Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jutter

jutter

02-02-2010 om 14:22

Geen skinny jeans?

Skinny jeans mag voor sommige kinderen dan een uitkomst zijn, bij mijn kind valt het af. Het zit, volgens haar, te strak om haar bovenbenen, de taille is vaak te groot en zorgt dus voor een bouwvakkersspleet.
Kortom wie weet waar ik jeans of broeken kan kopen zonder al te strakke pijpen?

tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jutter

jutter

02-02-2010 om 14:30

Aanvulling

Het gaat om een meisje van 8 jaar, maat 134. Het probleem zit dus vooral in de te strakke pijpen wat knelt aan haar bovenbenen.

groet, jutter

marie

marie

02-02-2010 om 15:18

Vogele

Hallo
Hier hetzelfde probleem met dochter. Toevallig afgelopen oktober een paar broeken gekocht bij Vögele die wel goed zitten! En zelfs bij maat 164 zit er nog knoopsgatenelastiek in de taille.
Succes

vlinder72

vlinder72

02-02-2010 om 16:04

Spleet

Nooit geweten dat dat aan de smalle pijpen ligt. Mijn 5 jarige dochtertje loopt altijd rond met een bouwvakkersspleet. Grrrrr. En ze is echt niet stevig maar alle broeken zakken bij haar af. Ik blijf die dingen omhoog hijsen. Inmiddels draagt ze de afgedankte broeken van haar broers. Jongensspijkerbroeken zitten namelijk wel goed. Daarvan is het bovenste deel gewoon hoger en hangt het niet op de heupen. Vijfjarige meisjes hebben namelijk echt nog geen heupen om een broek omhoog te houden. Ze draagt trouwens meestal broeken van H&M en die zakken allemaal af. Broeken van Name it zitten meestal wel goed.

T&T

T&T

03-02-2010 om 08:53

Tip

Als je een stuk brede elastiek achter in de band naait sluit de broek altijd aan en is het bouwvakkersdecollete opgelost. (of, bij niet te dikke broeken; twee "driehoekjes" in de zijnaden stikken) Ik blijf me ook verbazen over de beroerde pasvorm bij kinderbroeken, maar ook bij mijn eigen broeken soms hier de hele familie smal gebouwd, maar skinny jeans zitten vaak zo raar... veel te strak om de bovenbenen en te wijd in de taille...
groetjes, Tess.

Tihama

Tihama

03-02-2010 om 09:19

Aaaaaaaaaaaaah

Eindelijk een verklaring. Ik zoek voor mijn dochter tegenwoordig al naar tuniekachtige bovendingen, zodat haar rug bedekt blijft. Ik snapte er al niks van. Met een riem wordt het probleem iets opgelost, maar dan zitten 's avonds de afdrukken in haar heupen. Ik heb een geweldige Carsbroek die in de winkel prima stond om die reden alweer af kunnen danken. Daarna heb ik haar in de paskamer steeds opdracht gegeven op dr hurken te gaan zitten om te kijken. Maar het blijft vrij hopeloos.

Tihama

Josien Thyssen

Josien Thyssen

03-02-2010 om 09:21

Dank je tess!

Hoi Tess,

Zowel ik als mijn 13-jarige dochter zijn gezegend met een stel flinke bovenbenen en een in verhouding smalle taille. Wij hebben dit probleem eigenlijk met iedere broek.
Wat ben ik blij met jouw tip! Dat ik daar nou niet zelf opgekomen ben...
Ik ga meteen op zoek naar breed elastiek!
Nogmaals dank!

Josien

C&a

Ik koop regelmatig broeken voor mijn dochter bij de C&A. Veel daarvan hebben knoopsgaten elastiek in de taille, dat lost bovenstaand gesteld probleem op.

C&A heeft diverse modellen, strakke skinny jeans maar ook met rechte pijpen.

Betaalbaar en zitten prima.

jutter

jutter

04-02-2010 om 10:19

Gelukkig niet de enige!

Prettig om te merken dat wij niet de enige zijn met dit probleem. Inderdaad de hurktest moet hier ook altijd worden uitgevoerd.
Marie-Vogele zal ik eens naar gaan kijken of wij die in de buurt hebben.
Vlinder- ik zal op zoek gaan naar broeken van Name-it. Wel grappig, ik had ook de indruk dat jongensbroeken de pasvorm hebben die wij zoeken. Maar ja, zie dat maar eens te verkopen aan een meisje van 8 als er op het label heel groot staat < jongensbroek>
Tess-goede tip!, ziet het er in ieder geval wat normaler uit.
Moppeke-Helaas heeft de C&A bij ons in de buurt alleen maar skinny broeken, maar ik blijf er gewoon regelmatig langs lopen om te checken.

Dank voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.