Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dorle

dorle

09-06-2010 om 12:44

Gezelschapsspel slim kind

Ik ben op zoek naar een leuk gezelschapsspel voor een meisje van 7, slimme meid misschien wel hb. Hebben jullie suggesties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Carcassonne misschien?

Of schaken, dammen.

ayla

ayla

09-06-2010 om 13:05

Doolhof

of http://www.slimmespelletjes.nl/index1.html kijk eens op deze site

vlinder72

vlinder72

09-06-2010 om 13:17

Cluedo

Mijn zoon van 6 vindt Cluedo leuk. En Monopoly. Vooral als hij ook nog de bank mag zijn. Verder spelletjes van Thinkfun.

ayla

ayla

09-06-2010 om 13:23

Vlinder

gaat dat goed jouw 6 jarige en monopoly, wilde dat bij ayladocher eigenlijk ook eens proberen

Hier...

is dochter (7 en hb) dol op Kolonisten van Catan en het kaartspel Magic the Gathering. Dat laatste is nog wel erg moeilijk, maar het gaat steeds beter.

vlinder72

vlinder72

09-06-2010 om 13:56

Ayla

Monopoly gaat heel goed. Als het maar niet te lang duurt want dan stopt hij ermee en gaat iets anders doen. Je hoeft de straatnamen niet te kunnen lezen om monopoly te kunnen spelen. Hij kijkt gewoon naar de kleurtjes en de prijs kan hij wel lezen. Ook hoeveel iemand daarna moet betalen. De kans kaarten lezen wij of oudere broer wel voor want hij kan wel de getallen lezen maar de tekst is nog te moeilijk. Het is allemaal nogal oubollig taalgebruik. Verder lieten wij in het begin de hypotheek achterwege. Failliet is failliet. Zijn broer van bijna 8 vindt Monopoly ook geweldig. En cluedo maar dat is wel lastig want dan moet je wel aardig kunnen lezen en tegelijkertijd logisch denken. Maar ik tekende vaak de wapens erachter. De personen met een kleurtje en kamers kon hij zelf wel lezen. Ging ook prima. Maar Monopoly is leuker.

ayla

ayla

09-06-2010 om 14:00

Wij doen

wel eens trivial pursuit, de junior versie maar het jammere is dat je echt veel feitenkennis moet hebben en sommige dingen kan een 6 jarige echt nog niet weten. Bepaalde dingen van aardrijkskunde of geschiedenis. Dan is vaak al snel de lol ervan af

dochter is ook rond deze tijd jarig, ook 7 en slim. Wij hebben dit weekend Carcasonne gespeeld voor het eerst (krijgt ze voor haar verjaardag), dat was geen probleem (het duurde wel niet zo erg lang).

Hier spelen ze nog graag qwirkle, schaken is een topper, tantrix.

Monopoly wordt ook wel gesmaakt, net als doofhof (maar dat spelen we hier al van veel jonger), rolit en blokus.

Ik had een hele lijst gekregen van onze gezelschapspellenwinkel, kan morgen laten weten als je wil wat erop stond. Wat ik nog weet:
- Gipf Project - van Don&Co (als je dat kan vinden)
- Abalone
- pentago
- zooloretto
- ...

Flora1

Flora1

09-06-2010 om 15:20

Kaartspelletjes

Niet om kado te doen, maar wel leuk om te spelen: verschillende kaartspelletjes zoals pesten en eenentwintigen.

Het spel UNO heeft bijna dezelfde regels als pesten, dat vindt mijn slimmerikje van bijna 7 ook leuk. En ze heeft net Rummicub leren spelen.

En echt een aanrader; het spel SET. Dat werkt met kaarten met symbolen erop. Je moet steeds groepjes van 3 kaarten maken volgens bepaalde spelregels. Die regels zijn heel simpel uit te leggen, maar bij het spelen voel je je hersens aardig knarsen... Het leuke van dit spel is, dat je het ook goed als volwassene met een kind kunt spelen, als je het kind wat extra bedenktijd geeft. Volwassenen zoeken vaak naar de moeilijke sets, en dan grist je kind de simpele sets voor je neus weg, waar jij finaal overheen keek.

Fraz

Fraz

09-06-2010 om 15:32

Kolonisten

kolonisten van Catan, kaartspel kolonisten van Catan, Carcasonne, Hyves (spel totaal iets anders dan Hyves meer een soort schaken), Monopoly, Koehandel etc. Er zijn heel veel leuke spelen die een slimme 7 jarige al kan spelen als je het de eerste keer tenminste een beetje goed uitlegd.

Deze;

Ganzenbord!
Haha, en jawel, bij een slim kind Het is namelijk een onwijs gezellig spel om samen te doen vlak voor het slapengaan. Juist even niet hoeven nadenken en er vooral veel humor doorheen gooien

Janna

Janna

09-06-2010 om 16:24

En deze!

Pim Pam Pet

Heerlijk spel om te spelen. Hier ook een slimmerd die ervan geniet om gewoon hele simpele antwoorden te geven (wat zie je in de huiskamer met een T, ja duh, een tafel) en soms zijn uiterste best doet om de meest onverwachte antwoorden te geven (huiskamer met een T? hmmmm -jongste proest het intussen bijna uit van zoveel domheid- hmmm, ah een thermostaat!).

Je kunt het spel zo moeilijk maken als je maar wilt door bijvoorbeeld een maximale bedenktijd te geven (zandlopertje of kookwekker), of de letter juist als eindletter te gebruiken ipv als beginletter, of (voor gevorderden) om beurten een antwoord te geven (zelfde vraag en letter). Diegene die het laatste antwoord heeft gegeven (als de ander dus niets meer weet) mag het kaartje houden.

ishtar

ishtar

09-06-2010 om 17:23

Mastermind?

ok, niet echt gezelschapsspel, maar wel erg leuk.
doolhof en cluedo vinden ze hier ook leuk. en ook mahjongg (de echte, met stenen, niet op de pc)valkuil en backgammon zijn favoriet.

krin

krin

09-06-2010 om 18:06

Take5

is best geinig.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

09-06-2010 om 18:37

Ja inderdaad set! en blokus

maar ook Uno, Monopolie en Abalone

dorle

dorle

09-06-2010 om 19:44

Wat veel reacties!

Thuis spelen we al minibridge, schaken, dammen, go (kan ze heel goed)mastermind, monopoly, uno, primo calculino en rummicub. In de winkel zie ik wel spellen staan, maar soms valt het tegen vandaar mijn vraag.
Set lijkt me wel leuk als ik het zo hoor. Carcasonne wat voor spel is dat? En Abalone en Magic the Gathering? Zijn het spellen waar toeval een grote rol speelt (zoals ganzenbord) of meer denkspellen?
Nog meer ideeen? Morgen wordt is haar 2e testdag en ik wil tijdens het wachten wat leuks voor haar kopen. Ben zelf namelijk ook dol op spelletjes.

angel3

angel3

09-06-2010 om 20:29

Smart game

er zijn ook van die smart games zoals traffic, titanic road block. Die zijn errug leuk en op vele nivo's te spelen. Hier een slim ventje(niet hoogbegaafd) die die uitdaging erg leuk vindt. Handige is dat ze redelijk handzaam zijn (stopt ze zo in je tas) en ze kunnen het alleen doen. Je kunt het ook samen doen (als in samen puzzelen voor de oplossing).

Vic

Vic

09-06-2010 om 23:32

Ouderwets

Mijn dochter speelde op die leeftijd graag scrabble en rummikub (en dan van je moeder winnen Uno is ook erg leuk.

Ik weet niet of ie al genoemd is

Maar heb je aan Set! gedacht?
Kun je ook online spelen: http://www.setgame.com/set/puzzle_frame.htm

dorle

dorle

10-06-2010 om 15:42

Ik heb gekocht...

Set en Pim Pam Pet.
Ik ben benieuwd hoe ze het vindt.

T&T

T&T

10-06-2010 om 16:33

Schaken

Is ie al genoemd??? Manneke van 7 is hier gek op schaken!

jolanda

jolanda

10-06-2010 om 22:35

Quirkle

is leuk
en set
tantrix
succes
jolanda

Petra Kappers

Petra Kappers

11-06-2010 om 11:15

Jaaa, set

set is hier echt de topper en ik vind het zelf ook heel leuk.

Ilva

Ilva

11-06-2010 om 13:57

Utopia

Wij hebben hier sinds de kerst Utopia. Best ingewikkeld maar onze (slimme) 10 en 7 jarige vinden het geweldig!

In ben een tijd terug in Hoofddorp geweest en daar zit een spelletjeswinkel Walhalla (http://www.spellenwinkelwalhalla.nl). En daar hebben ze geweldige spellen en je mag ze soms nog uitproberen ook!

Ilva

Ilva

11-06-2010 om 16:53

Blij

Blij dat ik er iemand gelukkig mee heb kunnen maken, Pelle.

Spellenwinkel utrecht

www.dejokerutrecht.nl is een leuke winkel met een enthousiaste eigenaar die goed adviseert. Als je een spel gespeeld hebt en je vindt het niet leuk mag je het zelfs terugbrengen en ruilen!

Kaartspellen: hartenjagen, rummy cup, jokeren, toepen...
En voor mijn verjaardag kreeg ik Metro , ook erg leuk!
Scrabble! Hier een hit met oma!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.