Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
kikkervisje

kikkervisje

03-05-2010 om 18:45

Fijne zwemles in/om amsterdam

Dag,

Ik ben met mijn kikkervisje begonnen met zwemles. De zwemschool waar we zitten heeft echter grote groepen, wisselende leiding en vanaf het begin weinig 1 op 1 aandacht voor mijn beginnende zwemmer. Wat mij nog het meeste irriteert: een negatieve of erg autoritaire houding naar de kinderen en heel kortaf en soms onvriendelijk naar ons ouders. Er wordt heel luid gecommandeerd dan wel geschreeuwd als een kind niet oplet of mee doet. Ik word er zelf al erg gespannen van, en snap dus heel goed dat mijn kikkervisje zich totaal niet veilig voelt bij zijn zwemjuf/meester. Gevolg: kikkervisje is meer een kikker dan een visje, want hij wil/durft niet mee te doen en zit aan de kant of in een hoekje in het water, huilt en geeft aan dat ie bang is. Leiding is te druk met de overige kids en laat hem daar maar een beetje zitten. Daar stoppen we nu dus mee.

Dus: wie weet een kindvriendelijke, kleinschalige zwemschool dwz kleine klasjes met een prettige sfeer en dito omgangsvormen in of rond Amsterdam?

Dank alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen tip maar een vraag

Geen tip voor je, helaas, want voor ons moet het allemaal nog beginnen. Maar dus wel een vraag: bij welke zwemschool zit je nu? Want dan weet ik dat we die niet moeten hebben!

Ik volg dit draadje met belangstelling en hoop dat je nog wat nuttige tips krijgt.

groeten,

Temet

Verschillende

Zwemschool de Zwaantjes in het Sloterparkbad is okay, net als de lessen in het Marnix. Hebben wel flinke wachtlijsten dus ik vraag me af hoe lang kikkervisje dan moet wachten voordat er plek is. In het zwembad van het revalidatiecentrum op de Overtoom wordt ook les gegeven. Daar heb ik ook erg positieve verhalen over gehoord.

Groet Swaen

kikkervisje

kikkervisje

05-05-2010 om 17:34

Lang wachten idd

Dank Swaen voor de tips. Alle zwemscholen die op jouw lokaties les geven hebben een wachtlijst voor een jaar of langer. Ik heb kikkervisje maar opgegeven, over een jaar zien we wel weer. Anders wellicht een turboles sessie in een of andere vakantie.

Temet: kikkervisje zwom bij het sportfondsenbad Oost. Ik had er in eerste instantie goede verhalen over gehoord, maar ik kan ze helaas niet beamen.

Da's apart!

Kikkervisje, ik heb jarenlang in Oost gewoond en ook een tijdje daar gezwommen. Soms zag ik daar wel eens een stukje zwemles. ik herinner me een Surinaams uitziende meneer die het erg leuk leek te doen, maar een keer heb ik met kromme tenen staan kijken naar een stuk verdriet van een zwemlerares die die arme ukjes alleen maar toesnauwde en werkelijk geen vriendelijk woord leek te hebben, terwijl het toch hele kleine kinderen in een verdraaid groot bad waren. Ik had toen nog niet eens een partner, laat staan kinderen, maar dacht toen al: als ik ooit een kind krijgt, gaat die niet bij dat kreng op zwemles.

Jouw kind had vast dezelfde

Als je in Oost woont, kijk dan ook eens naar Diemen en Duivendrecht, daar schijnen ook mogelijkheden te zijn. Ik zal het anders eens aan mijn collega vragen, haar zoon heeft meen ik in Diemen op les gezeten.

Aan de andere kant van de stad: je hebt ook nog zwemschool De Oceaan in het Sloterparkbad. Geen wachtlijsten dacht ik.

Groeten,

Temet

kikkervisje

kikkervisje

06-05-2010 om 08:37

Alles ver weg....

Temet, grappig inderdaad dat jij dat toen al bemerkte. Nu ik zelf er negatief over praat hoor ik ook steeds meer ouders die er niet tevreden over zijn. Zij besluiten om als hun kind wat ouder is op turbozwemmen te gaan doen. Ik denk erover om dat ook maar te gaan doen. Over een jaartje ofzo.
Er is hier in de buurt (groot Oost idd) gewoon geen goed alternatief in de buurt dat zonder auto ook goed te bereiken is. We hebben weliswaar een auto, maar die wordt gebruikt voor woon-werkvervoer. Slotervaart, Marnix, Diemen, Duivendrecht... het is niet echt te fietsen voor kikkervisje zelf straks of met OV snel te doen. Omdat zwemles wel een jaar of wat kan duren lijkt me dat ook niet praktisch... maar ja.. Ik heb niets meer te eisen lijkt wel Amstelveen geeft ook in de Meerkamp kleine lesjes op de zondagochtend. Wachttijd: 1,5 jaar.

Diemen was begin dit jaar nog failliet, daar stond kikkervisje ook ingeschreven maar lesaanbod werd gestopt. Zie nu wel dat zwemschool site gewoon nog bestaat.

Ik vind het maar lastig hoor... Is Amsterdam nou echt zo'n verhaal apart? Met die hysterische wachtlijsten en beperkt aanbod? Of is dat in andere regio's ook?

Zus

Zus

06-05-2010 om 10:26

Overtoom

Hoi kikkervisje,
Mijn kinderen hebben les gehad in het revalidatiecentrum op de Overtoom. Zeer aardige badmeesters, kleine groepjes, klein (lekker warm!) zwembad, veel aandacht voor de kinderen..wel duur (12,50,- per les van 3 kwartier), maar de wachttijd van een jaar waard. Overigens kan ik je ook sterk aanraden om pas met zwemles te beginnen als kind 6 is! Scheelt je ongeveer een half jaar lessen (heb je de wachttijd er ook weer uit

kikkervisje

kikkervisje

06-05-2010 om 12:57

Check!

Ha zus,
Kikkervisje staat sinds gister op de Overtoom ingeschreven. Wachttijd een jaar, en dan is ie ook 6 dus wellicht komt het allemaal prima op zn pootjes terrecht....

rozenstruikje

rozenstruikje

06-05-2010 om 21:06

Goh

Mijn oudste zit sinds november ofzo op zwemles in sportfondsenbad oost. En dat bevalt prima. Misschien kun je dus gewoon van lesuur en dus juf/ meester wisselen?

Rozenstruikje

kikkervisje

kikkervisje

08-05-2010 om 10:57

Tja

Rozenstruikje, op welke dag en met welke juf meester zwemt je kind dan?

Wellicht hebben we het gewoon slecht getroffen, of ben ik gewoon veel te kritisch, maar ik vind de sfeer er niet fijn, ook niet van de zwemmeesters een badje verder.
Huilende kinderen die niet van de kant durven springen, snauwende meester, op harde en boze toon corrigeren, water in gezicht van kind dat rugslag niet goed deed, kwade gezichten bij kind dat niet wilde douchen en dan doodleuk de douche over hem heen aandoen - kind huilen.... allemaal heel autoritair en in mijn ogen ronduit ouderwets en onplezierig.

Dat is niet mijn opvoedstijl en hou er niet van als anderen zo met mijn kind omgaan. Het feit dat in Oost dit soort "pedagogische" manier van zwemles wordt gegeven stemt mij weinig hoopvol dat dat in een ander klasje wel veel beter zal zijn.

Zus

Zus

08-05-2010 om 19:17

Kikkervisje!

Leuk! Hier geen huilende kinderen aan de kant en al helemaal geen snauwende zwemmeesters.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.