Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen zin om te plassen

Mijn dochter van 5 plast nog regelamtig in haar broek, ook op school. Het kan haar niet zo heel veel schelen en als ze in haar broek heeft geplast blijft ze rustig met een natte broek doorlopen. We zeggen regelmatig tegen haar dat ze moet zeggen als ze moet plassen maar ik heb zo'n idee dat ze het in haar spel helemaal vergeet en dus te laat of niet gaat. Zelf vindt ze het een grap, ondanks dat we al hebben uitgelegd dat het niet hoort en vies is en ook boos worden helpt niet. Heeft iemand nog tips om dit in goede banen te leiden of heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2011 om 13:44

Ja, ervaring

Mijn zusje L. plaste ook vaak in haar broek tijdens het spelen en sprak dan de bij ons inmiddels gevleugelde woorden: "Geeft niet, droogt wel op."
Mijn dochter heeft er ook een handje van, en eigenlijk pas een paar maanden - daarvoor was ze altijd keurig op tijd bij de wc. Ik negeer het maar zo'n beetje, want als kwaad worden de oplossing was, deed ze het allang niet meer - man en ik hebben allebei al eens flink ons geduld verloren over al die natte broeken op school en op de nso. Het enige wat hier echt veranderd is: we zijn veel alerter op haar wc-gang geworden en staan erop dat ze zo ongeveer elk uur gaat. Op school doet de juf hetzelfde en zie daar: resultaat. We hebben al veel minder ongelukjes gehad. Maar een goeie opvoedkundige tip heb ik helaas niet.
Groetjes
Massi

krin

krin

03-06-2011 om 14:26

Droogt wel op

Dat had zoon ook kunnen zeggen, ja. Die had het een tijdje geleden ook veel te druk met andere dingen om tijd te nemen voor zoiets sufs als plassen (of poepen, trouwens, de keren dat hij met besmeurde onderbroeken thuiskwam omdat hij net te laat was, heb ik maar niet geteld.) Ik liet hem zelf een schone broek halen en deed er verder weinig mee behalve zeggen hoe fijn dat toch niet was als het eens gelukt was een onderbroek een hele dag droog en schoon te houden. En letten op eigenaardige dansbewegingen die erop wijzen dat hij nodig moest en hem dan snel de goede kant op sturen.
Het is vanzelf overgegaan, uiteindelijk.

tonny

tonny

05-06-2011 om 10:47

Oh ja

te druk bezig om te gaan plassen. Zeer herkenbaar, al waren het bij mij meer de jongens dan de meiden. Ik stuurde ze op vaste tijden verplicht naar het toilet, dat waren ze kwaad want ze hoefden écht niet. Hahaha.

Heb verscheidene foto's van jochies met een verdacht plekje op hun (effen) broek.

Dat 'droogt wel op' herinner ik me ook. Brr.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.