Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gebekte jongens in groep 6


Heel herkenbaar. Wij kwamen van een zogenaamde kanjerschool, maar als er teveel etters in een klas zaten deden ze daar niets mee want 'die kanjerlessen zijn leuk en we moeten ze niet belonen voor slecht gedrag'. Nee, laat de brave kinderen maar lijden.

De angst van je zoon is heel normaal. Hij weet wat hij heeft, maar niet wat hij krijgt. En het kan altijd erger.. Maar met goed onderzoek kan je echt een betere school en klas vinden voor hem.

Peaches schreef op 05-03-2024 om 22:41:

Heel herkenbaar. Wij kwamen van een zogenaamde kanjerschool, maar als er teveel etters in een klas zaten deden ze daar niets mee want 'die kanjerlessen zijn leuk en we moeten ze niet belonen voor slecht gedrag'. Nee, laat de brave kinderen maar lijden.

De angst van je zoon is heel normaal. Hij weet wat hij heeft, maar niet wat hij krijgt. En het kan altijd erger.. Maar met goed onderzoek kan je echt een betere school en klas vinden voor hem.

Helemaal mee eens.

Het is ook spannend. Want weten waar je aan toe bent is fijn en veilig, ook al is dat nu niet leuk. 

Inderdaad goed om op onderzoek uit te gaan en te gaan praten bij scholen die beter bij hem passen. Als jij/jullie bij 1 of 2 scholen een goed gevoel hebben, kan je zoon vast wel een paar momenten meelopen. Dan kan hij zelf ervaren hoe het is en maakt een overstap ook minder eng en abrupt.

StevieNicks schreef op 19-02-2024 om 16:12:

Maar het valt me sowieso wel op rond deze leeftijd dat sommige kinderen in een stroomversnelling richting de tienertijd zitten en sommige nog best kinderlijk zijn. Ik denk dat dit een dynamiek ook scheef kan trekken in een klas?

Dat kan, maar dan moet de leerkracht ingrijpen als daar pestgedrag uit voort komt.

Mijn dochter zit op een jenaplanschool, dus klas met kinderen in groep 6, 7 en 8. Daar zit echt een groot verschil in ontwikkeling in, maar de meester let ook op de dynamiek. 

Op deze leeftijd wordt social media ook een aandachtspunt. Niet van de leerkracht, maar van ouders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.