Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fietsles

Dochter van 6 zit in groep 3. Binnenkort moet ze op de fiets naar school komen omdat er dan een fietsles is. Maar, mijn dochter is een hele vroege leerling (eind jan.) en fietst pas sinds kort 'redelijk'. En dan altijd met mij samen en ik moet dan echt goed opletten of alles goed gaat. Als er iets anders is op de route of ze schrikt ergens van moet ik ingrijpen. Daarbij is het ook een kind wat vaak het ongeluk aantrekt een meer dan gemiddeld valt, zich stoot en noem maar op.
Kortom: ik vind het niet zo'n goed plan dat ze zonder mij in de buurt (ik werk dan) op het schoolplein allerlei oefeningen moet gaan doen. Heb al een keer mijn kind van school moeten halen om naar de huisarts te gaan.
Ben ik TE overbezorgd? Wat zouden jullie doen? Normaal gesproken zou ze een jaar ouder zijn eer ze deze fietsles zou hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

14-05-2012 om 23:32

Laten gaan

het hoort bij de les. Bij mijn dochter waren er 7jarigen die nauwelijks konden fietsen daar werd rekening meegehouden bij de les opbouw. Bij ons mochten ze dit doen terwijl er nog ijs op het plein lag in februari. Het is juist bedoeld om fietsvaardiger te worden.

Tango

Tango

14-05-2012 om 23:45

Hier

Beginnen ze al met fietslessen in de onderbouw, groep 1 en 2. Dan rijden sommige kinderen dus nog met zijwielen. Maakt allemaal niet uit, het gaat erom dat ze wat behendiger worden met fietsen. Ook in groep 3 waar ik dit jaar mee hielp met fietslessen zag je nog grote verschillen: een paar kinderen met nog zijwielen, het ene kind veel onzekerder dan het andere. Maar je zag ze iedere les weer vooruitgaan. En ook hier hele jonge kinderen in groep 3 die prima mee konden doen. Dus gewoon laten gaan.
Wat je met dat stukje met de huisarts bedoelde snapte ik trouwens niet helemaal. Bedoel je dat je naar de huisarts moest omdat er iets op school gebeurd was?

Annet

Annet

15-05-2012 om 08:00

Zeker laten gaan

Ze zal echt de enige niet zijn die nog niet vlot fietst.
En ze blijven op het schoolplein dus wat kan er gebeuren? Heeft ze een fietshelm?
De bedoeling is juist dat ze handiger worden op de fiets. Dan is zo'n les ideaal.

Laten gaan

Ik begon je bericht te lezen en dacht nog 'oei, zo'n kind in het verkeer...' en toen begreep ik dat het op het schoolplein is. Dus je begeleidt kind met fietsje naar school, en dan kan ze daar op het schoolplein oefenen? Ideaal, zoals de anderen ook al opmerken.

En ja, misschien valt ze. Dat zal toch ook wel gebeuren als ze bij jou voor het huis oefent? Wat kan er meer gebeuren op het plein?

En leren moet ze het toch. Dit lijkt me eerlijk gezegd een ideale omgeving. Ik wou dat ze dat bij mijn zoon in de klas deden. Als je je zorgen maakt inderdaad maar een helmpje op, maar dat was je vast toch al van plan.

Zal je zien dat de juf je straks apart neemt met de opmerking dat jouw dochter al zo goed kan fietsen

Groeten,

Temet

Picasso

Picasso

15-05-2012 om 10:39 Topicstarter

Okee

Te overbezorgd dus
De reden van mijn bezorgdheid is vooral het feit dat dochter op de fiets een ongeleid projectiel kan zijn (vooral op een schoolplein bijvoorbeeld). Ze fietst thuis ook niet alleen voor de deur of achter. Altijd met mij samen.

Ik vind het oefenen verder een prima idee. Heeft oudste ook altijd gedaan. We gaan ook heel vaak op de fiets naar school (jongste fietst dan soms wel en soms niet zelf). Maar omdat jongste gewoon een heel ander kind is ben ik wat bezorgder. Maar ik geef het gewoon door aan de juf, fietshelm zoals altijd mee en hopen dat het goed gaat.

(en de keer bij de dokter was vanwege een bloedende hoofwond die ze op school had opgelopen, ze heeft zo vaak pech op dat gebied).

Picasso

Picasso

15-05-2012 om 14:11 Topicstarter

Zicht

Ze ziet prima. Tis meer onoplettendheid en een stukje 'pittig karakter' bij haar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.