Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Juline

Juline

14-11-2011 om 22:05

Fimo klei

Ik zag bij de sint kado's hierboven fimo klei voorbij komen. Ik ken het helemaal niet... Wat is fimo klei precies, wat is het verschil met gewone klei?
Is het ook geschikt voor kinderen van een jaar of zes?

Ik lees graag wat ervaringen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fimo klei

Dit is een klei die in hele kleine pakjes verkocht wordt in ellerlei kleuren, je kunt er kleine beeldjes/figuurtjes mee maken of kralen.Je kunt er bv ook op een kopje/potje/bakje iets mee kleien en dat als sier neerzetten. Je moet het naderhand laten drogen in een oven.
De gewone fimoklei is erg hard en moet eerst flink (en dan bedoel ik lang en hard knijpen, ik vond het altijd vervelend om te doen omdat het echt een hard klein blokje was) gekneed worden wil je er goed mee kunnen modelleren.
Er is ook fimo-soft, die is makkelijker voor de kinderen.
Als ze graag klein frummelen is dit wel èrg leuk om te doen. Je kunt ook makkelijk een blokje bij kopen.
Mijn dochter van toen 8 heeft ook mooie dingen gemaakt. Bij de bieb heb je voorbeeldboeken.
Je moet de klei wel goed dicht afdekken( bv in eenzakje en dan in een plastic box anders wordt ie hard als je m niet gebruikt.
De restjes kun je altijd bewaren voor als je een lichaampje maakt of zo, en dan een goede kleur eromheen vouwen. Dat leren ze zo.

Thursday Next

Thursday Next

16-11-2011 om 10:53

Fimo-klei

is duur, en zeer geschikt voor precies werken. Als je het in de gewone oven bakt wordt het keihard en plastic-achtig, en volgens mij wordt het niet hard als je het gewoon bewaard. Je moet het inderdaad wel eerst goed warm maken en kneden voordat je er wat mee kan doen. Maar dan kun je er echt hele mooie dingen mee maken. Het is soepel en elastisch, je kan het prachtig afwerken.
Voor een doorsnee 6-jarige is het denk ik niet echt geschikt, wel als die 6-jarige van priegelwerk houdt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.