Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fotocamera

Dochter is bijna jarig (wordt 9 jaar) en wil een digitale fotocamera. Leuk idee, gaat het ook worden, maar ze zijn in zoveel soorten en maten dat ik niet weet wat ik moet kopen. Moet natuurlijk wel gebruikers(kind)vriendelijk zijn, beetje kwaliteit en in iedergeval niet hoger 80.-
Iemand recent (ervarings)deskundig op dit gebied?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

11-01-2011 om 22:46

Kijk bij de aldi

Ik weet niet of ze pas een aanbieding hebben gehad, maar hun camera's hebben meestal een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Let op batterijen

Oudste had eerst een camera met oplaadbare batterijen. Daar zijn we behoorlijk van teruggekomen. Het werkt niet echt, de batterijen zijn altijd op, ze vergeet ze op te laden, ze gaan lekken, ze zijn er minder netjes op dan wij, batterijen slingeren overal rond etc.
Ze heeft er nu 1 met zo'n appart ladertje en 1 batterij die in die houder moet en het veel langer doet. Geen alternatief voorhanden, dus leeg is leeg en dan moet ze maar even wachten. Gaat stukken beter, ze gaat er gewoon beter mee om.
Jongste heeft ook zo een nu.
Ik zag deze week bij de kijkshop nog zo'n fotocamera in de aanbieding, 59 euro.Ik dacht een samsung of canon. Qua pixsels enzo maakt het niet zo uit, tegenwoordig zijn alle camera's wel van zo'n kwaliteit dat je dat verschil echt niet ziet. Een flitser is wel handig en inzoomen ook.
Wel vinden de dames het hier belangrijk dat ie er een beetje tof uitziet. Beetje dun, leuk kek kleurtje en zeker niet te groot.
o en een tasje erbij doen.
groeten albana

Brianna F

Brianna F

12-01-2011 om 09:42

Batterijen

Ik zweer juist bij die dingen en als je goed neemt en een goede oplader gaan ze cht heel lang mee. Het nadeel van een accu is dat je er 2 moet hebben. Voor je kinderen zal het niet opgaan, maar als ik op vakantie ben en juist op een moment supereme is mijn oplader leeg, dan baal ik wel. Batterijen heb ik altijd bij me.

Puck

Puck

12-01-2011 om 10:09

Juist batterijen

De mensen die oplaadbare batterijen waardeloos vinden: hebben jullie er wel op gelet dat je voldoende hoog mAh hebt gehad. Onder de 2500 mAh is inderdaad zo leeg bij de huidige camera's. Ik ben nu aan mijn 2e digitale camera bezig, bridgecamera (net geen spiegelreflex, maar wel erg uitgebreid) en met goede 4 penlightbatterijen kan ik zeker 300 foto's maken. Dus met een extra setje oplaadbare batterijen erbij kom ik een heel eind. En stel dat ze echt leeg zijn dan loop je een winkel binnen en koopt een keer een setje niet oplaadbare penlights en je kunt weer verder. Bij een accu is dat niet mogelijk. En met een accu kun je soms alleen opladen door je toestel met accu erin op het dockingstation te zetten. Op dat moment kun je je fototoestel dus niet gebruiken.

Inderdaad

batterijen zijn erg belangrijk. Zoon heeft jaren geleden een camera gekregen van rond 60 euro maar met gewone batterijen. Camera zelf (van HP) is prima maar we betalen ons blauw aan batterijen.

Dochter heeft met Sint een camera gekregen aan promoprijs van 99 eur, maar wel met li-on batterijen, gaan minstens een week mee zonder heropladen en dat gaat uiteindelijk wel schelen in de prijs. Goedkoop vind ik hier een beetje duurkoop. Zij kan trouwens erg veel met die camera (samsung). Bovendien zat in deze prijs nog een SD kaart van 2GB en een hoesje, ook heel handig.

Pixels enzo is volgens mij allemaal minder van belang.

Puck

Euh, ik weet niet wat Mah is?
Maar een kind (althans mijn kind) maakt echt 300 foto's in no time hoor, dan nog gepaard gaande met filmpjes en muziekopnames van alles wat niet van belang is

Onze camera's zijn ook nog op te laden via de PC (gewoon met USB aansluiting) en dat duurt maar een paar minuten. Daarnaast hebben we ook nog een accu, dat duurt wel langer.

Hier

Dochter heeft voor haar negende verjaardag een knalroze samsung camera met accu gekregen. Online gekocht bij Chear, daar was ie het goedkoopste. Dacht dat ie 80 euro was. Wij hebben hem samen met opa en oma gekocht.

Flitsje

Flitsje

12-01-2011 om 13:11

Fotograaf

ik ben fotograaf en zou je een camera met accu aanraden. Een extra accu hoeft niet echt. Opladen van zo'n accu gaat vaak sneller dan oplaadbare batterijen en hij gaat langer mee. Als je ergens bent en je zit met een lege accu wil even uitzetten en na een paar minuten weer aanzetten ervoor zorgen dat je weer een foto of 20 kan maken. Maar als je dat een beetje in de gaten houdt met zo'n accu dan kan je hier prima mee aan de slag hoor. Zelfs op mijn vakantie in de USA ben ik maar met een camera en een accu op pad gegaan. Gewoon in de avond even op de oplader leggen en je kan er weer minstens 2 dagen mee doen.

Puck

Puck

12-01-2011 om 13:20

Sasvangent

Mah is milli-ampere-uur en zegt iets over de "sterkte" van de batterij. Bij penlighth]s (AA dus) is dat zo'n beetje van 1800 tot meer dan 2700 mAh. Waar mijn vorige (grote) cameraprima uit de voeten kon met batterijen van 2100mAh, heeft de nieuwe camera zwaardere batterijen nodig. En als je je blauw betaalde aan gewone batterijen dan heb je het niet slim aangepakt: je had oplaadbare met een oplader kunnen kopen. Was ook een stuk beter voor het milieu geweest. Overigens heb ik het erover dat ik met MIJN camera, met alle zoom-opties, extra functies, etc. 300 foto's met gemak haal. De kleine camera van de kinderen doet met 2 penlights veel en veel meer.

Ze zijn er gewoon slordig mee

Die batterijen worden zo duur omdat ze er slordiger mee omgaan. Ook heb ik de ervaring dat de sterkte van batterijen in de loop der tijd sterk afneemt. Of je ze nu keurig oplaad, eruit haalt iedere keer of wat dan ook, na een tijdje lopen ze sneller leeg, hebben ze korter de benodigde sterkte etc.
Moderne camera's met accu kun je (in geval van nood) ook linea recta aansluiten op de p.c. en dat is wat mijn kinderen meteen doen als ze naar hun idee er genoeg hebben gemaakt (inderdaad 300 is niks), ze meteen op de p.c. zetten, bewerken, wegdoen wat mislukt is etc. etc.
Daar zijn ze dan wel even mee bezig...camera blijft dan gewoon aan de p.c. tegen de tijd dat ze ermee klaar zijn is de accu weer opgeladen.
Met die accu's maak je ook véél meer foto's en vooral filmpjes (die trekken ook ontgelijk veel stroom).
Nieuwe oplaadbare batterijen van die sterkte zijn niet bepaald goedkoop. En ze zijn er ook nog 's niet zuinig op. 1 zo'n accu hebben ze en zijn ze nog nooit kwijt geweest (hij zit er eigenlijk altijd in) die batterijen wisselden ze dan in de haast (gauw weer verder) en die slingerden dan overal rond...
groeten albana

Puck

bedankt voor de uitleg. We hadden het ten tijde van zoon inderdaad niet echt slim aangepakt maar ja, 4 jaar geleden een goedkope camera vinden voor een 5jarige, met dan nog een resem eisen voor de batterijen? We hebben ons toen gewoon op de prijs geconcentreerd en vonden 60 euro toen goed. Dat die batterijen er zo door zouden gaan hadden we niet verwacht. Oplaadbare batterijen heb ik ook geen goede ervaringen mee, na verloop van tijd mindert die kwaliteit ook sterk.

Vandaar ook dat ik nu graag wat meer betaalde en dus wel eisen had over de batterij, en dochter zelf over de kleur (nl. rara: roze). En haar camera (met bijna 13 miljoen mp) is ondertussen van een beter niveau dan mijn eigen camera.

mossel

mossel

15-01-2011 om 16:59 Topicstarter

Bedankt voor jullie reactie

Bedankt allemaal. Ik heb een camera gekocht. Ver boven de 80,- dat wel, maar de argumenten mbt accu, tasje, geheugen heb ik meegenomen. Gevalletje goedkoop = duurkoop heb ik hiermee proberen te ondervangen.

Puck

Puck

16-01-2011 om 13:05

Mossel, leuk

Mossel, leuk dat je wat aan de argumenten hebt gehad, maar ik ben dan natuurlijk weer benieuwd WAT je met de argumenten hebt gedaan en wat je hebt gekocht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.