Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

02-11-2008 om 13:46

Geen ds van sinterklaas, hoe uitleggen

Zoon van 6 jaar, die nog vast in de Sint gelooft, gaat een Nintendo DS Lite vragen aan de Sint. Ik heb gezegd dat hij het mag vragen, maar dat de Sint zo'n duur kado niet kan betalen omdat hij naar alle kinderen van Nederland moet en dat dat erg duur is.
Dus dat hij misschien wat geld kan vragen aan Sinterklaas, om zelf te sparen voor het gewenste apparaat. Vind ik zelf een goede oplossing.
Maar vrijwel zeker weten dat een paar van de kinderen die hij kent wél zo'n ding krijgen van de Sint. En hoe ga ik dat dan uitleggen? Ik kan moeilijk zeggen dat die kinderen beter hun best hebben gedaan dan hij in het afgelopen jaar....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

02-11-2008 om 14:03

Sommige ouders betalen mee

Omdat sommige kinderen duurdere kado's willen betalen hun ouders weleens mee. Dat spreken ze af met Sinterklaas.
Zelf heb ik nooit zoiets aan de hand gehad. Wel vond mijn kind het vreemd dat een vriendinnetje een dure videoband in de schoen had gekregen, terwijl er hier alleen maar kleine goedkope kado's in de schoen zitten. Ik heb toen gezegd dat deze vriendin vast niet iedere avond haar schoen zette. Gelukkig bleek dat te kloppen

Prulletje

Kan hij niet

voor sint een deel van het aankoop bedrag in zijn schoen leggen als hij al wat gespaard heeft, en dan kan je hem mischien toch verblijden met een ds?

Jesse_1

Jesse_1

02-11-2008 om 18:34

Categorie

Dit valt min of min in de categorie: waarom komt Sinterklaas hier alleen op zaterdag om de schoen te vullen en bij anderen ook op woensdag (of elke dag?).
Toen heb ik gezegd dat WIJ met Sint hadden afgesproken dat hij hier alleen op zaterdag hoeft te komen. (Verhaal heeft nog wel een staartje gehad trouwens).
Zelf koppel ik kado's (hoeveelheid of de grootte daarvan) niet aan hoe lief de kinderen zijn geweest.
Jesse

Fonneke

Fonneke

02-11-2008 om 20:19

Afspraak

Ik maak ook altijd allerlei afspraken met de Sint. Zo heb ik afgesproken dat Sint 3 x iets in de schoen komt doen en dat het duurste kado zo'n 25 euro mag kosten. Duurdere kadoos kunnen ze op hun verjaardag vragen. De kinderen weten van deze afspraken met de Sint en ze weten ook dat andere ouders soms andere afspraken maken met Sinterklaas. Dat is hier nog nooit een probleem geweest.

Laminaat

Laminaat

02-11-2008 om 22:03

Goed contact tussen ouders en sinterklaas

Guinevere,

Mijn kinderen weten dat er een goed contact is tussen Sint en ouders. Sint zal dus nooit een cadeau geven waar de ouders niet achter staan. Ze mogen vragen wat ze willen, we helpen de jongste zelfs met het maken van het verlanglijstje (kan nog niet zo goed schrijven), maar ze krijgen dus niet alles wat ze willen. De kosten zijn nooit een onderwerp van gesprek, maar de wenselijkheid voor/van ons wel. Als wij het cadeau te groot vinden, of als Sint ook wel weet dat het leuk is om te krijgen, maar dat er weinig mee gespeeld zal worden, dan zal Sint dat vast niet geven. "Maar je weet het maar nooit...."
Zo voorkomen wij teleurstellingen en maken we vast de Sint/ouder-link, waardoor we hopen de sinterklaasontmaskering straks (oudste is 8) wat makkelijker te maken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Laminaat

Guinevere

Guinevere

03-11-2008 om 21:09

Bedankt

Ja, misschien is het een goed plan om te zeggen dat ik iets met de Sint heb afgesproken over zulke kado's. Denk dat ik het er dan op gooi dat ik en de Sint het een kado vinden voor kinderen van 7 jaar. Dan krijgt hij wel een bijdrage in de zak en dan kijken we hoe ver hij komt als hij 7 jaar wordt. Verjaardag duurt nog een hele tijd, dus een goede oefening in sparen en geduld.
Bedankt in elk geval!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.