Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
angela

angela

04-10-2010 om 10:28

Gedichtenboek

Binnenkort moet zoon een gedichtenkring doen (groep 4, 7 jaar)
Vorig jaar had ie iets van Annie mg.
Hij is een beetje klaar met dat boek.
Wie weet een leuke gedichtenbundel voor kinderen met gedichten die uit het hoofd te leren zijn...? (dus niet 6 pagina's lang zijn

Ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ozo heppie

"Ozo heppie en andere versjes" van Joke van Leeuwen. Niet meer leverbaar maar vast wel in de bieb te vinden. Leuke, grappige, oorspronkelijke gedichtjes.

Favoriet

Gedichtenboekje is hier Jij bent de liefste van Hans en Monique Hagen. Ook hun andere bundeltje Van mij en van jou lees ik heel graag voor. Het zijn korte gedichtjes, niet per se rijmend, maar heel aansprekend.

sjalot

sjalot

04-10-2010 om 17:02

Als je goed om je heen kijkt...

"Als je goed om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is". Dit is echt een heerlijk boek, met 365 Nederlandse gedichten. Ik lees er heel graag uit voor.
Niet alles zal geschikt zijn voor je kind om uit het hoofd te leren, maar hiermee heb je wel meteen een heel mooi boek in huis.

Omdat ik hem zo leuk vind....

Ik had drie beestjes / drie beestjes van steen
Een vogeltje, een veulentje, een varkentje

Ze zijn gevallen / ze braken stuk
Ik heb ze gelijmd / 't is bijna gelukt

Ik heb drie beestjes / drie beestjes van steen
Een volentje, een veukentje, een vargeltje

Die andere tips

zijn trouwens ook super hoor, in die grote bundel vind je ook vast wel iets, en wat óók echt een heel leuk gedichtje is, is: "One two three" van Hans en Monique Hagen (http://allerleigedichten.wordpress.com/category/hans-en-monique-hagen/).

Lou

Lou

04-10-2010 om 21:15

Edward van de vendel

Kijk eens in de bibliotheek bij Edward van de Vendel. Heeft heel verschillende boeken geschreven, maar vooral zijn kinderpoëzie is vreselijk leuk. Er zitten dacht ik ook hele kleine gedichtjes tussen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.