftijd passen en zou ook voor mij reden zijn het af te zeggen. Mijn zoon zal dat niet leuk vinden maar ik zou het ook niet overleggen. Ik zou het zeggen, zowel tegen mijn zoon als tegen de ouder. Vriendelijk maar beslist: ik vind zwemmen niet veilig op deze leeftijd en/of ik vind het voor mijn zoon te laat.
Graag zou ik dan omdat mijn zoon niet op het feestje komt de jarige bv uitnodigen voor thee met taart en zo gelegenheid te hebben het cadeautje te geven. Het zou mij niet verbazen als het feestje wordt verzet als ook jij zegt dat je kind niet komt...

Maylise

Maylise

02-09-2010 om 23:49

Picasso

Ik vind het idee van een feestje zo laat en dan ook nog na een schoolreisje ook behoorlijk zot daar niet van. Echter ik zou de krijs partijen van mijn kind er niet voor over hebben om een statement naar de ouders te maken. Als mijn zoontje namelijk zo'n uitnodiging zou krijgen en hij zou van mij niet mogen dan weet ik nu al dat het drama zou worden. Het is misschien heel lui en onpedagogisch van mij maar dat zou ik er echt niet voor over hebben. Ik zou hem dus gewoon laten gaan.

Wat de wedstrijd betreft weet ik niet wat ik zou doen. Hangt een beetje af van het belang wat kind aan de sport zou hechten en hoe graag kind zelf wil. Je kan haar natuurlijk ook nog laten kiezen tussen feestje en wedstrijd. Mijn zoon zou ongetwijfeld allebei willen in dat geval en ik zou hem gewoon laten gaan. Maar goed ik ben met dat soort dingen vrij makkelijk en hij gaat sowieso altijd heel laat naar bed dus hij is het ook wel meer gewend.

Maylise

Picasso

Picasso

03-09-2010 om 08:52 Topicstarter

Cobi

Helaas is het discozwemmen in een groot en ongetwijfeld druk zwembad in een grote stad.......Speelt ook mee Wel is het zo dat het toezicht daar altijd goed is.

Ik ga vandaag in elk geval maar even met de moeder van het feestvarken praten. Ik wil namelijk ook weten of er volwassenen mee gaan zwemmen. Zo niet dan gaat dochter überhaupt niet mee.

Dochter is trouwens best wel gewend laat te gaan slapen, maar ik weet nu al dat na zo mega drukke dag d'r hoofd zo vol met indrukken zit dat in slaap vallen niet makkelijk zal gaan. En dan zit je inderdaad twee dagen met een chagrijnig kind....

Picasso...

Ik heb er nog een nachtje over geslapen. Ik zou het Gewoon Niet Doen.

Eerlijk gezegd vind ik 22.30 absurd laat voor een 8-jarigen-feestje. Ik vind een feestje na een uitputtende schoolreisdag een but-idee. En ik vind met een horde 8 jarigen (disco)zwemmen in een groot zwembad an sich al een grensgeval qua vertrouwd.Lopen inderdaad allemaal pubers rond op vrijdagavond

Nee, ik zou het niet doen. En ik zou ook voorla niet gaan overleggen met de betreffende moeder over hoeveel volwassenen er mee gaan en zo, want wat maakt dat uit. het is toch veel meer dan dat. Gewoon afzeggen, wegens alle bovengenoemde redenen. Je dochter trekt het normaal al niet tot 22.30, is nu ook dubbel moe van een schoolreis, je vertrouwt haar qua zwemmen nog niet in zo'n disco-bad, EN ze heeft de volgende dag een wedstrijd. klaar.

Ingrid

Picasso

Picasso

03-09-2010 om 09:43 Topicstarter

Ingrid

Ja, die pubers daar dat lijkt me ook niks......Waarom doen ze zo'n feestje niet gewoon op woensdagmiddag? Deden wij afgelopen jaar en het was heerlijk rustig in het zwembad en de kinderen hebben genoten.

Maar goed, dochter is dus ook nog eens begin dit jaar van school gewisseld en dit is haar eerste feestje. Maakt het voor mij niet makkelijker om de knoop door te hakken.

Zomersproet

Zomersproet

03-09-2010 om 10:23

Ik ben

het eigenlijk wel met Maylise eens. Ik vind het wel een verkeerd gekozen moment zo na een schoolreisje maar ja, je zegt zelf dat wist ze waarschijnlijk toen nog niet. Ik zou zelf wel informeren of er ook volwassenen meegaan, dat zou voor mij de doorslag geven. Als die er niet bij zijn dan zou ik het niet willen. Verder zou ik haar zelf voor de keuze stellen of ze de volgende dag nog wil sporten. Ik zou zelf op die leeftijd nog niet zo laat een feestje houden maar ik zou haar wel laten gaan. Om alleen een statement richting ouders te maken snap ik niet. Als ik het echt niet zou willen dan maakt het me niet zoveel uit wat andere ouders doen.

Picasso

Picasso

03-09-2010 om 12:10 Topicstarter

Zomersproet

De term statement is misschien niet helemaal juist. Ik bedoelde meer dat ik me niet verplicht wil voelen mijn kind mee te laten gaan terwijl ik het er niet mee eens ben.

Nog even gebeld met man en we zijn het eens. We hebben er allebei geen goed gevoel over om een onwijs moe kind na schoolreis tot 22.30 te laten zwemmen zonder ons eigen toezicht. Dus helaas voor dochter. Heb al wel een compromis bedacht: we vragen of het meisje een keer op een woensdagmiddag met ons mee gaat zwemmen.

Bedankt voor alle reacties!

vader

vader

03-09-2010 om 13:21

Goed zo!

Goede beslissing (vind ik) en charmant opgelost door op woensdagmiddag samen te gaan zwemmen!

Zomersproet

Zomersproet

03-09-2010 om 15:06

Picasso

Ok, duidelijk van dat statement. Goed dat jij en je man nu een beslissing hebben genomen waar je ook helemaal acher staat. Ik begrijp je twijfels/dillema heel goed hoor. Heb ik zelf ook weleens en dan is het fijn als andere mensen even hun licht er op schijnen zodat jij het helderder krijgt wat je wilt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.