Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

22-03-2009 om 14:46

Fietsen (4 jaar)

Mijn (net) vierjarige dochter van 1.06 m. fietst sinds deze week zonder zijwieltjes. Ik wilde haar fietsje laten nalopen bij de fietsenmaker, maar die vertelde dat hij dat eigenlijk een beetje zonde vond (van mijn 50 euro) omdat dochter al te lang was voor een 12" inch fiets. Hij raadde aan om nog even te wachten tot ze echt goed kan fietsen en dan een 16" fiets te kopen. Ik vind dat eigenlijk een beetje snel, ze is pas net 4 geworden. Zijn er nog meer 4-jarigen met zo'n grote fiets? Die kun je natuurlijk nog niet meenemen het verkeer in, lijkt me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

22-03-2009 om 21:44

Hier ook

Mijn oudste was bijna 4 toen hij een 16 inch fiets kreeg (fietste toen ongeveer een half jaar zonder zijwielen).

We hebben eigenlijk vanaf het begin meteen (vooral over fietspaden) stukken op de openbaren weg gefietst.

angel3

angel3

23-03-2009 om 10:07

zoon kreeg met 4we verjaardag een 16 inch met zijwielen. Hij fietst zonder zijwielen vanaf ongeveer zijn 5e. Daarvoor ging hij ook gewoon mee in het verkeer (op fietspad) met zijwielen.

Slingeren

Hier de ervaring bij onze twee kinderen dat ze stukken minder slingeren op een 16 inch fiets. Alles gaat wat stabieler en gecontroleerder lijkt het wel. Ik zou inderdaad een 12 inch fietsje niet meer op laten knappen voor 50 euro, leg dat liever bij de nieuwe fiets. Lekker hier nog even op laten oefenen en dan overstappen naar een grotere fiets. Succes.

Ook 16"

Mijn zoon kon fietsen toen hij 3,5 was ( loopfiets gehad)Toen hij 4 was kreeg hij een 16'' fiets. Wij zijn naar een grotere winkel gegaan en hebben veel modellen vergeleken. Bij deze kon het zadel heel laag waardoor hij goed bij de grond kan. Overigens laat ik hem echt nooit zonder helm fietsen.

Damajo

Vic

Vic

25-03-2009 om 14:54

Bedankt

Er zijn dus nog meer van die vlotte fietsertjes met lange benen. Ik heb mijn dochters vader al verzocht flink te gaan oefenen met haar. Dan kan ze binnenkort over op een 16". Ga ik alvast maar rondkijken voor een nieuwe fiets.

Korte beentjes

Hier kreeg dochter toen ze 4,5 was en ergens tussen de 1.05 en 1.10 m een 18 inch fiets. Ze had een 12 inch, en ik wilde 16 kopen, maar fietsenmaker raadde dit af. Ze fietste gelijk weg op die 18 inch. Ze heeft korte beentjes (droeg nog broek maat 104 in die tijd).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.