Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lukke

lukke

05-11-2009 om 00:38

Gezelschapsspel?

Met mijn dochtertje van 4 speel ik de laatste week iedere dag memory. Zij vindt het geweldig leuk en ik ook, maar ik zou ook wel eens iets anders willen spelen voor de afwisseling. Nu komt de sint er toch aan, dus ik zoek tips.

Ze is (zelfs voor een vierjarige) niet de meest geduldige, dus het moet niet al te ingewikkeld zijn. Ze is gek op diertjes dus als die er in zitten is het een pre. Iemand leuke tips voor iets wat niet direct verveeld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

Wie of wat is het.

Bij mijn kinderen is mens erger je niet een hit. Maar voor jouw dochter is omdat ze van dieren houd "een krokodil met kiespijn" wel leuk. (een soort dokter bibber.)

Gr Pham

Hanne.

Hanne.

05-11-2009 om 08:55

Ganzenbord

Hier is ganzenbord een absolute hit. Krokodil met kiespijn vindt zelfs de jongste (3 jr) al saai, dus zou ik niet zo snel in huis halen.

Halli galli junior

Dit is een soort kaartspel waarbij je reactievermogen wordt getest doordat je bij gelijke paren op een hotelbelletje moet drukken dat midden op tafel staat. Wie het eerst belt, wint de kaarten, wie aan het eind de meeste kaarten heeft wint het spel. De junior-uitvoering is voor 4+.

Chris

Heel simpel

domino? Bingo, Lotto, allemaal erg leuk voor onze 4-jarige... Hij vindt Bunny Hop trouwens ook errug leuk!

Jons

4 op een rij

Mijn 5-jarige is gek op 4 op een rij. Hij is er dan ook heel goed in. 'Wie is het' vinden ze bij ons ook leuk. Nadeel is dat je deze spelletjes alleen met z'n tweeen kunt spelen. Een kaartspel als UNO is ook erg leuk.

Groet,
Pina

Tango

Tango

05-11-2009 om 10:53

Bunny hop

Is hier ook erg favoriet bij Tangozoon van 5. En inderdaad iets met dieren (in dit geval dus konijntjes). Verder hebben we een lottospel met dierengeluiden, ook erg leuk. Krokodil met kiespijn speelden we laatst bij de logopediste, maar vond Tangozoon ook maar saai. Het ziet er leuk uit, maar je bent er gauw op uitgekeken. Wat hij wel weer leuk is (ook van de logopedie) is ezeltje strek je. Een ezel die je vol moet laden met voorwerpen, heel voorzichtig want hij kan gaan bokken en dan vliegt alles er weer af.

Kroko loco

Hoi,
Onze kinderen zijn helemaal gek van kroko loco. Heel leuk gezelschapspel voor 2-4 personen. Een combinatie van een soort memory (onthoud waar de kaartjes liggen) en een dobbelsteen. En heel veel kaartjes met allemaal verschillende dieren...
We hebben het gekocht toen de jongste 3 was, maar nu met 5 en 6 vinden ze het nog steeds heel leuk.

Verder doet 'wie is het' het heel goed...

Succes!
Mamamjan

Wilma

Wilma

05-11-2009 om 19:31

Hier ook bunny hop

toen dochter vier was. Echt een aanrader. Nu speelt ze Uno sinds een week, nog een beetje moeilijk maar 't gaat al best leuk.

Ik vind 't zelf ook wel leuk als ik zelf 't spelletje ook leuk vind, sommige bedachte dingen zijn zó 'bedacht' dat er geen bal meer aan is (dat disneyspel met dat schoentje bijvoorbeeld).

Ik zou gaan voor bunny hop.

Groetjes,
Wilma

lukke

lukke

05-11-2009 om 22:57

Leuk zeg die suggesties!

Ik heb ze allemaal bekeken. Krokodil met kiespijn speelde ze al eens bij een vriendinnetje en dat vindt ze snel saai. Bunny Hop lijkt met leuk en Kroko loco ook. Dat is ook geen duur spel, dus ik denk dat ik daar maar eens mee begin...

Misschien win ik dan ook weer eens (met memory wordt ik steevast ingemaakt)

Veel plezier!

Hai Lukke,
Heel herkenbaar, met memory verlies ik ook altijd. Het voordeel van Kroko Loco is dat je 'de lachende krokodil' kan gooien met de dobbelsteen. Dan mag je een kaartje van je medespeler afpakken. Mijn kinderen verzamelen de kaartjes dus door goed te onthouden en ik pak ze weer af via de lachende krokodil. De enige manier om soms te kunnen winnen en meteen heel goed om de kinderen te leren omgaan met de tegenslagen in het leven...

Veel plezier met spelen!

Groetjes,
Mamamjan

Filoen

Filoen

07-11-2009 om 18:03

Speelotheek?

Hoi,

Heb je misschien een speelotheek in de buurt? Die hebben vaak een heel uitgebreid assortiment spelletjes voor alle leeftijdsgroepen (v.a. 2,5 jaar). Hier kan je voor een gering bedrag een spel lenen en dan op je gemak thuis uitproberen.
Wie weet is dit nog een tip.

Groeten, Filoen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.