Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

12-12-2010 om 22:39

Gitaar leren spelen

Wie heeft er een goede tip om onze 8-jarige op zijn nieuwe gitaar te leren spelen? Voorlopig kan hij nog niet op gitaarles, want hij zit al op hoornles en orkest (en BSO en sport). Maar ja, hij wil ook zo graag gitaar spelen, en ik liep tegen een leuk koopje aan, dus.... nu heeft ie zijn al lang gewenste gitaar er ook nog bij.
Ik keek al op internet en naar van die thuispakketten, maar ik vind het toch meer voor volwassenen, ik zie hem dat nog niet zo doen. Hij hoeft niet serieus te leren spelen, maar een béétje basis heeft hij wel nodig denk ik.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cindy

Cindy

13-12-2010 om 07:36

Sorry; toch les

Gitaar is best wel een instrument wat techniek vraagt qua vingerzetting enzo; zonder les is het best lastig te leren. Maar misschien gewoon een startersboek aanschaffen ofzo?

Youtube!

Gewoon zoeken op "gitaarles"!

Gr. Poezie.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 10:02

Ja,youtube

Zoon heeft les, maar pingelt ook regelmatig voor de pc met speciale instructiefilmpjes van youtube.
Mijn man had ooit les, en zit nu vaak lessen bluesgitaar te volgen via youtube.

Niny

Niny

13-12-2010 om 12:27

Boekje

Ik heb mijn man een boekje gegeven met gitaarakkoorden, gekocht bij de Witte Boekenhal. Misschien is dat wat?
Niny

koentje

koentje

13-12-2010 om 14:05

Arm kind...

nu heeft hij niets meer te wensen...

Suus

Suus

13-12-2010 om 14:10

Hier ook

Mijn dochtertje wilde dolgraag een gitaar. Ze heeft hem zelf bij elkaar gespaard en gekocht.
Ik heb een jongen van 16 bereid gevonden om elke week thuis een uurtje les te komen geven (tegen vergoeding uiteraard).
Nu speelt ze al 2 kinderliedjes en is helemaal gelukkig.
Misschien ook een idee voor jouw zoon.
Suus

Guinevere

Guinevere

13-12-2010 om 19:29

Nou koentje, er blijft genoeg te wensen over hoor, voor meneer. Geen zorgen!
Hm, youtube, ik zal eens op speurtocht gaan. En ik heb wel een buurmeisje dat gitaar kan spelen geloof ik. Ik zal eens informeren. Wat zou dat moeten kosten per uur, een bijbeunend muziekbuurmeisje?

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

13-12-2010 om 20:10

Snel resultaat

Het voordeel van een gitaar is dat je met een stuk of vier akkoorden al een heleboel liedjes kunt zingen. Het gitaarspelende buurmeisje lijkt me een prima oplossing. Heb geen idee wat je hier voor zou moeten betalen. Een paar euro per uur meer dan een gangbaar oppasuurloon?

Suus

Suus

14-12-2010 om 11:27

Onze gitaar"meester"

Onze gitaarmeester (jongen van 16) krijgt 15 euro per uur maar dat is lesgeven aan 2 meisjes. Het vriendinnetje van mijn dochtertje lest mee. ze betalen dus beide 7,50.
Hoewel hij in een bandje speelt heeft hij zelf ook nog gitaarles en dus is ook een goede oefening voor hem.

Ik weet niet hoe oud je buurmeisje is, maar een tientje lijkt me redelijk.

Suus

Guinevere

Guinevere

14-12-2010 om 11:58

Buurmeisje

Eh, ja, hoe oud is ze... Ik ben de tel een beetje kwijt geloof ik, het gaat erg hard!
Misschien heeft ze in de kerstvakantie wel een paar keer tijd, dan vervallen zoons overige muzieklessen toch. "Leer gitaar spelen in 2 weken!", dat lijkt me wel wat.

Rafelkap

Rafelkap

14-12-2010 om 13:23

Accoordjes

Accoordjes kan je leren spelen door de buurjongen, maar dan kom je nooit verder dan kampvuur-niveau. Als je echt gitaar wil leren spelen (en het is een heel mooi instrument) zal je toch echt naar een 'echte docent' moeten stappen.

Guinevere

Guinevere

14-12-2010 om 16:21

Kampvuur

Kampvuurniveau lijkt me heel mooi voor onze zoon. Kan hij altijd nog switchen van hoorn naar gitaar, voor wat betreft "echte" lessen toch?

Suus

Suus

15-12-2010 om 10:38

Precies

Kampvuur gitaar is prima. Mijn dochtertje heeft ook niet de ambitie de sterren van de lucht te spelen

succes Guinevere!

Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.