Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

05-02-2011 om 13:27

Goochelen

Mijn 8-jarige zoon is helemaal in de ban van het goochelen. Daarom wil hij nu al zijn geld verpatsen aan van die speelgoedgoocheldozen. Zo is hij snel door zijn kapitaal heen, vrees ik.
Waar goochelen jullie kinderen mee? Wat zijn aanraders voor grootste goochelaars in de dop?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

06-02-2011 om 08:33

Kleine doosjes

Sommige speelgoedwinkels verkopen ook kleine goocheldoosjes met een of twee trucjes erin. Dan zie je snel genoeg of het leuk blijft. (Al heb ik zo'n grote doos ook weleens voor een tientje op de kop getikt in de uitverkoop.)Misschien heeft de hema ook wel iets goochelachtigs?

Guinevere

Guinevere

06-02-2011 om 11:41

Boek

Ik zit nu meer te denken in de richting van een Allesomvattend Goochelboek waarin onthuld wordt hoe die vrouw nu onbeschadigd in 2 stukken gezaagd kan worden. Maar welk boek is Leuk en Geweldig voor een 8-jarige die al wat basale trucjes onder de knie heeft?

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2011 om 12:11

Bol

Op bol.com staat een googchelboek voor kinderen, en via deze link vindt je een overzicht van meerdere boeken:
http://www.antiqbook.info/nl/tips/goochelen.phtml

Hema niet doen

Ik weet nu niet goed welke leuk zijn, maar die doosjes van de Hema zijn in ieder geval niet leuk.
Muizemeis

Er is ook een goochelboek

van de serie 'waanzinnig om te weten'. Daar staan naast trucs ook allerlei mooie achtergrondverhalen in over Houdini en zo. Misschien ook wel leuk.

Overigens hebben we thuis ook een goocheldoos. Volgens mij zitten er wel 300 trucs in, met een redelijk beperkt aantal atttributen (je wilt niet weten wat je allemaal met een spel kaarten, wat bekertjes, balletjes en stukken touw kunt doen). Als je echt van plan bent om al die trucs te beheersen kun je er jaaaren mee vooruit!

Ingrid

margje van dijk

margje van dijk

06-02-2011 om 13:14

Hema niet leuk?

Dat is nieuw voor mij, dat de goocheldozen van de Hema niet leuk zijn. Onze kinderen hebben dat ding helemaal stukgespeeld, die vonden 'm juist hartstikke leuk. Juist ook voor wat kleinere kinderen zit er wat bij, en hoe ouder je wordt hoe behendiger je het kunt doen. Hier in elk geval een groot succes geweest, dat ding van de Hema.

Margje

Guinevere

Guinevere

06-02-2011 om 13:16

Ingridt

Ja, de beschrijving van dat boek had ik ook gevonden. Alleen...hij is niet meer leverbaar. Op marktplaats zie ik 'm ook niet. Jammer, want daar zou in moeten staan hoe die doorgezaagde vrouw werkt.
Zijn alle jongens van deze leeftijd eigenlijk goochelfanaat?

Guinevere

Guinevere

06-02-2011 om 16:33

Ise

Die beschrijving klinkt leuk op Bol. Is zoiets alleen niet te lastig voor een moeizaam lezende 8-jarige?

Ise

Ise

07-02-2011 om 22:09

Samen

Wij deden een nieuwe truc de eerste keer vaak samen. Het is een heel overzichtelijk boek. Op iedere pagina een andere truc en het leuke is dat de natuurkundige feiten waarop de truc gebaseerd is ook in het boek beschreven staan. Zo blijft het heel lang leuk. En de trucs die er in staan zijn weer eens iets anders dan de doorsnee goocheldozen. Een leuke aanvuling dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.