Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

gaan we weer, kinder- / griezelfeestje

Jongste zoon is 10 geworden en mag nog een feestje geven. Hij vindt het idee van een griezelfeestje wel leuk. We hebben een klein budget, dus het moet wel simpel blijven.

Wie heeft er ideeën voor bijvoorbeeld een film (geen Dolfje of griezelbus, kennen ze allemaal al), en wat activiteiten en voedsel?

Ik denk dat het totaal ongeveer 4 uur zal zijn.

Bedankt voor het meedenken! Heb al wat gekeken in het archief maar nog niet echt iets gevonden

Paddington

Paddington

09-11-2015 om 12:53

Lekkers

Gellatine wormen met gekruimelde brownies

Mummievingers (knakwortsjes omwikkeld met bladerdeeg, dacht ik)

Verder gevulde eieren opmaken als oogballen

Een film idee heb ik niet, de films waar ik aan dacht zijn allemaal 12 jaar en ouder

angel3

angel3

09-11-2015 om 13:13

Ideeën

Wij deden ook es een griezelfeest. Ik heb geen film gekeken. Maar ik had geblinddoekt proeven. Olijven zijn geitenogen, gekookte mie zijn trollen darmen, soepstengelsis skelet. Dat dan zeggen dat bv geitenogen zijn en dan proeven. Lekker griezelen. We deden ook vader snurkend in het donker op bed en dan moesten ze kruipend door donkere kamer snoepjes verzamelen en vader maakte enge geluiden natuurlijk. Dat soort spelletjes. Ik moet even graven hoe en wat verder.

jons

jons

09-11-2015 om 19:22 Topicstarter

ga zo door!

Het gaat om knullen van 10, 11 en 12, dus niet te kinderachtig

Geblinddoekt proeven zal wel een hit zijn, die hou ik erin!

films

Ghostbusters, Adams Family of het nog leukere vervolg, Adams Family Values, en vermoedelijk ook (al heb ik die zelf niet helemaal gezien) Beetlejuice. O ja, en Hotel Transsylvania, al is de kans groot dat veel kinderen die ook al kennen (want recent).

Zelf vind ik een gewone film trouwens niet per se handig, want die duurt eigenlijk wat lang als je een kamer vol stuiterende kinderen hebt. Korte filmpjes zijn dan beter, maar daar weet ik dan helaas weer niks griezeligs in.

Wij hadden nog een spelletje "steek de vampier door het hart"- ezeltje prik dus, maar dan met een vampierplaat en een aangepunt eetstokje bij wijze van houten staak. En spinnenrace: neem twee grote nepspinnen (zoon is half Oktober jarig, als de Halloweenmeuk in de winkels ligt) en bindt aan beide een touwtje van ongeveer twee meter lang - beide touwtjes moeten even lang zijn. Plak het andere eind vast aan bijvoorbeeld een stok of wc-rol. Dan zien wie het snelst zijn touwtje heeft ingerold en de spin over de streep (ofzo) heeft getrokken.

Een variant op geblinddoekt proeven is voelen in een doos waar je dan niet in kan kijken, en dan dingen laten voelen met een rare textuur. Een borstel, een natte spons, haargel - verzin het maar (maar proeven is eigenlijk leuker)

De verjaardagstaart was gemaakt van mix voor biscuitdeeg van Dr Oetker, bekleed met zwarte marsepein en daarop witte marsepeinen spookjes (uitsteekvormpje, alweer: Halloweenmeuk).

Groeten,

Temet

angel3

angel3

09-11-2015 om 22:25

Taart

Ik Had cake gebakken met groene kleurstof, dus die was beschimmeld. Onze zoon werd toen 7 dus was inderdaad iets kinderachtiger.

creabea

creabea

10-11-2015 om 10:06

filmtip

Paranorman! Best wel spannend (met een legende van een enge heks, een jongetje dat doden kan zien etc), het 9+ en niet zo heel bekend geloof ik. De film is ook wel grappig, maar het is lang niet zoveel lachen,gieren, brullen als hotel transsylvanië of adams familie.

Hier heb ik een kind dat het liefst elk jaar een griezelfeest wil en volgens mij heb ik op het forum hier regelmatig griezelfeesttips gegeven..... (er moet toch wat te vinden zijn in het archief). Maar goed, nog eentje dan.

Verduister een kamer in huis helemaal, zodat het echt heel donker is en je de ander echt niet kunt zien. Doe daar een spelletje; iets met een rollenspel, of glow-in-de-dark kwartet (dat bestaat echt), tikkertje in het donker (maar dan niet rennen en heel stil). Vinden de kinderen echt vre-se-lijk spannend.

Kijk verder gewoon eens rond op google, daar is ook heel veel te vinden.

als je geblinddoekt wil proeven

Geef dan met de uitnodiging een stuk stof mee wat ze mee MOETEN nemen, laat ze dit om hun pols knopen bv. Dit was bij t griezelfeest van de BSO de hit, ze bleven vragen waarom dat was. En steeds vroegen wij...heb je je stof nog om je arm?
Laat ze ook geblinddoekt langs een touw lopen waaraan je van alles hangt: natte doek bv, handveger/zogenaamde natte luier etc.
Qua korte filmpjes heeft scoobydoo er een aantal.

Marjoleine64

Marjoleine64

14-11-2015 om 20:49

doodskist

Wij hebben een keer op een griezelfeestje een doodskist gemaakt, waarin ze dan mochten voelen. Een langwerpige doos (of 2 dozen), afgedekt met zwart crepe-papier, met een paar voelgaten aan de bovenkant. 'Hersenen' gemaakt van gekookte macaroni, 'ogen' van panklare krielaardappeltjes, 'botten' van gewone takjes en dan nog iets van gelatine (of yoghurt). Volgens mij werd zoon toen elf, en er waren erbij die niet durfden. Speurtocht in het donker doet het ook altijd goed, vooral als je een echt bos in de buurt hebt. Wij doen met ons jeugdmuziekweekend altijd een echte spooktocht, ieder jaar een hit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.