Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Film black sheep

Zoon van elf is naar kinderfeest. Een avondfeest waar ze de film Black sheep hebben gekeken. Ben ik de enige die dat niet normaal vindt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

01-07-2012 om 00:05

Zijn er 3

Ik moest het Googlen maar er zijn drie films die Black sheep heten. Waaronder een komedie. Als het een van de andere is zou ik het heel erg vreemd vinden en behoorlijk boos zijn.

Annet

Annet

01-07-2012 om 10:43

1 echt erg!

De 16+ film vind ik niet kunnen.
De 12+ film vind ik geen groot probleem, maar zou ik zelf niet kiezen voor een feestje met 11-jarigen
De 6+ film is uiteraard prima

Vic

Vic

01-07-2012 om 12:49

Wat voor films?

Ik heb geprobeerd te googelen, maar kan weinig vinden. Wat zijn dit voor soort films, en welke van de 3 gaan ze nu uiteindelijk bekijken?

Brasso

Brasso

01-07-2012 om 13:14 Topicstarter

Horror

Het is de horror versie waar nieuw Zeelandse schapen veranderen in mensenetende monsters je kan googlen op Black sheep 2007. In de film wordt ook de schijn gewekt van een man die seks heeft met een schaap. Ik weet niet of er verschillende versies van deze film zijn. Volgens wat ik las was het een komische horrorfilm . Mijn zoon vond het eng en is wat anders gaan doen. Er waren meer kinderen die dat deden. Ik weet niet goed of ik er nog wat van zal zeggen; het was een feestje van vier kinderen uit de klas.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

01-07-2012 om 13:21

16+ dus

Daar zou ik dan zeker iets van zeggen, want ik vind het niet normaal om dat aan een groepje 11-jarigen te laten zien. Op de BSO hebben ze ook eens een 6+ film aan de kleuters vertoond. Daar heb ik ook wat over gezegd, hoewel mijn kind daar geen 'last' van had. Zo'n feestje is natuurlijk iets anders, dan heb je met ouders te maken, maar ik vind het echt bizar dat die blijkbaar vonden dat het wel kon. Dat hadden ze dan eerst wel even mogen overleggen met de ouders van de gasten.

Nee, je bent zeker niet de enige

Je bent zeker niet de enige die dit belachelijk vindt.Ik ken de film niet maar begrijp dat het een enge 16+ film is. Ik heb dat nooit begrepen. Er zijn zoveel ontzettend mooie en leuke jeugdfilms waarbij ieder kind zich prettig voelt. Waarom dan bagger vertonen? De ouders hadden de film ook nog uit kunnen zetten toen ze zagen dat de meeste kinderen wat anders gingen doen. Duidelijk een verkeerde keuze.

Annet

Annet

01-07-2012 om 17:55

12 + dus

De horror/comedie is de 12+ versie.
Goed dat je zoon wat anders is gaan kijken. Toen mijn zoon laatst een film aangeboden kreeg tijdens een feestje, zei een ander vriendje gelukkig dat hij die film veel te eng vond. (was een 16+ film)Toen hebben we wat anders opgezet.
Op www.moviemeter.nl zijn veel films terug te vinden.

dc

dc

02-07-2012 om 08:38

Uitproberen

Ik denk dat ze op die leeftijd gewoon uitproberen wat ze leuk vinden. Ik zie het probleem niet zo, zolang kindjes als je zoon maar niet pushen om wel te kijken.

koentje

koentje

02-07-2012 om 10:27

Nou dc,

het is anders zo dat kinderen op deze leeftijd wel nieuwsgierig zijn maar gevolgen nog niet goed kunnen overzien. Dus er zijn wel meer dingen waarvoor je je kind in bescherming moet nemen al wil het zelf iets anders. Dat heet opvoeden!

Maylise

Maylise

02-07-2012 om 12:31

Leeftijdsgrens

Ik zou het zelf erg op prijs stellen als ouders de leeftijdsgrenzen hanteren als ze een film vertonen aan andere kinderen. Ik kies zelf er wel eens voor om mijn kinderen een film te laten zien waar ze nog te jong voor zijn maar dat is dat mijn keuze. Met 'vreemde' kinderen zou ik altijd wat voorzichtiger zijn.

Sowieso is het pedagogisch slimmer om op een groepsfeestje geen films te vertonen die heftige reacties kunnen geven zoals horror films of intense drama films. Ik zou het veilig houden met een comedie of een avonturenfilm maar niet iets extrem spannends of controversieels. Niet op deze leeftijd in elk geval.

dc

dc

02-07-2012 om 17:26

1 jaar

We hebben het hier als ik goed begreep over een film voor 12+ die aan 11 jarigen is getoond.

Dat vind ik echt een kwestie van een beetje uitproberen hoor. Een film voor 16+ zou ik te ver vinden gaan.

Mijn opvoeden is misschien niet hetzelfde als jouw opvoeden, dus zulke opmerkingen vind ik een beetje discussie-dodend eerlijk gezegd.

Vic

Vic

02-07-2012 om 18:01

Een jaar

Kan best dat het 'maar' een jaar is, maar die leeftijdsindicatie staat er niet voor niets op en ik zou er van balen als een ander voor mijn kind bepaalt dat het wel kan. Bovendien is het gewoon niet handig om zo'n 'enge' film aan een groep te vertonen. Ik heb wel eens een stel hysterische kleuters gehad bij een film voor alle leeftijden (Doornroosje, dus dat had ik eigenlijk zelf moeten bedenken).

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-07-2012 om 21:58

Ik zou niks zeggen

Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen om zo'n film te laten zien aan 11-jarige kinderen die niet van mij zijn.
Maar verder zou ik daar niks mee doen. Zoals dc al zegt, het scheelt maar een jaartje en dan mag je er toch wel vanuit gaan dat een gemiddeld 11 jarig kind daar niks aan over houdt. Ik geloof dus niet dat daarover klagen aan gaat komen bij de betreffende ouders en zou me die moeite dus besparen.

En verder heeft Brassos zoon het perfect opgelost, dus wat is het probleem dan nou eigenlijk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.