Danny1
14-02-2026 om 23:35
Filmpje bedelende kinderen
Vandaag ging ik naar de Lidl. Daar is een dranghek geplaatst waarachter 10 kinderen stonden te bedelen. Ze riepen de hele tijd 'heeft u zegels?'.
Ik vond dit bijzonder en heb het gefilmd, en naar wat mensen gestuurd. De caisseres vonden het ook bijzonder. Ze vroegen elke klant of zij zegels willen voor zichzelf of voor de kinderen buiten, en legden uit dat de kinderen veel overlast veroorzaken en de afdeling met knuffeltjes steeds overhoop komen gooien.
Vervolgens heeft iemand dit filmpje doorgestuurd naar de moeder van een klasgenootje van mijn oudste. Want die zou achter dat hek staan. Eerlijk, ik heb hem niet eens herkend.
Moeder zit mij nu op de app aan te vallen. Ik heb haar gezegd: waarom laat je je kind daar dan bedelen? Dit is toch openbaar? Moeder vindt het erger dat haar zoon is gefilmd dan dat hij daar voor iedereen zichtbaar staat te bedelen
Hoe voorkom ik verdere ruzies met deze moeder over het filmen van haar bedelende zoon?
Kampeerder
17-02-2026 om 21:38
Slekire schreef op 17-02-2026 om 21:15:
ik woon in een dorp, hoer staat voor de Appie één hekje, daar staan zo vijf kindertjes achter. Ze hopen op voetbalplaatjes, staan ze te ruilen, allemaal heel gezellig. T zal vast op andere plaatsen anders zijn.
Zomaar kinderen (of sowieso mensen) gaan filmen moet je nooit doen.
Ja, hoer staat hier nergens bij 🤪
Decembermamma
17-02-2026 om 21:53
Nee hier ook geen hoeren hoor, dat zal wel iets dorps zijn dan. Hier willen de meeste ouders ook niet dat hun kinderen met een hoer in contact komen.
Bakblik
18-02-2026 om 06:43
Ik denk dat degene die hier hoer getypt heeft last had van dikke vingers. Ik type ook vrij snel hoer als ik hier bedoel. De o zit naast de i op mijn toetsenbord. Als ik mijn post nalees valt het niet altijd op, omdat ik zelf goed weet wat ik denk getypt te hebben. 
Kampeerder
18-02-2026 om 06:59
Bakblik schreef op 18-02-2026 om 06:43:
Ik denk dat degene die hier hoer getypt heeft last had van dikke vingers. Ik type ook vrij snel hoer als ik hier bedoel. De o zit naast de i op mijn toetsenbord. Als ik mijn post nalees valt het niet altijd op, omdat ik zelf goed weet wat ik denk getypt te hebben.
Snap ik ook wel hoor, het is maar een geintje!
Ik denk trouwens dat bij iedereen de O naast de I zit, niet alleen op jouw toetsenbord. Is vrij standaard, zeg maar.
DeOnbekende
18-02-2026 om 07:02
Ik vind die kinderen ook vreselijk irritant en vind het sneu gedoe, van zowel het kind als van de ouder die het toelaat, maar filmen is onnodig en niet zo slim. Zou dus maar gewoon je excuses aanbieden en door.
Bakblik
18-02-2026 om 07:13
Kampeerder schreef op 18-02-2026 om 06:59:
[..]
Snap ik ook wel hoor, het is maar een geintje!
Ik denk trouwens dat bij iedereen de O naast de I zit, niet alleen op jouw toetsenbord. Is vrij standaard, zeg maar.
Er zijn hier diverse forummers die in Frankrijk wonen en daar heb je echt andere toetsenborden. Voor mensen die nog antiek met 10 vingers typen niet te doen.
MiniJCW
18-02-2026 om 07:40
Bakblik schreef op 18-02-2026 om 07:13:
[..]
Er zijn hier diverse forummers die in Frankrijk wonen en daar heb je echt andere toetsenborden. Voor mensen die nog antiek met 10 vingers typen niet te doen.
Ook op een azerty-toetsenbord zit de i naast de o
Ysenda
18-02-2026 om 08:01
Bakblik schreef op 18-02-2026 om 07:13:
[..]
Gelukkig kun je dat op een computer instellen naar een qerty toetsenbord, kun je alleen niet stiekem mee gluren.
MamaE
18-02-2026 om 10:33
Hier gelukkig geen hekken met bedelende kinderen, ik zou me daar enorm aan storen. Mijn kind zou dat ook niet mogen. Wij hebben geen supermarkt in het dorp, wel drie in het nabijgelegen dorp. Maar ook daar nog nooit gezien. Aldi heeft zulke acties ook nooit.
Ik zou er echter wel boos over zijn als iemand mijn kind filmt en deze beelden rondstuurt. Daar hoor je normaal gesproken toestemming voor te hebben. Op school/BSO/sportclub moet je daarvoor tekenen dat foto's gepubliceerd worden. En dat zijn dan nog normale foto's op normale momenten.
Je verbazing uiten over gedrag van kinderen kan ook zonder filmpje. Bijvoorbeeld hier op het forum.
Ik heb verder ook een mening over spaaracties in het algemeen. Die zijn er namelijk vooral voor de winkels en niet voor de mensen/kinderen. Ik geloof ook dat dit soort dingen bepaald gedrag en neigingen in mensen aanwakkert die niet onze mooiste kant laten zien. Natuurlijk kun je bij de action voor een klein bedrag een soortgelijke prul kopen, maar het ding met spaaracties is dat de te sparen objecten exclusief bij die winkel via een spaaractie te verkrijgen zijn. Paar maanden later ligt het bij de kringloop, maar dan is de hype er af en wil bijna niemand ze meer.
Mijn kind mag zulke dingen echter wel sparen, maar we kopen geen extra dingen ervoor. Mijn moeder spaart altijd alles, ook dingen waar niemand op zit te wachten.
Soms krijgt ze in de winkel zegeltjes van mensen voor ons bij de kassa. Maar ze mag er niet om vragen van ons. Laat staan er de hele middag gaan staan.
Yumi
18-02-2026 om 10:43
MamaE schreef op 18-02-2026 om 10:33:
Mijn moeder spaart altijd alles, ook dingen waar niemand op zit te wachten.
Soms krijgt ze in de winkel zegeltjes van mensen voor ons bij de kassa. Maar ze mag er niet om vragen van ons. Laat staan er de hele middag gaan staan.
Haha ik weet dat je het niet zo bedoelde, maar ik las het wel op deze manier 
Schemerlampje
18-02-2026 om 12:23
Yumi schreef op 18-02-2026 om 10:43:
[..]
Haha ik weet dat je het niet zo bedoelde, maar ik las het wel op deze manier
Ik zag oma ook al achter de dranghekken staan. 😁
MamaE
18-02-2026 om 12:42
Ow haha lol, nee dat laatste ging over mijn dochter.
Mijn moeder neemt alles mee wat gratis is en als wij het niet hoeven denkt ze soms dat we ermee gaan leuren bij andere mensen. Bewaar me, moet ik ook nog dingen gaan sparen voor ze en bijhouden wie wat wil hebben. Mijn brein is al overbelast genoeg.
Thora
18-02-2026 om 14:28
Ik zag laatst bedelberichtjes op Facebook van moeders die zegeltjes willen voor hun kinderen zodat ze nog een paar mini's kunnen gaan halen bij Lidl.
Ik heb screenprints gemaakt en die rondgestuurd op Facebook omdat ik het niet vind kunnen dat er zo gebedeld wordt. Ik heb erbij gezet dat ze geen zegeltjes aan die moeders moeten geven want dit kan echt niet.
Bakblik
18-02-2026 om 14:33
Thora schreef op 18-02-2026 om 14:28:
Ik zag laatst bedelberichtjes op Facebook van moeders die zegeltjes willen voor hun kinderen zodat ze nog een paar mini's kunnen gaan halen bij Lidl.
Ik heb screenprints gemaakt en die rondgestuurd op Facebook omdat ik het niet vind kunnen dat er zo gebedeld wordt. Ik heb erbij gezet dat ze geen zegeltjes aan die moeders moeten geven want dit kan echt niet.
En wie is Thora om te bepalen dat dit echt niet kan?
Ze vragen om zegeltjes! Roepen niet op tot het plegen van een moord of zo! Wij hebben hier geen lidl maar als ik een zegelverzoek zou krijgen kan iemand zo mijn zegels krijgen als ik ze had.
Herfstappeltaart
18-02-2026 om 14:51
Bakblik schreef op 18-02-2026 om 14:33:
[..]
En wie is Thora om te bepalen dat dit echt niet kan?
Ze vragen om zegeltjes! Roepen niet op tot het plegen van een moord of zo! Wij hebben hier geen lidl maar als ik een zegelverzoek zou krijgen kan iemand zo mijn zegels krijgen als ik ze had.
Sterker nog: ik heb hier in het verleden zelfs wel een topic gezien, speciaal om zegeltjes te vragen als iemand ze had en zelf niet nodig had. Dan kon je ze opsturen als je wilde.