Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lasmet 1jaar

Lasmet 1jaar

15-08-2009 om 11:52

Hb kind- ondersteunen en dan ook loslaten?

Over een week begint de school weer, en mijn oudste (hoogbegaafd) gaat een groep overslaan. Hij heeft er erg veel zin zin, is competitief en resultaatgericht, en wil ontzettend graag leren. Nu zijn we daar erg blij mee, en ondersteunen hem hierin (stimuleren is niet nodig!). Nu vraag ik me af in alle discussies die er zijn over kinderen met een voorsprong, en vooral de ouders die soms moeten vechten als leeuwen voor goed onderwijs, wanneer je je HB kind juist moet los laten, als hij geen zin meer heeft om zijn persoonlijke best te doen.- omdat hij gewoon lui wil zijn, of normaal, of pubert etc. Juist als ouders eerst moeten vechten voor goed onderwijs, lijkt mij loslaten extra moeilijk. Ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
miekerob

miekerob

15-08-2009 om 16:19

Waarom

Waarom wil je dat weten? Waarom maak je je daar al druk om?

Toekomst

Jouw kind is competief en ijverig. Dat is fijn. Geen problemen. Wat de toekomst brengt is gewoon afwachten.
Gaat hij met zijn hoge diploma`s ook de baan krijgen die je stiekem in gedachten hebt? Gaat hij bereiken wat hij zou kùnnen bereiken?
Of gooit hij het roer om en besluit al zijn en jullie dromen te laten varen en vrijwilligers werk in een bejaardentehuis te gaan doen. Loslaten moeten ouders met een slim kind en ouders met een gemiddeld kind. Uiteindelijk maken ze zelf hun keuzes bij het opgroeien, hebben wij toch ook gedaan?
Ik denk dat het moeilijker is voor de ouders om hun verwachtingen van hun kind "los te laten"....Iedere ouder ondersteunt zijn kind en iedere ouder moet het langzamerhand loslaten. Heeft niet veel met HB te maken toch?

Hahaha die wil

"Of gooit hij het roer om en besluit al zijn en jullie dromen te laten varen en vrijwilligers werk in een bejaardentehuis te gaan doen." zegt wil.
Hoe treffende heb je mijn werksituatie weten de omschrijven.....
groeten albana

Mooi albana!

Ik hoop dat je na je werkzaamheden naar huis gaat met een voldaan gevoel en dat je dankbare mensen achterlaat. Heerlijk hè?
Ooit heb ik de domme zin gesproken:"Ja zeker heb ik wel geleerd, een redelijke opleiding zelfs, eerlijk gezegd werk ik ver beneden mijn niveau."
Achteraf vond ik het zelf de meest stomme opmerking die ik maar kon spuien. Ik heb plezier in mijn werk, verdorie, ik haalde het zelf naar beneden met deze opmerking.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.