Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Film iep

Ik heb twee gevoelige kinderen. Wanneer een film emotioneel is dan kunnen ze dit niet goed aan. Het komt te veel binnen zal ik maar zeggen.

Nu zijn ze uitgenodigd voor de film iep.
Kan iemand uit eigen ervaring vertellen wat voor film het is. Uit de recencies kom ik niet helemaal behalve dat ik bezorgd raak. Want het lijkt me niet een "zorgeloze" vrolijke film die ze met plezier zullen bekijken.

Alvast bedankt Regenbogie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

02-03-2010 om 17:32

Boek

Ik wil em ook graag zien (alleen dan, zonder kinderen), maar het lijkt me geen zorgeloze vrolijke film. Misschien kan je eerst samen het boek lezen?

vlinder72

vlinder72

02-03-2010 om 18:40

Niet gezien maar ....

in de bioscoop lieten wij wel een aardig lang stuk zien. Het leek vooral een grappige, lieve film. Niet eens zo zielig. Over vooroordelen en onvoorwaardelijke liefde voor Viegeltje. Ze vliegt weg. "Ouders" gaan haar zoeken want willen haar terug maar iedereen die haar heeft, wil haar houden. Uiteindelijk volgt een hele optocht Viegeltje. Mij leek het ook een leuke film maar mijn kinderen zeiden alledrie dat het ze helemaal niets leek. Zo saai kreeg ik te horen van mijn 7 en bijna 6 jarige. Zelfs mijn dochtertje van 4,5 jaar leek het niets. En zij houdt gewoonlijk wel van films waarin meisjes voorkomen.

Wel gezien

met dochter van bijna 6 en zoon van 3,5. Dochter is gevoelig type. Ze vonden het allebei erg leuk. Zoon vond het wel een beetje lang (logisch). Ik vond het zeker geen enge of nare film. Ik vond hem zelf ook leuk om te zien en kan deze film zeker aanraden.

Een film van Disney (bv. Sneeuwwitje) is enger.

Het is inderdaad het verhaal een een meisje/vogeltje dat wegvliegt. De "ouders" gaan haar zoeken en maken van alles mee. Uiteindelijk vinden ze haar, maar omdat ze zo'n drang heeft om naar het zuiden te gaan laten ze haar toch weer vliegen.

Het meisje is echt een schatje en de "ouders" (vader = Huub Stapel)leuk.

Ik vind het dus een aanrader, ook voor gevoelige kinderen.

Klinkt goed

Daar durf ik met zoon ( 5 ) wel heen. De film "kikkerdril" was een drama omdat de hoofdpersoon dicht bij het water komt en zoon gewoon hysterisch zat te schreeuwen omdat hij het al zag aankomen en bang was dat het ventje zou verdrinken. Wat een drama ! ( gelukkig was het thuis op de buis en niet in een volle bioscoopzaal)

Damajo

Iep iep iep

Juist reuze schattige film! Vorige week gezien met dochter van net 4 en die vond het helemaal niet eng. Terwijl ze niet echt een held is. Hij duurt wel een beetje lang.

Beril

Beril

04-03-2010 om 11:25 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor alle reakties. Disney films zijn bij ons sowieso uit den boze. Het gaat er vooral om als het zielig is. Dus als iepje moederziel alleen loopt te dolen met een gevoelig muziekje erbij dan zijn ze een hoopje ellende bij mij. Maar goed ik geloof dat we het er op kunnen wagen als ik jullie berichten zo lees.

Hartelijk dank Regenbogie.

Niet zielig

Hoi REgenbogie,

nee, ik vond het niet zielig. Het meisje/vogeltje is niet zielig zoals jij het bedoelt. IK denk dat je je kids met een gerust hart kunt laten gaan

Gr. Wiggie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.