Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anne

anne

18-12-2009 om 21:24

Gitaar leren spelen

mijn zoon van bijna tien jaar wil graag gitaar leren spelen. Hij heeft een meester die dit regelmatig doet in de klas en hij is er door ''gegrepen''.

Ik vind het leuk dat hij dit wil, natuurlijk mag hij dat van mij met alle liefde leren.

Hebben jullie ervaring met kinderen die dat ook doen of hebben gedaan? Was het lastig om aan te leren en bleven ze het na een tijdje ook nog leuk vinden?

En wat zijn zo'n beetje de kosten voor een ''gewone'' gitaar, geen elektrische dus.

Ik hoor het graag

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goedkoop uitproberen

Hoi Anne,
Op Marktplaats kun je mogelijk een kindergitaar kopen (die bij zijn lichaamsverhoudingen past). En misschien wil die meester hem buiten school, tegen vergoeding, wat leren? Ik zou het eerst eens uitproberen op die manier, voor je er veel geld aan spendeert.
Wij hebben als kraamcadeau voor de oudste ook een kindergitaar gekregen van een kennis die in een muziekwinkel werkte destijds. Hij kreeg korting, maar betaalde nog F 375,00. Mijn man speelt gitaar, maar bijzondere interesse heeft hij nog niet getoond (wel voor trommelen) dus wij wachten ook nog wat af met lessen.

Plien

Plien

18-12-2009 om 23:08

Hier

... een dochter van 14 (wel iets ouder dus dan jouw zoon) met sinds ongeveer een jaar gitaarles. Ze vindt het nog steeds leuk en is sinds kort ook begonnen met notenschrift leren.
Ik vond dat ze al redelijk snel een leuk deuntje uit de gitaar wist te krijgen. Ze oefent dan ook heel consequent. De leraar had gezegd dat elke dag een kwartiertje al heel wat doet, maar dochter speelt veel langer per dag.
Uit mijn hoofd kostte de gitaar ongeveer 90 euro (inclusief slappe hoes), gekocht bij een muziekwinkel waar ze goed advies gaven. Dochter mocht er diverse proberen, moet je ook echt doen want ze hebben allemaal hun eigen klank.
Wat later heeft ze er nog een standaard bij gekregen (tientje) en af en toe is ze een plectrum kwijt, die kosten geloof ik 2,50 ofzo, betaalt ze overigens zelf. In noodgeval kun je er trouwens ook eentje knippen van een oud bankpasje

Succes voor je zoon, het is echt leuk.

Kruidvat

Mijn zoon heeft in Indonesie op school gitaarles met leengitaar van school. Hij wilde tijdens het verlof in Nederland ook oefenen en heeft een kindergitaar van 14,99 bij het Kruidvat gekregen. Geen hoogstaand geval, maar hij is te stemmen, er komt geluid uit en hij kan zijn grepen oefenen. Voorlopig voldoende voor hem.

Goedkope gitaren

muziekwinkels hebben ook wel goedkope gitaren hoor. Ik weet dat de goedkoopste volwassen gitaar in de muziekwinkel hier 35 euro kost....zetten ze de snaren er nog op voor je en krijg je ook nog garantie. Kindergitaar weet ik niet.
groeten albana

Lessen niet altijd duur

Als je iemand kunt vinden die goed gitaar speelt zou je kunnen vragen of die persoon wat (goedkopere) lessen zou willen geven. Hier in mijn woonplaats heb ik zo al 2 mensen (vage kennissen) die voor 5 euro per half uur les geven. Dan is het nog wel te doen en het gaat er in eerste instantie toch om om een aantal basisdingen goed aan te leren, daarna zie je wel weer verder.

Rafelkap

Rafelkap

19-12-2009 om 17:15

Professioneel

Het ligt eraan wat je wil; een paar accoordjes kan je wel van een amateur voor 5 euro per uur aan laten leren, wil je je kind serieus gitaar laten spelen, dan zou ik meteen een professionele leraar zoeken. En echt, het is een heel mooi instrument waar je veel meer uit kan halen dan een paar accoordjes voor de kampvuurliederen.

Profs

Ik vind dat echte lessen overgelaten moeten worden aan de profs hoor.
Een paar accoorden rammen kan ik mijn zoon ook nog wel leren, maar het is nou juist zo leuk dat hij op school eerst begint met het tokkelen van melodieen.

Wel erg jammer dat je bij muziekscholen steeds aan een jaar lessen vastzit. Dat is in onze situatie erg onhandig. Daarom tot nu toe in NL geen lessen genomen op viool of gitaar.

anne

anne

21-12-2009 om 22:35

Bedankt allemaal!

dat jullie je ervaringen met me wilden delen.

Ik weet weer heel wat meer!

Sawo

Sawo

22-12-2009 om 11:03

Gitaarlessen

Hoi anne

mijn zoon is begonnen op huurgitaar van de muziekwinkel bij de muziekschool. Hij heeft 4 jaar les gehad. Wij hebben de gitaar na de huur gekocht ongeveer 100 euro. Onze gitaarleraar had zeker geen les gegegeven op een kruidvat gitaar.

Ondertussen 5 jaar verder hebben we een dure akoetische gitaar en sinds 2 weken een electrische gitaar en krijgt hij les voor 4 euro per half uur van een jongen.

Bij ons staat het plezier voorop.

groet

saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.