Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tango

Tango

23-04-2012 om 12:16

Glas kapot, wat laat je je kind vergoeden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kom zeg

kind smijt met deur, glas in deur stuk.

Hier een hele oude deur, met oud glas, misschien gaat het nog gebeuren dat dat glas er een keertje uitvalt maar dan komt er weer nieuw glas in. Je kan toch moeilijk alles wat stuk kan gaan vervangen door lelijke nieuwbouw troep.

Overigens zit er in binnendeuren geen veiligheidsglas.

Zenna

Zenna

24-04-2012 om 23:40

Oud glas

Ik ben opgegroeid in een oud huis met een binnendeur met prachtig oud, versierd glas. Maar mijn ouders hadden wel maatregelen genomen (of dat was om de mooie deur of de kinderen te beschermen, laat ik in het midden :

- steeds, van jongs af aan, zeggen: voorzichtig met de deur, etc.

- een soort dranger op de deur, waardoor deze nooit hard kan dichtvallen;

- en/of een soort stootkussentje tussen deur en deurpost.

Het lijkt trouwens heel stevig, dik glas. Er is nooit wat mee gebeurd, ondanks heel veel mensen over de vloer, twee kinderen en erfelijke driftigheid (niet bij mij

Fiorucci

Fiorucci

25-04-2012 om 07:20

Wizzy

Oh dat weet een kind van 10 best hoor, niet met deuren gooien, maarre...heb jij pubers? ) Die gooien graag met deuren....

Merel

Merel

25-04-2012 om 10:16

Haha

nee hier echt geen deurgooiers, ook man en ik niet. Wel trapstampers

Zenna

Zenna

25-04-2012 om 12:05

Goed lezen, wizzy!

'Maar nogmaals, de ouders betichten van "dat je niet gewoon opgelucht en bezorgd was dat het goed afliep" dat vind ik zelf niet een goede benadering op een onredelijk boze puber/kind.'

Goed lezen, Wizzy! Dat is helemaal niet wat ik heb geschreven. Ik heb het nu al twee keer uitlegd, en Wis ook een keer.

En sja hoe slecht gedrag je kind ook heeft vertoond, als je kind er zwaargewond door had kunnen worden, dan vind ik het normaal dat je niet alleen boos bent maar ook schrikt. (Overigens, boosheid kan ook een manier zijn om te reageren op je eigen schrik.)

Fiorucci

Fiorucci

25-04-2012 om 12:39

Wizzy

Een bijna puberella? Dat is nog niks..
Als je bij een echte puber al boos wordt om het gooien met een deur ga je een zware periode tegemoet. Pick your battles enzo.
Overigens, ik zeg nergens dat ik de schuld bij de ouders leg. Ik zie het als een ongelukje, wat gelukkig goed afliep.

Fiorucci

Fiorucci

26-04-2012 om 16:25

Wizzy

Persoonlijk? Ach welnee. Het ging mij om uit je panty gaan omdat een puber met een deur gooit. Dat glas breekt is een ongelukkig neveneffect,maar niet het doel van de puber,dus een ongeluk. Dat je als ouder nijdig bent, tuurlijk, maar straf bewaar ik voor ernstiger zaken. maar goed, dat zal wel komen omdat mijn fiets een keer in een glazen schuurdeur belandde. Ongelukje, kan de beste gebeuren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.