Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

20-04-2010 om 14:36

Fiets verkeersexamen: mijn arme jongen

Vanmiddag had oudste fietsverkeersexamen. Het kind was helemaal zenuwachtig, we hebben goed geoefend, kan bijna niks mis gaan... denk je...
Krijg ik net telefoon: zoonlief keihard huilend!!
was opweg naar beginpunt en zijn ketting van zijn fiets was eraf!
natuurlijk mag hij niet bellen onder schooltijd maar de nood was hoog en hij wist niet meer wat hij moest doen.
Dus heb ik hem telefonisch begleid naar het begin punt waar zijn juf wachtte, en toen drukte hij mij weer weg. Ik heb nu goede hoop dat juf het wel oplost....

het is toch wat, dat arme kind!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

20-04-2010 om 15:01

Ach gos

Nou, geef hem dan toch maar een pluim vanmiddag. Goed opgelost door je moeder te bellen toch? Dit was toch een noodgeval, en dan mag je gewoon bellen. (gelukkig was zijn batterij van de telefoon niet leeg, zoals bij mijn zoon 9 van de 10 keer het geval is) Hij is nu in goede handen bij de juf, misschien krijgt ie wel een lesje ketting erop zetten Ik had laatst mijn ketting eraf onderweg van een vriendin naar huis. Al jaren niet gehad dus ik moest even peinzen hoe je dat ook alweer goed kon krijgen, maar het was gelukt (fiets op zijn kop zetten en dan heb je hem er zo weer om ) alleen vervelend om met pikzwarte handen van het smeer weer naar huis te moeten.

Maxime

Polly Shearman

Polly Shearman

20-04-2010 om 15:46

Nou, niet dus

Zoonlief heeft zijn examen niet kunnen fietsen, hij kreeg zelf in de paniek zijn ketting er niet op, en zijn juf heeft hem niet geholpen omdat die foto's moest maken (!!?!??!?!) Zoon moest weer terug naar school lopen, na school kreeg hij de ketting er wel op ( paniek weg) en nu moet hij volgende jaar nog een keer examen doen... zucht!!!!!!
Ik heb juf gemailt en om opheldering gevraagd, want ik begrijp niet dat er nou niet iemand was die hem heel even kon helpen met die ketting....

Bij deze fiets was de ketting er nog nooit af gevlogen, bij zijn oude fiets gebeurde dat regelmatig. Fiets was week geleden ook gewoon goedgekeurd...
Zoonlief is boos op zijn fiets en wil gewoon een nieuwe. Tja en dan moet ik weer zeggen dat we daar geen geld voor hebben, zomaar een nieuwe fiets!

Volgend jaar, groep 8 krijgt hij een nieuwe voordat hij naar de middelbare school gaat, tot die tijd moet hij het toch met deze doen.

groet, polly

ilsepilse

ilsepilse

20-04-2010 om 16:30

Achguss

toen mijn zoon in groep 7 zat , heeft hij een week voor zijn fietsexamen zijn 2 vingers ts de deur gehad op school die moesten alle 2 gehecht worden, toen zei de juf ook dat hij kon meefietsen, ik zei toen dat wil ik niet hij kon niet eens remmen met zijn vingers in de zwachtels en toen mocht hij in groep 8 zijn fietsexamen wel overdoen... dus no worries...

Pollewop

Pollewop

20-04-2010 om 17:00

Wat sneu voor hem.

Maar wat ik mij nu zit af te vragen(blonde vraag?!): wat zijn de consequenties als hij volgend jaar ook niet slaagt al dan niet door onvoorziene omstandigheden?

verkeersouder

verkeersouder

20-04-2010 om 18:24

Hier

zijn van tevoren altijd een paar mensen aanwezig van de plaatselijke rijwielhandel die de fietsen controleren. Ik neem aan dat ze dan zeker wel een ketting er opnieuw op zouden leggen zodat het kind alsnog mee kan doen met het examen (hooguit wat later van start gaan ofzo).

Jaymza

Jaymza

20-04-2010 om 18:34

Geen consequenties

Het is geen echt examen voor een echt diploma wat je nodig hebt. Het is alleen een verklaring dat je de verkeersregels goed weet toe te passen. leuk voor de kinderen, maar betekent niets.

Jaymza

Tango

Tango

20-04-2010 om 21:56

Zielig

Dat vind ik nou echt heel zielig. Is hij zo zenuwachtig en gespannen voor het examen en dan gebeurt dit. Echt sneu hoor en helemaal erg dat die juf niet even heeft geholpen of een vriendje ofzo. Ik kan me voorstellen dat het hem van de spanning niet lukte. Wel goed dat je nog even naar de juf bent gegaan, al heeft het niets meer opgeleverd.
Kun je geen 'nep'diploma voor hem uitprinten en hem zelf een soort examen laten fietsen. Heeft hij in ieder geval nog wat. En misschien ook nog even teruggaan naar de fietsenmaker, want zo'n ketting kan er toch niet zomaar afschieten!

Spaak

Spaak

21-04-2010 om 00:22

Hier ook een verdrietig kind

Hier had groep 7 vandaag theorie. Mijn kind had goed geoefend, gisteren nog samen wat opgaven gemaakt. Ze zag het helemaal zitten. De dia's gingen uitstekend. Maar toen het mondelinge deel van het examen. Ik citeer "Die meneer was eng en toen wist ik helemaal niets meer mama!" Een complete black-out had ze. Drama dus. Mijn kind, die over het algemeen de op een na beste van de klas is, een voorlopig VWO advies heeft, is als enige van de klas gezakt. Ze vindt het vreselijk. Ook zij kan het volgend jaar overnieuw doen. Maar eerst gaan we maar eens wat oefeningen bedenken voor als ze nog eens zo'n black-out heeft.

Jeminee

Wat gaat dat allemaal streng en officieel! Ik kan mij dat helemaal niet herinneren van oudste. Er was een theoretisch deel dat iedereen haalde en een praktische route die ze van te voren hadden gefietst. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit iemand zakte. Overigens was het bij ons standaard in groep 8. Georganiseerd door Veilig Verkeer Nederland.
Ik vind ook dat school moet zorgen voor een soort herkansing op korte termijn. En dat een kind helemaal niet me kan doen omdat hij pech heeft met de fiets vind ik helemaal belachelijk! Wat zegt de school hiervan?

soepstengel

soepstengel

21-04-2010 om 18:54

Och gerem! kan hij niet.....

Polly,

Kan hij niet morgen nog meedoen met een andere school?
Hier moeten ze nml morgen verkeersexamen doen, het gaat in groepen, binnen onze gemeente zijn 3 dorpen met allemaal hun eigen dag. Of is dat bij jullie niet?
En anders...lekker laten gaan.En even verwennen, je weet dat hij het kan en hij is niet gezakt omdat hij de regels niet kende.
Ik vind de reactie van de juf echt belachelijk! Wat is nou het belangrijkste? Het kind toch? Ik zou daar echt verder mee gaan.

En ik maar denken...

dat een verkeersdiploma qua 'kaliber' ongeveer vergelijkbaar was met een veterstrik of pietendiploma.

Pfff. Wat een drama!

Ik zou heel officieel volgende week achter je zoon aanfietsen terwijl ie 'het rondje' rijdt, een mooi diploma printen en een beloning verzinnen, en hem mooi volgend jaar niet mee laten doen. Wat een kul.

Wat zielig!

Ik vind het echt een ontzettend zielig verhaal, ik zie het helemaal voor me en snap echt niet dat er niemand was die hem even kon helpen.

Ik heb trouwens net mijn verkeersdiploma gemist (verhuisd naar buitenland net vantevoren, vond ik toendertijd erg jammer dat ik niet mee kon doen) en fiets al jaren veilig rond zonder!

Mariel

Kiki

Kiki

22-04-2010 om 14:37

Polly, mijn broertje is gewoon gezakt

Ze hadden in de wijk verkeersborden neergezet speciaal voor die route. Maar mijn broertje kende de wijk dus die fietste gewoon de straat in, want dat kon altijd en dat mocht dus gewoon.
Die borden die ze neer hadden gezet waren namelijk nep en hij dacht dat ze er stonden om te foppen.

Hij heeft nog nooit een ongeluk gehad en weigerde pertinent in groep 8 zijn examen op nieuw te doen en mijn vader steunde hem daarin

Polly Shearman

Polly Shearman

22-04-2010 om 19:10

Reaktie

Ik ga geen diploma uitprinten voor hem, hij ziet de meerwaarde daar niet van en ik ook niet,
Dat verkeersdiploma is gewoon iets wat bij de school hoort, dus volgend jaar gewoon weer een poging. Er waren meer kinderen die het gemist hadden ( door blessure of afwezigheid) en die doen het volgend jaar ook gewoon nog een keer.

Juf vertrouwde zijn fiets gewoon niet, en dacht dat als die ketting er nog een keer afvliegt TIJDENS het examen zijn we nog verder van huis.
De fiets was in orde, want hij was door de keuring gekomen, maar zoon rijd nou een maal niet op een nieuwe fiets zoals de rest van de klas.

In oktober heeft zoonlief gedemonstreerd dat hij zeer onveilig is in het verkeer. Toen reed hij zonder te kijken de stoep af, gaf een auto vooruit een kopje en werd met ambulance afgevoerd!! ( vandaar nu ook de 2de hands fiets, waar hij tot groep acht april mee moet doen, omdat hij dan pas een nieuw krijgt)

Hij zit er nu niet meer mee hoor, en vind het prima dat hij volgend jaar nog een keer moet....
Hij heeft ADHD en gaat binnekort beginnen met medicatie dus hopelijk gaat gewoon alles volgend jaar beter, ook de concentratie op de weg in groep 8.

Bedankt voor al jullie reakties

groet, polly

verkeersouder

verkeersouder

22-04-2010 om 21:32

En nog eens

over hoe het hier gaat bij het verkeersexamen want ik heb toevallig vandaag de papieren binnen gekregen omdat ik ingedeeld sta om een post te bemensen.
De kinderen moeten al een half uur voor aanvang van het examen aanwezig zijn ivm de fietsencontrole, ik neem aan dat dingen die onderweg naar het beginpunt kapot gaan dan ook gelijk gerepareerd worden.

Hier vorige week trouwens ook geen mondeling deel bij het theoretisch gedeelte, mijn zoon vond het zo al moeilijk genoeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.