Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Iris

Iris

21-11-2011 om 20:13

Haar krullen zonder krultang

Een tijdje geleden stond, ik dacht in deze rubriek, een link naar een website/you tube met een filmpje over het maken van krullen in je haar zonder krultang, maar met een soort van breinaald en een soort van gekrulde buis. Dat deed je dan streng voor streng om je haar, hooguit wat drogen met een föhn en dat was het dan. Ik heb het actuele forum en het archief doorzocht, maar kan het niet meer vinden. Wie kan me helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

21-11-2011 om 20:57

Papillotten

zijn dat.
Kun je overigens ook prima zelf maken van een reepje stof. Pluk haar, reepje stof onderaan, oprollen en bovenop een knoop in het reepje stof. Je kunt het haar 'verstevigen' door het een beetje vochtig te maken met suikerwater.

dat zijn curlformers

Ik heb ze ook en gebruik ze regelmatig! Erg makkelijk in gebruik.
Gr. Brenda

Una

Una

21-11-2011 om 23:15

Papilotten

ik denk ook dat je zoiets als papilotten zoekt maar misschien zijn de genoemde curlformers wel dezelfde.
http://www.beautygloss.nl/2010/11/20/papillotten/

Ik heb ze zelf een tijd geleden bij de Kruidvat gekocht, en ze werken heel gemakkelijk. Je hoeft ze ook helemaal niet netjes in te draaien, gewoon wat grote plukken oppakken en om de papilotten draaien.
http://www.girlscene.nl/beauty/haar/2010/april/papillotten

Una

Una

21-11-2011 om 23:24

Curlformers

Brenda, ik heb nog even gekeken naar die curlformers, dat ziet er ook geinig uit! Ik heb ze nog nooit gezien. Ook even doorgeklikt door de foto's waarop te zien is hoe je ze moet gebruiken. Is het ook gemakkelijk om zelf te doen? Ik zou denken dat het best moeilijk is om met die naald al die plukken door die curlformers heen te trekken?
http://blackhair.about.com/od/toolsaccessories/ss/howtousecurlformers.htm

Una

Ik heb deze gekocht omdat ik niet zo goed overweg kan met rollers en papillotten. En elke dag de krultang gebruiken is toch een beetje teveel voor mijn haar.
En dit is zo simpel. Ik heb wel eerst verschillende You tube filmpjes bekeken. Zorg dat je haar vochtig/nat is met een beetje versteviger erbij. Je trekt het hoesje over de haaknaald. Dan neem je een pluk haar en draait dat een beetje aan de bovenkant. Het gedraaide stukje haak je in de haaknaald, je houd het hoesje aan de bovenkant vast en dan trek je de haaknaald uit het hoesje. En dan zit je haar in die spiraal. Je kunt het föhnen, gewoon drogen of er gewoonweg mee slapen. (Hoewel ermee slapen mij niet zo goed is bevallen
Eruithalen is ook heel makkelijk. Je pakt de bovenkant, en met 1 vinger trek je het spiraal recht en trekt het uit je haar.
En je hebt spiraalkrullen.
Als ik de tijd heb om ze langer te dragen dan doe ik er geen versteviger in. Dan vind ik de krullen te strak worden. Het is een beetje spelen voor je gewenste resultaat.
Gr. Brenda

Iris

Iris

22-11-2011 om 13:17

Die bedoel ik dus!

Dank je wel Brenda, die bedoelde ik! Wel nog een vraag: ik ben dus niet zo handig met krultang en zo, zeg maar gerust: ik ben onhandig. Kan iemand met twee linkerhanden met de curlformers overweg?

Iris

Ik denk het wel, hoor!
Het is dat er bij mij een klem op mijn krultang zit anders had ik die ook niet meer gebruikt. En met rollers en papillotten zit ik altijd te klooien om het een beetje fatsoenlijk in te draaien. Vooral het beginnetje is bij mij een ramp. Ik verlies altijd hele plukken bij het indraaien.
Voordeel van deze curlformers vind ik dat je de bovenkant van je haar ietsje draait en de rest doet de haaknaald en de curlformers voor je. Gewoon wat filmpjes op You tube bekijken, dan zie je hoe snel en makkelijk het in je haar zit. Voordeel van deze vind ik ook dat je per pakketje 2 kleuren krijgt. Een links en rechtgedraaide spiraal. Dus van te voren bepaal je welke kant je krul om moet draaien, en kiest een kleur. Voor de rest gaat alles hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.