Picasso
16-11-2012 om 11:49
Goed sluitende oorbellen voor actief kind
Mijn jongste dochter heeft het in korte tijd al drie keer voor elkaar gekregen om een oorbel kwijt te raken. Het begon al met de eerste prik-oorbellen (die best goed sluiten). Ik zoek nu dus oorbellen die wél blijven zitten. Iemand tips?
Grappig detail: een van de keren dat er een oorbel kwijt raakte was tijdens het slapen. Alleen die hebben we ook weer teruggevonden...

Guinevere
16-11-2012 om 12:06
Geen oorbellen?
Ik vraag me af hoe die oorbellen zijn losgeraakt. Misschien blijft ze er wel ergens mee aan haken. Dus dan mag je heel blij zijn dat die oorbel is losgeschoten, anders had ze een flinke wond te pakken. Dus als ze zo actief is, dan vind ik oorbellen persoonlijk wel een risico.

Picasso
16-11-2012 om 14:03
Guinevere
De eerste keer kwam het waarschijnlijk door het uittrekken van kleding en deze week bij circusles waarschijnlijk in de klimdoeken. Ze heeft het zelf beide keren niet doorgehad/gevoeld. Geen gevaarlijke momenten met kans op een wond naar mijn idee.
Geen oorbellen is bij dit dametje vrees ik geen optie

Terpi
16-11-2012 om 16:03
Mijn dochter
heeft precies hetzelfde probleem. Ze heeft toen lange tijd oorringetjes gedragen, die zijn er ook met een steentje eraan, met een hartje of sterretje en met bewerkt zilver waardoor er toch nog wat te varieren viel!

toja
16-11-2012 om 16:09
Zilveren ringetjes
Mijn dochter heeft zilveren ringetjes die je helemaal kunt sluiten. Ze heeft kleintjes en die heeft ze dag en nacht in. (Ze krijgt last van knopjes)
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Hanne.
16-11-2012 om 22:25
Niet de enige
Toch fijn dat mijn dochter niet de enige is. Hier gingen de door de juwelier geschoten knopjes er al na 2 weken uit. En de volgende werden ook in bed verloren.
Wat hier werkt zijn oorbellen met een achterkantje waar een beetje 'rubber' in zit. Dus niet de klassieke vlindervormige achterkantjes. Het ziet er een beetje uit als een klokje.
Ook heb ik een set oorbellen gevonden waar achter het achterkantje nog een klein plastic 'buisje' geschoven wordt. Die blijven ook redelijk zitten.

Picasso
16-11-2012 om 22:27
Toja
Waar heb je die ringen gekocht? Ik heb wel kleine ringen in huis, denk dezelfde soort als Terpi. Maar die krijg ik niet in bij haar omdat ze heel lastig (eigenlijk gewoon niet) dicht te krijgen zijn.

Picasso
16-11-2012 om 23:07
Hanne
Grappig dat jouw dochter ook in bed een oorbel verloor. Vond dat echt zo apart. Maar denk dat dat setje gewoon niet zo stevig zat omdat er 1 nu toch weer weg is.
Zal eens kijken naar de sluiting die je noemt. Had altijd het idee dat die minder stevig zouden zitten, maar valt dus mee?
Collega had ook ringen van een bepaald merk geadviseerd die je helemaal open klapt als het ware. Maar die kosten rond de 60 euro. Maar dat is ver boven mijn budget

toja
17-11-2012 om 08:50
Picasso
Hoi,
Ik heb ze bij een juwelier gekocht (treasures volgens mij). Hier heeft ze ook haar gaatjes laten schieten. Mijn dochter was trouwens op de eerste dag al haar vleugeltje verloren, gelukkig zat de oorbel er nog net in.
Tip van de juwelier was trouwens om de ringetjes andersom in te doen, dan hoef je niet achter het oor te pielen, maar gewoon ervoor.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

sonj@
17-11-2012 om 15:31
Picasso
Mijn dochter heeft ringetjes en omdat ik ze niet goed dichtkreeg verloor ze de ringetjes ook iedere keer.
De juwelier heeft ze toen bij haar in gedaan en dichtgeknepen met een speciaal tangetje. Sindsdien nooit meer verloren.