Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

25-06-2012 om 21:46

Grappige uitspraken

Ze komen niet vaak meer voor, nu de kinderen groter worden, maar vandaag had jongste een leuke verhaspeling. Er waren twee nieuwe meisjes in de klas gekomen, vertelde ze, 'uit Salamiƫ'.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

25-06-2012 om 22:45

Hier

mijn zoon had vorige week Spaanse week op school. Komt hij donderdag uit school en verteld enthusiast "counting in Spanish is easy! It is the same as in Espagnol!"

Ik kwam niet meer bij!

krin

krin

26-06-2012 om 09:08

Niet storen

Ik kwam zoon (7) uit bed jagen. De wekker was alweer stil, maar hij lag met zijn ogen dicht na te sudderen en bromde: "Niet storen tijdens mijn dutje."

Jamilla

Jamilla

26-06-2012 om 13:03

Nota bene

Dochter (7) vertelde heel verontwaardigd: en toen moesten we blote benen ook nog eens de tafel van 8 gaan leren!

Sancy

Sancy

27-06-2012 om 14:36

Persoonlijk

Zoon (10) had vannacht een nachtmerrie en kwam om 5 uur naast me in bed gekropen, met de woorden: "Persoonlijk denk ik bij mezelf: vampieren, vampieren.... waarom toch altijd weer die vampieren?"

Sancy

Sancy

27-06-2012 om 14:40

Reclame

(vervolg van vorige posting) Zoon wilde de nachtmerrie navertellen. Hij praatte over de vampier die in zijn droom achter hem aan zat en zei: "en toen werd de nachtmerrie onderbroken door reclame..."
Op mijn reactie dat het toch een mooi moment was geweest om te zappen zei hij; "ik dacht ook dat ik de afstandsbediening in mijn hand had, maar het was mijn knuffel".

Sancy

Ik rol hier bijna onder mijn bureau. Wel knap trouwens dat jij om 5 uur zo helder was dat dit allemaal tot je is doorgedrongen.

Ik zou zoon morgen maar shoarma met veel knoflooksaus voeren, dat houdt de vampieren vast wel op een afstand

Groeten,

Temet

mimi

mimi

28-06-2012 om 22:17

Baarkind

Tijdens een gesprekje over waar de babietjes vandaan komen vertelde ik mijn dochter van 6 over de baarmoeder. Ze vroeg of zij dat ook in haar buik had. Dus ik vertelde haar dat ze dat had maar dat dat bij haar nog heel klein is. Waarop zij dus zei: dus ik heb een baarkind!

Ha mimi

Wat prachtig bedacht! En zo logisch ook..

Secret!

Secret!

28-06-2012 om 23:56

Vet vol!

Mijn zoon van bijna 6 >> Als Jezus in je hart woont en in je buik, nou dan ben je vetvol!!

Maria

Nu ik die over Jezus lees, herinner ik me er eentje uit mijn eigen lagereschooltijd. Een klasgenootje had een fraai rijmpje in de schoolkrant gezet, waarin de regels stonden:
Maria was nu wel wat traag
Want zij zat met Jezus in haar maag

ups

ups

29-06-2012 om 23:28

Pakketje

UPS kwam een pakketje bezorgen dat ik doorgaf aan mijn zoon (10), omdat ik wist dat in de neutrale verpakking zijn bestelde schoenen zaten. Hij wou de doos niet aannemen, want hij hoefde geen servies. Op mijn vraag, waarom hij dacht dat er servies in zat antwoorde hij dat op de UPS bus "wereldwijd servies" ( worldwide services) stond.
UPS

DHL

DHL

02-07-2012 om 11:27

Pakketje 2

Leuk al die grappige uitspraken!

Bij ons kwam er laatst ook iemand een pakketje bezorgen, met een enorme vrachtwagen. Zoon van 9 jaar staat erbij, de jonge chauffeur stapt uit zijn vrachtwagen en geeft ons vervolgens een klein doosje. Dan vraagt zoon aan mij: Doet ie dat nou om stoer te doen?

Ik begrijp zijn vraag niet en vraag aan zoon hoezo? Nou zegt hij, zo`n klein doosje komen brengen in zo`n grote vrachtwagen natuurlijk!

Oooh, ik lag echt in een deuk.

judiths mama

judiths mama

02-07-2012 om 22:29

Stevige verhalen

Jongste van 7 vertelde dat de juf stevige verhalen ging vertellen, vandaag. Zij moesten dan ja of nee zeggen.

Duurde even voordat ik door had dat het om sterke verhalen ging!

Pakketje 3

Ik wachtte op een pakketje en keek uit het raam of ik niet iets bezorgvrachtwagen-achtigs zag komen. En ja, daar kwam hij toevallig aan en ik riep blij: "Ha, daar is UPS!" Mijn zoon van 12 vroeg zich verbaasd af waarom ik de politie niet belde. Hoezo de politie? Na een beetje heen en weer praten had ik de spraakverwarring door. Niet zo lang geleden hadden we uitgelegd waarom verdachten in de media altijd worden aangeduid met hun voornaam plus eerste letter achternaam. Hij had nu verstaan dat ik " Joepie S. " had gezien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.