Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-07-2026 om 03:27
Hoe fietsen jullie met de kinderen en hoe nemen jullie je kinderen/tas/rugzak mee op de fiets? Ik ben benieuwd hoe jullie het doen.
25-07-2026 om 10:31
EmmaT schreef op 25-07-2026 om 10:17:
[..]
Nou, in het centrum van Amsterdam liet ik het wel uit mijn hoofd om zo met kind naast me de weg of het fietspad op te eisen. De ene locatie is de andere niet zeg maar.
En je hebt gelijk: auto's hebben niet meer rechten dan fietsers, al denken veel Amsterdamse automobilisten van wel en veel Amsterdamse fietsers weer het omgekeerde
Centrum van Amsterdam is wel een andere tak van sport inderdaad. Toen ik jonge kinderen had was dat per fiets onbereikbaar. Dat was meer dan 30 km fietsen enkele reis dus dat deed ik niet. In mijn dorp en de omliggende dorpen deed ik het wel.
25-07-2026 om 10:40
Kaykay schreef op 25-07-2026 om 10:24:
[..]
Haha een gevoel van opluchting dat het weer past? Het is mama weer gelukt. Mijn kinderen vinden het wel leuk maar het is niet zo dat ze rennen naar de fiets om te vertrekken.
Fiets je met de rugzak op je rug?
Jazeker een opluchting. Ik heb de rugzak op mijn rug ja met fietsen. Het is niet zo'n grote maar meestal past het. Handig ding. Dan kan ik ook zonder problemen op mijn zadel zitten.
25-07-2026 om 11:04
Mingying schreef op 25-07-2026 om 10:40:
[..]
Jazeker een opluchting. Ik heb de rugzak op mijn rug ja met fietsen. Het is niet zo'n grote maar meestal past het. Handig ding. Dan kan ik ook zonder problemen op mijn zadel zitten.
Zit je zoontje dan niet super krap in zijn stoeltje met je rugzak dichtbij zijn gezicht? Misschien vindt hij het daarom wel leuk.