Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Amarins

Amarins

09-11-2008 om 21:49

Fischer technik (sintkado)

... is dat wat? Onze zoon van 6 is al zijn hele korte leventje lang gebiologeerd door alles wat met electriciteit en techniek te maken heeft. Hij knutselt wat af met oude radio's, casettedecks etc. etc., die hij ombouwt, met allerlei materialen die voorhanden zijn, tot, pak 'm beet een oven die tevens een afwasmachine is. Heel creatief dus. Hij heeft al een erg leuke electriciteitsdoos (spektro 1), waarmee wat circuitjes in elkaar gezet kunnen worden. Voor 5 december zou ik dus graag iets "electrisch" willen kopen wat ook aan zijn bouw- en creatieve driften tegemoet komt. Is Fischer technik dan iets? En welk pakket dan? Ik hoor het graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bestaat dat nog!

Bestaat dat spul nog? Leuk, ik speelde daar als kind ook mee. Ik had een paar motortjes en daar knutselde ik dan autootjes mee enzo. Ik heb geen tips voor geschikte dozen helaas.

Van technisch lego heb je mindstorms dat is misschien wel wat voor hem als hij wat ouder is!

KGO

KGO

10-11-2008 om 13:55

Ja dat bestaat nog

Fisher Technik bestaat nog.
Regelmatig staat 't te koop op Marktplaats (de dozen uit de jaren 70). Verder is er een nieuwe lijn (even googlen) van Fisher Technik.
Je hebt wel e.e.a. nodig voor je toekomt aan de elektrische of elektronische dozen. Eerst wat basis en dan pas geavanceerd. Dat is ook pas vanaf 10 a 12 jaar.

Groetjes,

Karin

Amarins

Amarins

11-11-2008 om 10:47

Karin

bedankt voor je antwoord. ik denk dat het echt iets voor mijn zoon is, sterker nog, ik denk dat er nog heel wat verjaardagen en sinterklazen mee gevuld kunnen worden. Ik ga op zoek naar een kleine basisdoos met de mogelijkheid om een motortje aan te sluiten.

69er

69er

11-11-2008 om 18:16

Spektro?

In de winkel gezien en is misschien wel wat voor onze 7 jarige ?
Vond je het geld waard? voor de spektro 1. of kun je nog andere ideeën geven?
69-er

Amarins

Amarins

12-11-2008 om 09:21

Spektro

Ik vond het vind het nog steeds het geld waard, hij speelt er vaak mee, het ziet er mooi uit en het is stevig spul. Ik zou gewoon beginnen met spektro 1, die heb je sowieso nodig voor spektro 2.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.