Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
karin

karin

01-12-2009 om 13:42

Film ziekenhuis over buisjes de moeite waard?

Ons zoontje van 5 krijgt bijna buisjes en ik heb hem vantevoren opgegeven voor een informatiefilmpje over buisjes in het ziekenhuis,ik vraag me af of ik het eigenlijk zal doen,ik moet er toch heen rijden(20 min)is niet zo lang,maar je kan er bijna nooit parkeren in de buurt,je moet overal betalen,ik twijfel zo,of ik zal gaan,want ik kan begrijpen dat niet iedereen er naar toe zal gaan,maar aan de andere kant dan is hij wel voorbereid op wat er gaat komen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier wel gedaan

Ik ben wel geweest...... kon ze toch al even sfeer proeven in het ziekenhuis. Ook even spelen met het kapje. Zien waar ze terecht komt en wat er precies gaat gebeuren. Voor mijn dochter is dat een fijne voorbereiding, die wil graag alles van te voren weten hoe dat dan gaat. Maar niet ieder kind heeft daar natuurlijk behoefte aan.
Ook hebben we van te voren alvast lol gehad over die gekke muts, schoenen en jas die mama aan moet enzo. Zelf vond ik het ook prettig om te weten wat er van me verwacht werd enzo.
Ik vond het dus wel een prettige voorbereiding, maar iedereen is natuurlijk anders.

Jolijt

Jolijt

01-12-2009 om 17:12

Dochter en ik

vonden het alletwee (zeer goedbedoelde!!) onzin.
"Dat had je toch al verteld mam??" was haar commentaar en ze verdween met de beer en twee andere kindjes in een hoek.

Tango

Tango

01-12-2009 om 20:57

Hier

Kregen we vooraf een informatieboekje voor onzelf en Tangozoon mee. Het boekje voor Tangozoon heette Bas gaat een dagje naar het ziekenhuis en beschreef precies wat er allemaal ging gebeuren. We hebben het 1 keer gelezen. Op de dag zelf werd alles in de zaal waar de kinderen lagen nog een keer uitgelegd: kapje, blauwe jassen, gele jassen voor de ouders en de buisjes konden ze zien. Ik vond vooral die uitleg heel goed, kort tevoren zodat de kinderen goed wisten waar ze aan toe waren.
Als bij jullie als uitleg alleen de film wordt laten zien en verder niets, dan zou ik wel gaan. Als je ook bijv. een boekje hebt en het op de dag zelf ook nog verteld wordt lijkt het me niet nodig. Het is inderdaad alleen handig om alvast de sfeer te proeven, als het tenminste op dezelfde afdeling is.

angel3

angel3

02-12-2009 om 22:33

Niet

Wij kregen een info boekje mee en de suggestie een filmpje op de site te bekijken (mesos overvecht utrecht)
Uiteindelijk heb ik dat niet eens meer gedaan. Z huis kende hij al door vooronderzoek e.d Al was dat niet betreffende afdeling. Zoon was toen ook 5 en de voorbereiding op de ochtend zelf was voldoende....

Youtube?

Staat er niet een vergelijkbaar filmpje op youtube ofzo? Kind kan dan natuurlijk niet de ziekenhuissfeer ervaren, maar wel lekker thuis kijken.

Ik vond op youtube een filmpje over een jongetje die ook met een endoscoop via zijn neus zijn stembanden liet bekijken. Na dat filmpje was dat toch wat vervelende onderzoek een fluitje van een cent en werkte mijn zoon uitstekend mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.