Bart
10-08-2014 om 23:49
Geen sokken meer aan!
Hallo, mijn zoontje van 5 heeft sinds vrijdag nieuwe schoenen (Geox), voor als het weer wat slechter is. Nu wouden wij gisteren naar Opa en Oma en toen wou hij natuurlijk zijn nieuwe shoes aan. Maar... zonder sokken en dat mocht niet van ons, toen hebben we hem geprobeerd te overtuigen dat hij sokken aan moest doen in zijn schoentjes en dat wou hij niet dus hij mocht kiezen... of zijn schoenen met sokken of op zijn blote voeten in zijn sandalen. Dus ging hij maar op zijn sandalen. Maar vanochtend gingen we naar de grote speeltuin. En hij ging zijn schoenen aan doen terwijl ik even mijn facebook afsloot. En toen we in de hal kwamen stond hij al buiten bij de poort... En ik sloot het huis af. Toen we in de speeltuin waren deed hij zijn schoenen uit om in de zandbak te gaan. En ja... Geen sokken... En mama had hem nog sokken gegeven. Nu was de stank niet heel groot... En ik heb hem gevraagt waarom hij dat deed, antwoord: Fijne zolen. maar wat moet ik de volgende keer doen... hem gewoon lekker met zijn blote poten in zijn dichte geox of hem zijn sandalen aan laten doen. Groetjes Bart.

Bart
10-08-2014 om 23:55
Extra toevoegsel
Heb jij ook kinderen/een kind die dit doen/doet deel ook ff hun ervaring. En natuurlijk de dingen die hierboven staan.

Katniss
11-08-2014 om 00:10
Och
Mijn dochter loopt het liefst van maart tot november op haar sandalen. Ze heeft er zelfs wel eens sokken in. Zelf loop ik in de zomer het liefst zonder sokken, ook in dichte schoenen. Ik zie er het hele probleem niet zo van.

Lucerna
11-08-2014 om 00:33
zonder
Zowel de kinderen als ik lopen de hele zomer en een groot deel van de lente en herfst op sandalen. Zonder sokken. Zeker in kindermaten zijn er genoeg sandalen te krijgen die je gewoon kunt afspoelen en/of in de wasmachine kunt wassen. Ideaal gewoon. Daarom lopen we er ook gewoon mee in de regen en door natte blubber. Juist handig. En die dichte schoenen mooi bewaren voor als het koud wordt (en dan zoonlief er natuurlijk wel van overtuigen dat die sokken erbij horen - maar verwacht niet dat als je ze geeft, hij ze zelf aan zal doen...)

skik
11-08-2014 om 11:35
Pick your battles
Als de schoenen niet echt meer gaan stinken door ze sokloos te dragen is het geen probleem en kan hij de schoenen dragen zonder sokken als hij dat lekker vindt zitten. Of je blijft erbij dat hij die schoenen met sokken moet dragen en je zet ze voor hem buiten bereik totdat school weer begint of het kouder weer wordt en ziet er op toe dat hij sokken in de schoenen draagt. Dan zijn het zijn winterschoenen en mag hij alleen zijn sandalen zonder sokken dragen. Hem in de zomer proberen te overtuigen dat sokken nodig zijn lijkt me een oeverloze kwestie worden met een vijfjarige.
skik

esther
11-08-2014 om 12:25
hier een seizoen gedaan
Heb hier een kind dat ook een hekel heeft aan sokken. Ik heb dat 1 winter toegestaan in haar winterlaarzen. Na een aantal maanden begonnen ze alleen vreselijk te stinken. We hebben dus afgesproken dat sokken in winterschoenen verplicht zijn. Zomers draagt ze dus nooit sokken, altijd open schoenen of slippers. 's Winters draagt ze alleen sokken als ze haar schoenen aan heeft, thuis gaan schoenen en sokken onmiddellijk uit.

Sneeuwitje
11-08-2014 om 12:50
geen punt van maken
Zou ik. Mijn zoon(4.5) heeft een paar sandalen en een paar dichte schoenen. Ik leg uit waarom ik het een of ander verstandiger vind (bijv. natte voeten bij regen), maar als hij voet bij stuk houdt, prima, het zijn zijn natte voeten, niet de mijne In de sandalen heeft hij vrijwel nooit sokken aan. In de dichte schoenen vindt hij dat meestal wel lekker met sokken, maar ik zou er incidenteel geen punt van maken als hij dat zo graag wil. Structureel zou ik dat in de winter niet goed vinden (vanwege koude voeten), maar dat is bij ons dus geen issue.
Dus ja, of wegzetten en sandalen aan, je kan natuurlijk ook standaard een setje sokken in je tas hebben als je weg gaat, dan heb je ze in elk geval altijd bij je als het belangrijk is om sokken aan te hebben in de dichte schoenen.
Sneeuwitje

Barvaux
11-08-2014 om 13:53
dus
Als ik het goed begrijp moet hij sokken aan in zijn nieuwe schoenen omdat ze anders gaan stinken?
Hmm ik heb eens voor mijn beide zonen sandalen gehad die allebei verschrikkelijk stonken en daar werden geen sokken in gedragen Ik geloof dus niet dat die twee nu echt één op één met elkaar te maken hebben. Er zijn genoeg meiden die geen sokken dragen in schoenen die geen sandalen zijn.

Tink
11-08-2014 om 14:30
welnee
Ligt vaak aan de binnenzool van de schoenen, mijn oudste heeft ooit schoenen gehad waar een verschrikkelijke lucht uit kwam, of ze nou sokken droeg of niet.
Mij maakt het niet uit wat ze doen. Jongste zoon wil het liefst altijd sokken aan, prima. Jongste dochter juist niet, ook prima.
Als de voeten 's avonds stinken wassen ze die even voor ze naar bed gaan, en dat was dan weer dat...

Bart
13-08-2014 om 17:36
Reactie
Heey, Bedankt voor jullie Reacties we hebben de Dichte schoenen in de kast gedaan en gezegt dat hij ze binnenkort (In september/oktober) weer aan mag en hem toegesproken dat die sokken erbij horen! Daar ging hij wel op in maar dat mocht niet! Bij deze Bedankt voor jullie reacties. @Katniss gaat dat niet stinken dan of gebruik je iets?. @Esther ja is idd ik wou/wil het ook niet hebben, Heb hem ook verteld dat bij open schoenen de luchtjes weg kunnen en bij dichte niet! Verder allemaal bedankt! Hierbij sluit ik dit Forum!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.