Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Heeft iemand wickie de viking al gezien?

Ik haak even aan bij het draadje hierboven. Toen ik de recensie las leek "Wickie" mij een leuke film om mijn zoon van 4,5 mee naar toe te nemen, maar ik zag nu dat de leeftijdsindicatie 6 jaar is.
Na het debacle vorig jaar met Up, waar ik zoon mee naartoe nam ondanks waarschuwingen op dit forum, en waarbij hij toen de hele zaal bij elkaar gebruld heeft (want eng, maar toch niet wegwillen...) heb ik me voorgenomen die leeftijdsindicatie niet zomaar naast me neer te leggen. Up had trouwens destijds een AL, maar kreeg later alsnog (en terecht) een 6.
Maar goed, Wickie heeft dus ook een 6. Weet iemand waarom? Kan iemand beschrijven wat er eng aan die film zou kunnen zijn?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
KGO

KGO

02-05-2010 om 22:19

Geweest

Beste Temet,

Vorig weekend wilde ik met m'n zoontje (net 6 geworden) naar 'hoe tem ik een draak'. Toen we in de zaal zaten bleek de film kapot, kregen ze hem niet meer op tijd aan de praat. En toen mochten we dus naar Wickie de Viking. Zoon- en dochterlief (7 jaar) vonden Wickie errug leuk. Ze moesten er om lachen.
Ik vond het eigenlijk maar niets. Er zat best veel stomme humor, enorm platte en vrouwonvriendelijke humor in. Ik geneerde me gewoon. De kinderen hadden dat gelukkig niet door.
Overdreven spannend was het niet, maar wel wat grof.

Dit weekend hebben we alsnog 'hoe tem ik een draak' gezien en die vond ik veel leuker. Zoonlief vond deze ook heel erg leuk,

Karin

Elisabeth B.

Elisabeth B.

04-05-2010 om 20:49

Mijn 5,5 jarige

... vond het toch echt heel eng vanmiddag!
Vanmiddag geweest met de oudste (11), tweede (8, bijna 9) en derde (5,5 jaar). Uiteindelijk vond de 5,5 het een heel leuke film, maar het begin vond hij toch wel heel spannend, hij zat met een roffelend hartje en verhit onder mijn arm stiekem te kijken.
Kortom: verassend leuke film, maar voor onder de 6 toch wel erg spannend. Beter is dan de DVD te kijken i.p.v. de donkere bios met het harde geluid.
Elisabeth.

Temet

Temet

05-05-2010 om 09:36 Topicstarter

Dank

Dank, Elisabeth, dan gok ik het niet. Zoon is een jaar jonger dan de jouwe, en een watje eerste klas. Dat wordt vast brullen.
Nou ja, die 6+ aanduiding is er natuurlijk ook niet zomaar.
Wachten tot Toy Story 3 uitkomt dan maar (en dan maar hopen dat die AL is).

Groeten,

Temet

Elisabeth B.

Elisabeth B.

05-05-2010 om 21:20

Zou 't idd niet doen

Mijn 5,5 jarige is heel stoer, ab-so-luut geen watje met drie oudere broers. Toch zat hij achter mijn jas en met zijn handen op zijn oren. Tot haverwege de film, daarna gaf hij luidkeels commentaar. En 's avonds op de vraag van papa of hij het eng vond: "Nee, helemaal niet!"
Ik weet beter
Elisabeth.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

05-05-2010 om 21:24

Foutje

Twee oudere broers natuurlijk en niet drie, een babybroertje is natuurlijk veel kleiner
De 5,5 jarige is niet de jongste, hij zei nog, "[X] is veeeel te klein voor Wicky de Viking!"
Elisabeth.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.