Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Geschokte ouder

Geschokte ouder

14-06-2012 om 06:16

Gepest na niet uitnodigen feestje

Een jongen van school heeft een feestje gegeven voor alle kinderen van school van de klassen 6, 7 en 8. Terwijl ze bij elkaar in de klas zitten en goed met elkaar overweg kunnen (zitten regelmatig naast elkaar) heeft hij haar en een vriendin van haar niet uitgenodigd. Mijn dochter was erg teleurgesteld. Maar toen begon het probleem. Vriendinnen van haar gingen haar daar op een hele nare manier mee confronteren. Zo van : Ben Jij niet uitgenodigd? Ik lekker wel.
Pech was dat het feestje ook nog eens vlakbij ons huis gegeven werd. Op de desbetreffende avond was ik me dat niet bewust en ben de hond uit gaan laten. Standaard route, niet over nagedacht. Mijn dochter en vriendin die niet uitgenodigd waren liepen mee. Toen we in de buurt van de plek kwamen waar het feestje gegeven werd begonnen er ineens allemaal meiden te gillen, die buiten zaten en renden heel hard naar binnen en heen en weer roepend dat mijn dochter eraan kwam. Ik vond het heel vreemd. Geschrokken zijn wij gauw weer naar huis gegaan. Een hele rare, nare ervaring die mijn dochters zelfvertrouwen geen goed heeft gedaan.

Achteraf werden er hele nare berichtjes op Hyves gezet door andere kinderen. Ze zouden het fesst verpest hebben. Grof taalgebruik, ik heb de meeste verwijderd en sommige ouders en kinderen daarop aangesproken. Voor mijn dochter is de sfeer op school na dit gebeuren heel erg naar geworden. Ze word gepest en buitengesloten.

Nu, een hele poos later, sprak ik de ouders van de jomngen die het feest gegeven heeft. Die verweten mijn dochter dat ze het feest van hun zoon had verpest. Ze kwamen aan met verhalen die helemaal niet blijken te kloppen. Zo beweerden ze dat mijn dochter en de vriendin die bij haar was met alle macht geprobeerd hebben binnen te komen en stennis hebben gemaakt. Ook beweerden ze dat ze 's avonds toen het al donker was over de parkeerplaats hebben gerend en alle kinderen daar rond renden en zij de kinderen niet meer in bedwang hebben kunnen houden.

MAAR IK BEN ERBIJ GEWEEST TOEN WE LANGS DAT FEESTJE KWAMEN! EN DAARNA IS HAAR VRIENDIN GEWOON OPGEHAALD EN ZIJN ZE NIET MEER BUITEN GEWEEST. TOEN HET DONKER WAS LAGEN ZE AL IN BED!!!

Hoe kan het dat er zulke rare verhalen de ronde doen die totaal niet waar zijn? Ik ben erbij geweest, ik heb het gezien. Ik heb die ouders op dat moment niet gezien en die jongen ook niet, alleen gillende meisjes.

Ik ben erg geschokt. Vraag is wat moet ik nu doen? Het is al weer even geleden en mijn dochter heeft het achter zich gelaten, dus ik wil haar er eigenlijk niet opnieuw mee confronteren. Volgend jaar is ze van school af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jeetje

Wat rot zeg.
Het eerste dat me invalt is dat ik me zou onthouden van verdere moeite wat betreft de ouders van de jongen die het feestje gaf. Dan wordt het zo'n welles-nietes discussie en die voer je nu eenmaal moeilijker met mensen die zo snel, zonder verder de situatie te onderzoeken, conclusies trekken.
Als je dochter het achter zich lijkt te laten zou ik daar voorzichtig in mee gaan, met dien verstande dat ik scherp in de gaten zou houden of ze het niet probeert te verdringen en er onderhuids wel last van heeft.
Je hebt ouders en kinderen over het pesten via Hyves aangesproken, wat was hun reactie? En heb je het ook met de school besproken, aangezien daar ook een hoop kan gebeuren waar jij misschien geen weet van hebt.
Ze is dan bijna van de school af, maar iedere dag is belangrijk en je wilt niet dat ze zoiets meeneemt naar een andere school.
Sterkte!

koentje

koentje

14-06-2012 om 09:58

Wat een

afgrijselijk gebeuren voor je dochter en haar vriendin en eigenlijk ook voor jou. Die meiden van het feestje hebben elkaar waarschijnlijk gek lopen maken ; eentje heeft iets gezien, e ander roept dat zij het wel zal zijn en zo wordt de fantasie steeds sterker. Of zie jij je dochter ervoor aan dat ze stennis heeft geschopt en er nu over liegt?
Lijkt me namelijk sowieso sterk dat je zoiets doet, naar binnen willen en maf lopen doen. Zeker als er vooraf al zo vervelend over gedaan is. Maar ze hebben nu wel een hele grote groep voor zich.

Ik zou niet goed weten wat je nu nog kan doen, behalve haar goed in de gaten houden en steunen. Sterkte!!

Geschokte ouder

Geschokte ouder

15-06-2012 om 10:00

Het blijft vreemd

Dank voor jullie reacties. Ik ben weer een beetje bekomen van de schok. Ik kan er gewoon niet bij dat er klaarblijkelijk verhalen de wereld in worden geslingerd die totaal niet waar zijn. Maar ik denk ook dat die meiden elkaar hebben op zitten hitsen en dat die oudes dat als waarheid hebben aangenomen. Ik weet in ieder geval zeker dat het klopt, omdat ik erbij ben geweest. Ik baal er wel van dat ik in eerste instantie na het gebeuren mijn dochter min of meer verweten heb dat we op dat tijdstip langs die plek zijn gekomen. Niet eerlijk van mij, omdat ik het zelf vergeten was.
Ik merk dat ze er niet over wil praten. Ik laat het maar aan haar over. Ergens lijkt zij zich schuldig te voelen over de situatie, terwijl zij er toch echt niks aan kan doen. Ze distancieert zich in ieder geval van de andere kinderen op school, of het komt omdat ze wordt buitengesloten. Ze heft in ieder geval een groepje om zich heen gevormd waarmee ze nu omgaat, die vriendin die toen bij haar was en nog twee meisjes uit een andere klas. Ik heb het er inderdaad op school over gehad, niet specifiek over het feestje, maar over de verandering in de sociale contacten. Haar juf bewonderd haar juist vanwege het feit dat zij een groepje heeft gevormd. Volgens de juf gaat het in de klas goed, alleen buiten school is er wel veel veranderd. Voor haar, omdat ze zo'n sociaal kind is en juist alle ruzies wilt beslechten, is het wel naar. Ze is voornamelijk teleurgesteld in haar vriendschappen. Ik hoop echt dat ze een fijne nieuwe start gaat maken op haar nieuwe school.

Rosase

Rosase

15-06-2012 om 18:27

Ik denk

a. dat er meer meespeelt dan alleen dit feestje, want waarom zijn je dochter en haar vriendin überhaupt niet uitgenodigd.
en
b. dat die ouders van die jongen gauw hun mond moeten houden, want dat doe je toch niet heel groep 6-7-8 uitnodigen op 2 na. Verschrikkelijke mensen. En hoe komen ze nou bij die flauwekul?

Ik zou het laten voor wat het is en je dochter goed in de gaten houden de laatste paar weken op school.
En dan klaar!

Geschokte ouder

Geschokte ouder

15-06-2012 om 21:34

Rosase

Merci

Secret!

Secret!

17-06-2012 om 23:30

Delen van de ervaring.

Dat dit gebeurt is heel erg voor je dochter en haar vriendin. Dat haar klasgenoten zo er mee omgaan is tot daar aan toe. Kinderen kunnen erg vals zijn, zeker als ze elkaar daar in versterken. Je kan er weinig aan doen. Die kinderen kan je niet veranderen. Het enige wat je kan doen is je dochter weerbaarder te maken, door haar zoveel mogelijk zelfvertrouwen te geven. Haar laten merken dat ze er mag zijn. Ik zou hele leuke dingen doen met haar en haar vriendin, en niet meer de nadruk leggen op die groep.
Maar dat ouders van die kinderen zo oneerlijk reageren is walgelijk en niet te volgen. Ook ik heb het meegemaakt dat een moeder van vriendinnetje van onze dochter van 9, hele lelijke dingen over onze dochter vertelde. Ze beweerde dat mijn dochter tegen haar had geschreeuwd en onbeleefd was, tijdens het lezen in de klas. Ze was er zelf mee naar de meester mee gegaan. Ik heb zelf de meester over gebeld en die wist van niks. En onze dochter vertelde me dat ze echt niet geschreeuwd had of iets dergelijks. Die moeder had nog meer dingen waar ik grote vraagtekens bij zet. Ze heeft iets tegen mijn dochter, en wil waarschijnlijk niet dat ze vriendinnetje is met haar dochter. Deze actie heeft een enorme knauw gegeven aan mijn dochter. Ja... wat doe je eraan? Ik ben nog van plan om met die moeder te praten, want ik laat dit niet zo maar voorbij gaan. Niet dat ik gelijk zal krijgen van haar. Maar ik wil haar wel confronteren met haar leugen, en ik wil zo laten zien dat ik niet met me laat sollen. En tegen mijn dochter zal ik zeggen om die vriendschap maar op een laag pitje te zetten, maar wel aardig te blijven tegen dat meisje. Zij kan er waarschijnlijk ook niks aan doen.
Sterkte ermee.

Geschokte ouder

Geschokte ouder

20-06-2012 om 19:00

Secret!

Secret! Ook zo'n naar verhaal. Waar halen sommige mensen het vandaan? Ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen dingen verzinnen die totaal niet waar zijn. Dat je dingen op een andere manier beleeft begrijp ik, maar gewoon verzinnen?
Ik begrijp dat je nog een confrontatie wilt met die moeder. Ik twijfel enorm. Aan de ene kant wil ik niet eens meer praten met mensen die kennelijk hun eigen waarheid erop nahouden en ik wil de dingen niet nog erger maken. Aan de andere kant zit het me, net als bij jou, nog steeds niet lekker. Ik zag gisteren toevallig het zusje van de betreffende jongen en die keek me zo vreemd aan dat ik ook nog ga denken dat de ouders het er thuis nog over gehad hebben met hun kinderen erbij. Het is dus dubbel: aan de ene kant wil ik het goed afsluiten, aan de andere kant wil ik niet nog meer ophef, want dat is zeker niet in het belang van mijn dochter.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-06-2012 om 22:17

Spaar je adem

Mijn inschatting is dat je bij deze mensen niks gaat bereiken. Die zitten zo overtuigd te zijn van hun eigen gelijk dat jij daar niets aan gaat veranderen.

Lekker laten barsten en er de zaak goed volgen lijkt mij het meest handige.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.