Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

26-08-2012 om 07:59

Haar knippen ja nee ja nee ja nee

Oudste dochter heeft prachtig haar vind ik als moeder. Halve slag erin, in laagjes tot een stuk onder haar schouder. Nu de mindere punten. Ze heeft haar dat vrij snel knoopt. Ze wil nooit iets in haar haar, ze is vrij gevoelig qua gevoel en alles verdwijnt weer. Staarten vlechten zelfs haarbanden en speldjes verdwijnen na een uur. Ze is te verstrooid om regelmatig te borstelen. Ze hangt met haar haar in eten en drinken.

Nu ben ik al een paar maanden aan het praten dat ze haar haar moet afknippen tot een lengte wasrop het voor haar beter te handelen is. Tot nu toe een no go voor haar. Maar gisteren zagen we op de esprit site een meisje met een bobkapsel en dat vond ze wel leuk. Akkoord met knippen dus. Maar nu voel ik me weer schuldig, wat als ze spijt krijgt. Maar van de andere kant ben ik blij dat ze eindelijk haar haar korter wil. Wat zijn jongens toch simpel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

hoe bedoel je 'verdwijnt weer'? valt het er vanzelf uit of trekt ze het er uit?

ik heb in principe de afspraak met mijn dochter dat ze zelf mogen weten wat ze met hun haar doen, maar wel de regel dat als ze naar school of clubjes gaan ze een staart/vlecht in hebben zodat het niet in de weg zit bij het werken op school en/of sporten. dat het er dan netjes uit ziet.
als ze 's ochtends dan mopperen omdat ik hun haar doe, of de knopen er uit moet kammen dan is het antwoord simpelweg 'oke, dan gaan we toch naar de kapper?'.

in jouw geval zou ik denk ik ook stimuleren om er een stuk af te halen. ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind als ze zo naar de kapper gaat en ze heeft er achteraf spijt van. Gelukkig is het nu zondag, op maandag is de kapper gesloten. Dat betekent dat ze nu nog 2 dagen heeft om er over na te denken. misschien zo nu en dank nog even naar dat kapsel kijken en er samen over praten hoe leuk het is. Als ze het woensdag nog wil, is het niet zomaar een impuls en zou ik rustig met haar naar de kapper gaan.

gruffalo

lisbeth

lisbeth

26-08-2012 om 08:39

Verdwijnt

Ze is gevoelig qua huid etc, kammen erc is al snel een drama. Elastiekjes etc trekt ze uit. Vaak niet eens bewust, het doet pijn, zit niet lekker en dus trekt ze het uit haar haar. Op school had de juf op een bepaald ogenblik zelfs een bakje waar de kinderen gevonden haarprullaria van dochter in konden doen. Maar ik breng haar altijd naar school met haar haar netjes en krijg een kind met ongekamd los klitterig haar terug.

dc

dc

26-08-2012 om 09:08

Gewoon doen

En als het niet bevalt, dan laat ze het toch weer groeien?

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2012 om 09:46

Doen

Ja, ik zou het knippen,het groeit wel weer aan..)
Enne...jongens makkelijk?? Mijn jongste zoon heeft het langste haar van allemaal hier in huis..

lisbeth

lisbeth

26-08-2012 om 10:02

Wie kan online kijken

Ik weet niet hoe ik met iphone moet linken, bij de youth staat een regelmatig een meisje met een opgeknipte bob. Wat vinden jullie daarvan

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-08-2012 om 10:07

Hier ook

Hier hetzelfde verhaal. Een dochter met haar wat heel snel klit. Iedere ochtend ruzie bij het kammen. Verder is het een floddertje, dus er zit altijd zand, chocopasta en andere rommel in. En aan haren wassen heeft ze een hekel. Dus is haar haar vorig jaar afgeknipt tot een vlotte korte bob. Dit hebben we wel bij een goede kapper laten dien, want zo'n kapsel moet goed geknipt worden.
Dochter vindt het soms nog wel jammer dat ze geen lang haar meer heeft, maar verder is ze blij met het gemak.

Dendy

Narnia

Dochter had ook lang haar dat heel wat verzorging, wassen, kammen en vlechten, vroeg. Tot we de film Narnia zagen, toen vond ze het kapsel van Lucy ook wel erg mooi en had ook wel genoeg van het gekam en geborstel. Het stond haar heel mooi. Inmiddels heeft ze weer lang haar maar verzorgt het nu helemaal zelf. Zelden dat ik haar nog borstel.
http://www.google.nl/imgres?q=narnia+hoofdpersonen&um=1&hl=nl&lr=lang_nl&sa=N&biw=1366&bih=667&tbs=lr:lang_1nl&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=KpIE-C9_Qk9CWM:&imgrefurl=http://www.vergadering.nu/boeklewisnarnia.htm&imgurl=http://www.vergadering.nu/afb/narnia-tumnus-lucy.jpg&w=320&h=212&ei=L945ULytIcOx0AWY8oH4Bg&zoom=1&iact=hc&vpx=782&vpy=314&dur=4929&hovh=169&hovw=256&tx=141&ty=108&sig=111386253171438650039&page=1&tbnh=134&tbnw=179&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:11,s:0,i:108

Vic

Vic

26-08-2012 om 12:46

Oh ja hoor

Mijn jongste is ook een echt floddertje, altijd etens- of knutselresten in haar haar dat van nature ook nog eens klit. Ze heeft jaren met een korte bob gelopen. Inmiddels gaat het iets beter en nu is het weer over haar schouders. Maar zodra er weer gemopper komt bij het haar kammen, gaat de schaar er weer in. Dat vindt ze zelf ook geen probleem, want het groeit vanzelf weer aan.

Tango

Tango

26-08-2012 om 14:13

Kapper

Misschien ook even overleggen met de kapper wat zij adviseerd voor het haar van jouw dochter. Maar ik zou er zeker een stuk af laten halen. Als het regelmatig in haar eten hangt e.d. vind ik dat echt wel doorslaggevend.
Tangodochter heeft ook altijd wat langer haar gehad en had ook zo'n periode dat ik er niets mee mocht doen: kammen deed pijn, elastiekjes erin had ze weinig geduld voor. We lieten er toen ook regelmatig een wat groter stuk afhalen. En piepen en zeuren 's morgens had inderdaad het gevolg dat er naar de kapper gegaan werd. Antiklitspray was op een gegeven moment wel een uitkomst, dat maakte het kammen in ieder geval een stuk makkelijker. Maar echt lang is het pas gegroeid sinds ze het zelf kamt en verzorgt. De strijd daarover is dus nu voorbij. Ze maakt nu zelf prachtige creaties met haar haar: knotjes, vlechten etc. Ik doe het haar niet na. Het kan dus altijd nog, het weer lang laten groeien als je dochter wat ouder is.
En wat betreft zonen: hier een zoon die zijn haar lang wil laten groeien maar ook een hekel heeft aan haren kammen e.d. Naar de kapper gaan is helemaal een drama, nog steeds huilen, haren wassen idem. Dus makkelijker? Nee, vind ik niet. Het lange haar staat hem leuk, maar ik heb wel met hem afgesproken dat hij volgende week naar de kapper gaat om er in ieder geval weer een beetje model in te laten knippen. Voordeel is gelukkig wel dat hij wat minder vaak naar de kapper hoeft. En voor het kammen gebruik is soms maar de antiklit van zijn zus, helpt ook wel.

Bob

ik vind het bij het meisje op de site erg leuk maar die heeft heel steil haar,als je slag hebt zou t kunnen dat je dan een soort "Dorakapsel" krijgt.
Ik zou er wel een stuk afhalen en aan de kapper een makkelijke kapsel vragen, die heeft er kijk op.

Vic

Vic

26-08-2012 om 14:42

Slag

Je kunt het haar toch kort op een lengte laten knippen, of desnoods in laagje (maar maakt wat 'ouder'). Mijn oudste heeft ook zo'n fase gehad dat het lange haar meer last van voordeel opleverde. Toen hebben we haar haar (superdik met heel veel slag en enkele pijpekrullen) kort boven de schouders laten knippen. Misschien heet het officieel geen bob omdat het niet steil is, maar het stond prima. Zo'n kapster weet heus wel hoe je krullend haar moet knippen zodat je niet voor joker loopt.

lisbeth

lisbeth

26-08-2012 om 15:09

Geen echte krullen

Het zijn niet echt krullen wat ze heeft. Laten we zeggen dat de eigenwijsheid tot in de puntjes van haar haar zit. Het doet wat het zelf wil. Niet echt stijl maar ook geen krullen.
Zal morgen nog maar eens vragen wat ze wil. Ik snap ook nooit hoe bij andere kinderen die haren zo netjes in een staart blijven. Bij haar piekt er al binnen een half uur al van alles uit.

Tineke

Tineke

26-08-2012 om 15:30

Misschien doneren?

Als het haar van je dochter lang genoeg is, kan ze doneren. www.haarwensen.nl (hoewel het mss lastig wordt, met haar in laagjes).
Dat geeft voldoening, en het laat haar misschien ook nadenken over haar eigen haarverzorging. Dan heb je zulk mooi haar en dan laat je het een bolletje piekhaar worden met etensresten en klitten!
Overigens: met laagjes heb je andere technieken nodig voor goedzittende paardenstaarten. Juist door de laagjes piekt er van alles meteen uit. Maar het kan wel, maar dan moet dochter de elastiekjes en speldjes ook netjes laten zitten.

Kapster

Kapster

27-08-2012 om 00:44

Gelukkig groeit het

Doen! Mijn dochter heeft haar haar ook pas in een bob laten knippen(door mij ) en het staat heel erg leuk. Ze had heel erg lang haar maar was het ineens beu. Ik heb het nog wel een beetje tegengehouden omdat ik het zonde vond, lang stond altijd goed vond ik. Nu ik foto's van een half jaar geleden zie moet ik toch zeggen dat ik de bob leuker vind staan.

Slag in een bob kan prima. Heeft mijn dochter ook een ziet er niet zo klassiek uit zoals dat meisje van Narnia Steil is ook leuk maar wordt wel snel al wat oubolliger op die manier gedragen.

Wat ikzelf wel mooier vind is dat het achter nog korter is en dan naar de zijkanten/voren toe langer. Dat Narnia meisje heeft het naar voren toe weer wat korter afgerond en achter wat langer, dus net andersom.

Fohnen zeker niet nodig maar als je het dan wel föhnt krijg je zo'n gezellige wilde bob. Na het wassen flink kneden, en laten drogen of föhnen en ook dan met je vingers kneden zodat het wat nonchalanter zit.

Laagjeshaar kan ook net zo goed prima gebruikt worden om te doneren, mits het maar een bepaalde lengte heeft. Ze hebben voor het op lengte sorteren een heel mooi spijkermatje waarop de haren allemaal mooi naast elkaar komen te liggen.

Gaat dat niet in je ogen hangen?

Ik heb hier al vaker gemekkerd over het haar van dochter. Ze draagt het nu nog heel kort, waardoor ze voortdurend voor een jongetje versleten wordt tenzij ze toevallig een rokje of iets rozigs aan heeft. Ik heb wel aan een bob gedacht, maar dat gaat dan toch in je ogen hangen? Of in elk geval enorm in je gezicht?

Dochter (3,5) zegt nu trouwens dat ze het achter lang wil laten groeien, en voor kort (pony) "net zoals M (van de creche) heeft". Zal mij benieuwen of ze dat volhoudt.

Groeten,

Temet

amk

amk

27-08-2012 om 10:23

Temet

een bob met een pony kan ook gewoon. Mijn dochter staat een botte pony geweldig en toen ze 2/3 was had ze een bob met pony, nu is ze bijna 7 en heeft ze nog steeds die botte pony maar nu wel de rest tot net iets boven haar middel.

Amk

Da's dan misschien een tussenstation op weg naar nog langer haar. Als ze dat dan nog wil.

Ik vind die pony bij dochter niet echt heel mooi, maar het alternatief is haar dat voor/in haar ogen hangt. Geen gezicht. Speldjes helpen niet, die trekt ze er altijd uit.

Dochter heeft een klein gezichtje. Als die pony te lang is, zie je haar gezicht nauwelijks. Als-ie te kort is, staat het raar. Eigenlijk zou ik tweewekelijks ofzo die pony moeten bijknippen, maar dat vereist een vaste hand en een geduldige dochter. Die heb ik geen van tweeën

Groeten,

Temet

Ach

dochter heeft een soort van pijpenkrullig haar. Ze wilde al lang een pony. Ahum, krullen en een pony, ik zag het niet zitten. Dochter triest, zoveel van haar vriendinnetjes hebben een pony... maar ook heel stijl haar. Nuja, toen werd het Kerstmis en er stond maar 1 ding op haar lijstje... 'een pony'.

Met man besproken en besloten dat, zelfs als het op niks trok, haar groeit. Dus wij net voor Nieuwjaar naar de kapper. Tot mijn opperste verbazing wilde hij het niet doen. Ik heb nog hard moeten aandringen, hij heeft de pony uiteindelijk toch geknipt en het stond haar heel leuk.

Ik had rond die periode ook toevallig een clipje gezien van Kimbra [http://www.kimbramusic.com/videos/settle-down-official-music-video]. Ik vond haar haar heel mooi en het toonde dat krullig haar en een pony toch samengingen.
Nu gaat dochter wel terug voor lang haar omdat ze het vervelend vindt voor haar sporten dat ze niet al haar haar strak bijeen kan binden. Het is haar haar, ze doet ermee wat ze wil.

Dus, zelfs als het niet mooi is, over een paar maanden is het toch weer bijgegroeid.

Kapster

Kapster

27-08-2012 om 14:43

Ook pony

Tuurlijk kun je zo'n bob ook gewoon met pony, zoals het 2e voorbeeldje ook laat zien. Voor een heel jong meisje is dat eerste voorbeeld niet echt handig, vooral niet als het steil is. Krullen blijven beter zitten. Ik vind dan wel dat je de pony niet te kort moet maken, zoals iemand al schreef maar begrijp ook wel dat je dan naar de kapper aan het lopen blijft. Met een schuine pony vind ik nog steeds het mooiste(vooral als het steil is, met krullen heb ik dat gevoel iets minder, dan is 'recht' ook niet zo recht ), en daarbij hoef je die ook niet zo frequent bij te houden als een rechte pony.
Dat zangeresje met die wilde bob en slag is ook leuk.

lisbeth

lisbeth

28-08-2012 om 09:56

Zucht

ze heeft zich bedacht, het mag toch niet geknipt worden. En om haar nu aan haar haren naar de kapper te slepen...
Ik heb gezegd dat ze de komende twee weken eerst maar eens moet bewijzen dat ze haar haren netjes gekamd, in model en schoon kan houden. Mocht dat niet lukken dan trek ik haar over twee weken alsnog aan haar haarbos naar de kapper

mijn knul is trouwens wel heel makkelijk, om de drie maanden met de tondeuse erover en klaar. Hij heeft namelijk ook een hekel aan borstelen. dus krijgt hij een lekker kort koppie.

Haar laten kiezen

Ik laat haar kiezen: laten borstelen zonder zeuren of knippen. Heel lang koos ze voor een Bob met een pony, inmiddels laat ze het groeien.
We waren laatst bij een kapper de veel Parijse modeshows doet en die vond haar onhandelbare haar prachtig, veel mooier dan al het keurige haar wat ze nooit zal krijgen. Het kan verkeren.
Loes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.