Danny1
14-02-2026 om 23:35
Filmpje bedelende kinderen
Vandaag ging ik naar de Lidl. Daar is een dranghek geplaatst waarachter 10 kinderen stonden te bedelen. Ze riepen de hele tijd 'heeft u zegels?'.
Ik vond dit bijzonder en heb het gefilmd, en naar wat mensen gestuurd. De caisseres vonden het ook bijzonder. Ze vroegen elke klant of zij zegels willen voor zichzelf of voor de kinderen buiten, en legden uit dat de kinderen veel overlast veroorzaken en de afdeling met knuffeltjes steeds overhoop komen gooien.
Vervolgens heeft iemand dit filmpje doorgestuurd naar de moeder van een klasgenootje van mijn oudste. Want die zou achter dat hek staan. Eerlijk, ik heb hem niet eens herkend.
Moeder zit mij nu op de app aan te vallen. Ik heb haar gezegd: waarom laat je je kind daar dan bedelen? Dit is toch openbaar? Moeder vindt het erger dat haar zoon is gefilmd dan dat hij daar voor iedereen zichtbaar staat te bedelen
Hoe voorkom ik verdere ruzies met deze moeder over het filmen van haar bedelende zoon?
Herfstappeltaart
17-02-2026 om 13:25
Euphoria schreef op 17-02-2026 om 09:21:
[..]
Kom op. In dit topic wordt zelfs gesproken over dranghekken waarachter kinderen staan te krioelen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het er hier net zo aan toegaat als bij een concert van Taylor Swift. Ik neem het absoluut met een flinke korrel zout.
Zeg maar gerust een kilo
. De TO reageert ook helemaal niet meer, die zit zich rot te lachen om alle reacties.
Euphoria
17-02-2026 om 13:26
Herfstappeltaart schreef op 17-02-2026 om 13:25:
[..]
Zeg maar gerust een kilo
. De TO reageert ook helemaal niet meer, die zit zich rot te lachen om alle reacties.
Yep, een kilo is idd een nog beter idee.
Ysenda
17-02-2026 om 13:34
Herfstappeltaart schreef op 17-02-2026 om 13:25:
[..]
Zeg maar gerust een kilo
TO kan niet reageren die heeft een ban
Herfstappeltaart
17-02-2026 om 13:36
Ysenda schreef op 17-02-2026 om 13:34:
[..]
TO kan niet reageren die heeft een ban
O, dat wist ik niet. Maar ik geloof er geen hout van hoor, vooral door die 'dranghekken' .
Poezenmeisje
17-02-2026 om 13:41
Die 'dranghekken' ken ik als een banner van de winkel die daar neer is gezet door een filiaalmanager die begrijpt dat het irritant is om over kinderen te struikelen.
haarklover
17-02-2026 om 13:41
Bij ons in het dorp stond ook een keer 1 dranghek bij de supermarkt.
Natuurlijk kunnen kinderen daar gewoon omheen lopen, maar ze bleven er netjes achter staan.
Nu staan de kinderen netjes op een rij, zonder dranghek.
Ik geloof best dat op andere plekken dranghekken nog steeds nodig zijn.
Anna76
17-02-2026 om 13:44
Ja, die dranghekken zie ik wel vaker staan bij supermarkten als er weer een of andere spaaractie is. Volgens mij begonnen bij AH toen er een actie volkomen uit de hand liep en mensen amper hun boodschappen konden inpakken zonder belaagd te worden.
Herfstappeltaart
17-02-2026 om 13:47
Ik vind gewoon hele hele verhaal ongeloofwaardig. Er worden in de vakanties elke keer van die topics geplaatst waar ik van denk: Mja.....
En meestal blijkt dat achteraf ook te kloppen.
Anna76
17-02-2026 om 13:49
Ik kan trouwens heel goed "nee" zeggen, tegen bedelende kinderen, colporteurs aan de deur, krantenabonnementverkopers bij de supermarkt, maakt mij niet.
Ik kan ook heel goed geen filmpjes maken van al deze mensen. Echt, hoe verzin je het.
Luchtpost
17-02-2026 om 14:48
Herfstappeltaart schreef op 17-02-2026 om 13:36:
[..]
O, dat wist ik niet. Maar ik geloof er geen hout van hoor, vooral door die 'dranghekken' .
Woon jij misschien in een klein dorp? Ik woon niet eens in een echt grote stad (maar in een gemeente met ruim 50.000 inwoners) en als ereen actie is bij de PLUS, staan daat toch echt (buiten, dat wel) altijd dranghekken. En nee, ik ga géén foto plaatsen van dat fenomeen; ook niet zónder dat daar herkenbare kinderen op staan.
Op zich wel grappig: de een weet niet beter of er staan dranghekken bij een actie, de ander insinueert dat er gelogen wordt "want vakantietijd". Zo'n klein land en dan toch zulke grote verschillen.
Miepjecody
17-02-2026 om 15:01
Luchtpost schreef op 17-02-2026 om 14:48:
[..]
Woon jij misschien in een klein dorp? Ik woon niet eens in een echt grote stad (maar in een gemeente met ruim 50.000 inwoners) en als ereen actie is bij de PLUS, staan daat toch echt (buiten, dat wel) altijd dranghekken. En nee, ik ga géén foto plaatsen van dat fenomeen; ook niet zónder dat daar herkenbare kinderen op staan.
Op zich wel grappig: de een weet niet beter of er staan dranghekken bij een actie, de ander insinueert dat er gelogen wordt "want vakantietijd". Zo'n klein land en dan toch zulke grote verschillen.
Ik geloof het wel, maar hier is het niet, ook niet in de stad in de buurt.
Decembermamma
17-02-2026 om 15:06
Herfstappeltaart schreef op 17-02-2026 om 13:36:
[..]
Die staan we dus echt wel. Althans hier in de regio wel, van me voorstellen dat het in wat rustigere gemeenten er anders aan toe gaat.
Wieder
17-02-2026 om 15:17
Decembermamma schreef op 17-02-2026 om 15:06:
[..]
Die staan we dus echt wel. Althans hier in de regio wel, van me voorstellen dat het in wat rustigere gemeenten er anders aan toe gaat.
In mijn vorige woonplaats ook, daar mochten de kinders staan. In de winkel zelf werd niet om plaatjes/zegels/weet ik wat gevraagd en op de parkeerplaats ook niet. En aangezien ik langs die hekken moest om naar mijn auto te lopen, nam ik de zegels mee bij de kassa om aan de kinderen daar te geven, terwijl ik anders nee dank u zou zeggen bij de kassa, prima systeem dus.
Euphoria
17-02-2026 om 15:23
Ik woon in een grote stad en toch zie ik geen dranghekken.
Zijn er bij jullie naast dranghekken ook bodyguards, camera’s, mobiele eenheid en marechaussee aanwezig?
FruitMoeder
17-02-2026 om 15:24
Hier ook een groot dorp met 50.000 plus mensen en ook hier dranghekken (nou ja hekjes zijn niet langer dan 2 meter per stuk).