Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
M-choice

M-choice

23-09-2008 om 16:46

Halloween films voor kinderen van 6 jaar

Ik ben van plan een feestje te organiseren voor mijn zoon van vijfenhalf met Halloween. Maar de vraag is welke "enge film" kan ik mijn zoon en zijn vriendjes (ook rond de 6) laten zien? Ik wil natuurlijk niet dat ze allemaal niet kunnen slapen s'nachts

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Monster house

Deze film heb ik ooit in de bios gezien met mijn kinderen. Volgens mij best te doen. Anders moet je de film vantevoren even screenen of het een geschikte film is. Suus

Annet

Annet

23-09-2008 om 21:27

Geen

Ik zou het eerder zoeken in heksensoep maken, spookverhaal vertellen, enge spinnen grabbelen of andere enge dingen moeten raden, etc.
Op een feestje heb je meestal geen tijd om een hele film uit te kijken. Een halve enge film werkt niet.

Guinevere

Guinevere

23-09-2008 om 21:35

Niet doen

Ik zou hier helemaal niet aan beginnen. Misschien kan jouw zoon wel tegen spookverhalen e.d., maar van de andere kinderen weet je het niet. Zeker niet als er ook jongere kinderen aanwezig zijn.
Hier bij het piratenfeest was er ook al één zo bang geworden dat we hem moesten vertellen dat er geen echte piraat was. Dat was ook voor een 6e verjaardag.
Wil je het op je geweten hebben dat die kotertjes 's nachts niet meer durven te gaan slapen? Liever nog 2 jaar wachten met zo'n thema.

Speurtocht

Mijn zoontje wordt ook 6 en voor hem heb ik een speurtocht gekocht van www.speurtochten.nl Ik heb de tovenaars en heksen variant genomen en hij is erg leuk!
Dankzij halloween wordt de aankleding geweldig.
Mijn indeling is als volgt: We starten met het eten van pieperpoten (patat) met afgehakte vingers (knakworsten met een amandelschaafsel als nagel en ketchup) en spinnesnot (mayo met groene kleurstof). Hierbij drinken ze heksenwijn (groene limonade) met ijsblokjes waarin een klein spinnetje zit. Vervolgens gaan we de speurtocht doen (1,5 uur) waarin ze een heksen/tovenaarshoed krijgen. Aan het eind van de speurtocht toveren ze snoepgoed in een heksenketel (rooktablet voor spectaculaire effecten). Twee nichtjes komen als heks helpen en nadat we plakken cake hebben versiert met griezelsnoep en blauwe slagroom geven zij nog een goochelshow (vanuit zo'n goocheldoos). Via ebay heb ik kleine plastic heksenketels gekocht die ze gevuld met het getoverde griezelsnoep mee naar huis krijgen. Griezelig en toch niet eng.

Marjoleine

Marjoleine

24-09-2008 om 12:00

'doodskist voelen'

is ook een erg leuk spelletje voor een halloween of griezelfeestje. Ik had van 2 kartonnen dozen een langwerpig iets gemaakt, bekleed met zwart crepe-papier en 4 gaten bovenin waar een hand doorheen kon. Teken er nog een skelet op... Onder elk van de 4 gaten leg je een bakje met iets wat griezelig voelt: botten, hersenen, insecten, oogballen. Ik had daarvoor gebruikt: kleine hondenkluiven (dierenwinkel), gekookte macaroni, plastic spinnen, krielaardappeltjes. Echt griezelen en achteraf erg lachen.
Marjoleine

Nightmare before christmas

is een hele mooie, muzikale computeranimatiefilm. Heel fantasierijk, vol grappige sympathieke monsters. Mijn, erg angstig aangelegde, zoon vond die op zijn zesde al heel mooi. Maar we hebben wel eens een vriendje gehad die die toch nog te eng vond. Dus ik weet niet of het zo een goed idee is.

M-choice

M-choice

26-09-2008 om 09:53

Allemaal bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal omzichtig te werk moeten gaan met de tere kinderziel . Mijn kind is blijkbaar niet zo bang uitgevallen maar het ene kind is niet het andere kind, jullie reacties wijzen me daar op.

Voorlopige heb ik wat korte Donald Duck filmpjes over Halloween gevonden die niet (zo) eng zijn. We houden het luchtig...

(idee met de doodskist hou ik in gedachte voor verjaardagspartijtje, leuk!)

maman5

maman5

26-09-2008 om 13:51

Kleine vampier

Hier is de "Kleine vampier" favoriet. Ik vind het gewoon een leuke film. Er zitten natuurlijk wel wat "enge" momenten in, maar dat heb gauw met een halloween film.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.