Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anders

anders

07-06-2009 om 11:37

Help (lang) [zoon en nichtje bloot aan het experimenteren]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

IJsvogeltje

Ik zie dat toch anders...anders plaatst een vraag en daarna krijgt ze reacties en juist op die reacties plaatst anders weer reacties en wat daarin staat begon me steeds meer te verbazen. Vol tegenstrijdigheden en aan de ene kant krampachtig en aan de andere kant wil ze zo graag ruimdenkend zijn.
Over die vraag heb ik het amper gehad.
Ik reageer en zeg hoe verbaasd ik ben. Anders begrijpt dat niet en vraagt ook waar ze zulke dingen gezegd heeft en daar antwoord ik op. Ik denk ook nog steeds dat ze niet écht begrijpt wat ik bedoel. Maar dat ligt misschien ook wel aan mij, dat ik het niet goed kan uitleggen. Van mij hoeft ze niets te veranderen aan d'r manier van opvoeden, ik denk alleen dat het haar kan helpen hier 's over na te denken....dat dat krampachtige wat ik zie voor haarzelf ook niet prettig is en voor haar kinderen ook misschien 'lastig'.
Er zal heus wel een reden zijn dat anders zo doet/is. En blijkbaar ziet ze dat zelf ook wel (haar streng katholieke achtergrond), ik kan me ook best voorstellen dat je zonder een goed voorbeeld van het gezin waar je ooit in opgroeide hiermee worsteld.
Misschien hééft anders (ondanks haar ontkenningen) hier juist wel wat aan om er wat relaxter mee te kunnen omgaan.
En ik denk dat anders ook wel weet dat ze 'anders' is...
En ik ben heus niet de enige die dit ziet, er zijn er meer...(zie de reacties)
groeten albana

En verder ben ik vooral met harmke eens

verder zie ik in de reacties van anders vooral wat harmke goed verwoord.
De manier waarop anders met bloot en sex omgaat komt erg 'onnatuurlijk' over. Dat is ook wat ik al 10 keer heb proberen uit te leggen. Ondanks dat ze schijnbaar probeert om er zo relaxt mogelijk mee om te gaan wordt het misschien doordat ze het zo graag wil juist geforceerd. Of dat goed is of niet doet er even niet toe, maar het lijkt me voor anders zelf ook niet prettig. Dat zie je ook, anders stelt ze toch zelf geen vraag erover? En doet ze niet zo moeilijk met andere ouders of over logé's enzo...
Over dat bloot lopen ook...ik denk er niet eens over na of samen met een logé douchen (de kinderen dan) wel of niet kan...ik denk dat een loge dat vanzelf wel laat merken als ze dat niet willen. Ik ben zelfs pas geleden nog met jongste én vriendin wezen plassen...Met z'n drieën op een toilet (op zwembad, waar het heel druk was en we op het toilet eindellijk aan de beurt waren en we moesten ook allemaal plassen dus doken we met z'n drieën dat hokje in, de een plassen, de ander gauw omkleden, 't was wel een ruim hokje overigens...). Dochter en vriendin keken niet eens naar mij en andersom ook niet. Het was gewoon zó vanzelfsprekend.....We hebben het niet eens overlegd, maar we doken gewoon gedrieën naar binnen.
Net als elkaar bloot zien of over sex hebben hier vanzelfsprekend is. En juist dat vanzelfsprekende mis ik bij anders. An200 daar zie ik wel enige vanzelfsprekendheid en relaxtheid, maar haar schrijfstijl lijkt zo op anders dat ik de stukjes maar moeilijk uit elkaar kan houden.
groeten albana

Ja 't is komen aanwaaien

Ja dat is komen aanwaaien...Bij mij thuis ging het ook zo, bij mijn man wel iets anders, maar die ziet ook dat er nu andere tijden zijn. Dat er bij mijn man anders werd omgegaan had vooral met de 'tijd' te maken, verder was het een warm en open gezin.
En nee ik hoef er echt niet diep over na te denken of diepe gesprekken aan te gaan met mijn kinderen of man of andere ouders. Het is gewoon logisch...
Zo werkt dat als je een open verhouding hebt binnen je gezin over alles.
En heel soms denk er wel eens over na...hoewel het wel moeilijk is om dat te verwoorden. Zoals nu, dat ik me verbaas over jouw en dan denk je vanzelf na over hoe je het zelf doet.
Het is net zoiets als 'lopen' , nou hoe werkt dat volgens jouw??? Wat doen je benen dan precies...lastig he? is dat lopen nu onnatuurlijk dan omdat je er niet bij na denkt?
groeten albana

Tineke

Tineke

13-06-2009 om 11:44

Het helpt niet

Ik lees mee, er worden veel zinnige dingen gezegd, maar het helpt niet. Anders blijft toch overtuigd van haar eigen gelijk, en laat nog geen millimeter toe om ánders te kijken naar dezelfde situatie. Jammer, want zinloos van alle mensen die zoveel moeite doen.
Anders, pas je laatste postje nou eens op jezelf toe. Anders: "Daarom denk ik dat het belangrijk is je open te stellen voor adviezen van anderen na te denken over waarom je iets doet in de opvoeding van je kinderen en of het ook anders kan."
En begin daarna dit hele draadje opnieuw te lezen. Succes!

En dat doe jij en wij dus niet? Als ik het goed begrijp?
groeten albana

an200

an200

13-06-2009 om 14:42

Re anders

Als ik jouw berichten lees zijn jouw kinderen gewoon open in bloot zijn meer niet. Ik lees ook nergens dat je je kinderen iets opdringt e.d.

Je laat alleen niet veel los hoe het allemaal normaal gesproken gaat binnen je gezin. Vertel eens iets over hoe het gaat na het avondeten. Douchen jullie, doen jullie dat samen, opgedrongen of mogen jullie kinderen het zelf weten. Douchen ze uit zichzelf? Wanneer gaan beide broers samen douchen en is dat gedwongen of niet?

Komen ze uit de douche, blijven ze bloot of moedig je ze aan om bloot te blijven of vinden ze het zelf juist fijn om dan even bloot te zijn. Mogen beide kinderen bloot in de woonkamer en wanneer (ook als je zus er is of als een goede vriendin er is of alleen als jij er bent). Kortom stel je daar zelf regels aan. Zien anderen ook wel eens dat jullie kinderen 's avonds bloot lopen en hoe reageren die en zo ja wie?

Is de masturbatie bij de jongste (rijen over een deken) iets wat hij in de woonkamer ook nu nog doet en hoe ga je daar mee om? Ik lees eigenlijk dat je het niet echt afkeurd. Blijf je dan in de woonkamer of ben je dan in de woonkamer of zie je het toevallig bij het naar binnen lopen? Vind je het dan niet genant om dat te zien of heb je meer zoiets van laat maar even.

Verder schrijf je niet hoe de oudste van 14 reageert. Zit deze er dan ook bij en wat zegt deze er over?(of heeft deze er wel eens bij gezeten? Toen jouw oudste 11 was, was je jongste 8, hoe ging het op die leeftijd?

Verder zou ik willen weten hoe je het masturberen hebt gebracht bij je kinderen. Je schrijft min of meer dat je er over gesproken hebt in het verleden, maar niet op welke manier. Waarom vertel je je zoon niet bijvoorbeeld dat hij ook genot kan hebben op een andere manier (door het met de hand te doen) of weet hij dat wel?

Zijn beide broers redelijk close of helemaal niet en was het eerder zo dat beide broers bloot liepen in de woonkamer?

Tot slot zou ik graag eens willen horen hoe het gesprek met je nichtje was of heeft dat nog steeds niet plaatsgevonden? Ik denk dat het belangrijk is dat iemand haar zegt dat wat heeft plaatsgevonden niet erg was en dat ze zeker weer mag komen logeren. Het nichtje lijkt nu nog meer de dupe te worden van alles dan daarvoor het geval was. Na jouw eerlijkheid aan je zus moeten er juist nu meer deuren opengaan in plaats van dicht. Neef en nicht moeten elkaar naar mijn mening gewoon bloot kunnen zien (en daarmee bedoel ik ongedwongen!). Willen ze samen douchen dan moet dat kunnen, willen ze op één kamer slapen dan ook, maar de keuze moet aan de kinderen zelf zijn.

Ik las over een uitstapje naar de Efteling, is een uitstapje naar een sauna niet een veel beter idee om het ijs te breken?

Vic

Vic

13-06-2009 om 14:58

Wordt steeds gekker

"Ik las over een uitstapje naar de Efteling, is een uitstapje naar een sauna niet een veel beter idee om het ijs te breken?"
Ik besef dat ik behoorlijk aan de preutse kant ben, maar ik vind het niet normaal als je je kinderen aanwijzingen gaat geven over hoe ze moeten masturberen. Verder hoop ik maar dat achter die opmerking over de sauna de smiley vergeten is.

an200

an200

13-06-2009 om 21:11

Re;

mag ik eens vragen wat de reacties waren en hoe deze mensen reageerden?

Weten goede vriendinnen die vaker komen het en zeggen die wel eens iets als ze je zoon zien 'friemelen'? Kortom ik ben benieuwd naar reacties uit je omgeving wat anderen zelf vertellen over hun eigen situatie.

éen vraag blijft onbeantwoord: hoe ging dit ca 3 jaar geleden toen beide jongens nog geen puber waren en hoe is de band tussen beide jongens? Douchen ze nog samen of niet meer en pratn ze veel met elkaar?

Dat van de sauna was een grapje, maar mijn vraag blijft onbeantwoord wanneer je nichtje weer mag logeren?

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2009 om 13:19

Wat ik dan wel weer interessant vind, an200

Is je taalgebruik in je posting Re.Harmke.
Je hebt het over het "betrappen" van je zoon op masturberen tijdens het douchen. Allemaal heel logisch en verklaarbaar, helemaal prima, maar hoezo "betrappen"? Dat woord heeft een negatieve connotatie, je betrapt mensen op iets wat niet mág.
En vervolgens schrijf je dat je het naar hem toe benoemt als iets normaals waarvoor je je niet hoeft te schamen.
En ik denk dan: juist het feit dat je het benóemt maakt het groter dan het is. Als je zoon zijn oksels in staat te zepen onder de douche zeg je toch ook niet dat dat iets heel normaals is waarvoor je je niet hoeft te schamen?
Snap je wat ik bedoel? Ik bedoel dit niet als "aanval" ofzoiets, het is meer een gedachtenoefening. Want dat is wat voor mij in dit draadje naar boven komt drijven: iemand als "anders" gaat zo frank en vrij met bloot en seks om dat ze alles gaat benoemen en uitleggen onder het mom van "heel normaal en natuurlijk". Eeeeeh......zoals Albana al schreef: als het zo normaal en natuurlijk is (net zoals lopen) dan hoef je daar toch niet eindeloos over te praten en te denken?

Tirza

Laat toch tirza

Ze wíllen het toch niet snappen en denken alleen dat wij het als 'kritiek' bedoelen...
Laat ze maar lekker.
groeten albana

*bella*

*bella*

15-06-2009 om 10:03

Snap ut niet zo goed

Eerlijk gezegd snap ik alle reacties op ´anders` niet zo goed. Ik denk toch wel een beetje dat ´anders` ook echt een beetje ´anders` (snap je het nog) met de dingen omgaat. En dat lees ik hier ook wel vanuit de reacties. En nee, als je niet anders, maar vrij standaard met de dingen omgaat, dan valt er ook helemaal niets af te stemmen bijv. Ik doe dat ook niet. Ik loop bijv ook niet bloot bij loge´s. Ik slaap niet naakt. Liever wel eigenlijk, maar soms kruipen onze eigen kinderen bij ons en die vinden dat nu al niet meer zo prettig. Maakt verder ook niet uit, het zijn onze normen maar wil maar zeggen dat ik denk dat onze normen niet zo heel erg afwijken van anderen.
En tsja, als ik mijn kinderen ergens laat logeren ga ik, zonder daar verder over na te denken, toch uit van de min of meer standaard normen. En ik weet bijna zeker het gros van jullie ook. En als het anders gaat dan gewoon, dan weet ik dat graag. Dan kan ik altijd nog beslissen of ik mijn kind al dan niet laat gaan, wat wel besproken moet worden of wat niet. Ik weet het niet, zou bijv best moeite hebben met dat best wel openlijk omgaan met masturbatie bijv. Ik vind dat ontzettend prive. En weet ook dat zeker 1 kind van mij daar best van zou kunnen schrikken .
Ik denk dat ´anders` haarfijn aanvoelt dat ze afwijkt. Niets mis mee, prima juist dan om het ook wat openlijk te houden, mijn mening.
Overigens lijkt het me dat het ook erg van kind tot kind verschilt. Wb mijn oudste zou ik nergens moeilijk over doen. Maar die is nu zelf juist preuts en trok laatst een zwembroekje aan toen ik hem samen met logerend vriendinnetje ´als de gewoonste zaak van de wereld´ samen in bad stopte haha!
Mijn jongste, niet eens 6 nog, is op de een of andere manier veel sexueler ingesteld. Ik weet niet waar ze het vandaan heeft.(nee, ook niets mis met kind!) Maar barbies laat ze al, ook al is het op kleutermanier, echt samen zoenen al sinds lang en lacht daar dan stiekumpjes bij. Kan ook zo enorm nieuwsgierig bijv zijn als ik vriend een kus geef, terwijl daar verder niets spannends te zien is. Merk dat ze nieuwsgierig is bij vriendjes en ook wel graag knuffelt, zoentjes geeft etc etc. Helemaal niets wat me verontrust maar kan me zo voorstellen dat ik in de toekomst bij logerende vriendjes toch hier en daar mijn ogen wat beter openhoud. Meer igg dan bij kinderen die wat minder sexueel zijn ingesteld, of minder vrij, of minder experimenteel of impulsief. Niet dat ik dochter nu niet laat douchen met vriendjes, maar zou het wel in de gaten houden een beetje. Want kan me wel voorstellen dat het haar eerder triggert tot bepaalde spelletjes.
(zei bijv laatst: kijk, die jongen probeert heel mooi te lopen, zeker zo om meisjes gek op hem te laten worden! Dan ben ik echt verbijsterd en denk ik hoe komt ze erop met haar 5 jaar. Was zelf bijzonder laat met alles en snapte met mijn 11 jaar absoluut niet wat mijn vriendinnetjes toch deden bij die jongens op schoot. Hoewel ik zelf ook experimenteerde maar met een minder sexuele lading denk ik achtaraf)

Noelia

Noelia

15-06-2009 om 12:13

Moet ik nu uitkijken?

Mijn zoon is net 11 geworden en douched al jaren samen met zijn zusje van 10. Hij is ook nog heel niet met meisjes bezig. Ook zijn plasser ziet hij alleen nog maar als iets waar urine uit komt. Verder weet hij ondertussen wel hoe het in zijn werk gaat om kindjes te maken. Ik vraag me nu af hoe lang ze nog samen kunnen douchen. Ik had zelf zoiets van dat geven ze zelf wel aan als er iets gaat veranderen aan het lichaampje.

Noelia

Noelia

15-06-2009 om 18:00

Dacht ik ook

Ja, zo denk ik ook. En ik besef ook wel dat zo´n draadje een nog ergere manier is dan roddelen. Er wordt vaak van een muis een olifant gemaakt.

an200

an200

15-06-2009 om 18:15

Re: noelia

Zo lang broer en zus het gezellig en fijn vinden om samen in bad te gaan of samen te douchen zou ik er geen probleem van maken, zelfs niet al zouden ze 14 en 12 of 15 en 13 zijn. Dat ze geen problemen maken van elkaar bloot zien is juist erg mooi! Ik denk dat er veel ouders zijn die overal iets achter zoeken...

Tirza: met welke blik bekijk je hier alles wat geschreven wordt.... Je leest heel selectief. Over mijn zoon "betrappen" zei ik al dat ik dat woord niet het goede woord vond. Misschien had ik moeten schrijven ik kwam in de badkamer binnen en zag het hem doen. Ik schreef betrappen ook niet voor niets tussen aanhalingstekens.

Verder ben ik blij dat er nu ook reactie komen van ouders die eens vertellen hoe het bij hun thuis gaat. Zoals hierboven al geschreven: overal gaat het anders. Bella: hoe heb je het opgelost met dat vriendinnetje en je zoon in bad? Gewoon je zoon in zijn waarde gelaten of hem toch verteld dat hij niet zo raar moet reagerenn omdat zijn vriendinnetje ook gewoon bloot is?

*bella*

*bella*

15-06-2009 om 20:58

Allebei an200

Weet het niet meer precies, maar zal vast iid iets gezegd hebben als doe niet zo raar! Maar dan wel lachend hoor, want ik vind het toch zijn goed recht preuts te zijn, zelfs bij zo´n goede vriendin. Maar hij mag dan toch ook weer weten dat het eigenlijk niet echt ´nodig` is om zo te doen...vriendin lag alleen maar dubbel dus grappig was het eigenlijk wel.
Misschien moet ik het hem ook maar niet meer aandoen samen met vriendin te ´moeten´gaan (niet echt moeten natuurlijk maar ik zei het dus wilde vriendin graag en zette ik hem zo voor het blok onbedoeld) Waarschijnlijk is het ook maar tijdelijk, wilde een poosje ook niet meer bloot bij ons maar zijn wens met ons samen in bad te gaan is momenteel toch sterker, vindt dat nog erg gezellig. Overiigens gaat hij wel altijd met zusje in bad gewoon. Maar omkleden met zwemles in een openbaar kleedhok doet hij ook niet meer.

an200

an200

15-06-2009 om 21:57

Tja Bella, ik denk zelf dat je best een goede keus heb gemaakt door iets te zeggen van : "doe niet zo raar". Ik zie ook niet in waarom ze opeens niet meer samen in bad kunnen als vriendinnetje dat wel wil. Je zoon wou het immers ook wel maar moest misschien wel even over een drempel heen. De volgende keer is het denk ik voor hem een minder probleem omdat ze elkaar nu toch al weer bloot hebben gezien.

Op het moment dat je zoon echt nee zegt, dan is het ook nee naar mijn mening. Ik denk dat je het best goed hebt opgelost. Je zoon mag ook weten en soms voelen dat bloot normaal is en niet iets wat je per se hoeft te verbergen zo lang je hem maar niets echt dwingt. Doot hem gelijk maar gelijk te geven kweek je ook een minder open gedrag denk ik..

Uit jouw verhaal maak ik op dat alles ongedwongen ging. Begon je zoon er eigenlijk over voor het in bad gaan of toen je het bad aan het vollopen was en het vriendinnetje al lang en breed er in zat (of er al in haar blootje bij stond)? Kwam het vriendinnetje eigenlijk logeren of gewoon een middag spelen en hoe oud zijn beide (als ik vragen mag)?

Noelia

Noelia

16-06-2009 om 09:28

Met vriendinnetjes in bad

Soms als er een vriendinnetje van mijn dochter komt slapen dan willen mijn dochter en haar vriendinnetje in bad. Mijn zoon vind dat ook gezellig en leuk natuurlijk dus die wil er bij. Maar dan trek ik ze allemaal een zwembroek aan. Zoon zou ook niet zonder willen en dat zal misschien wel komen omdat ik hem dat op het idee heb gebracht. Ik vind dat prettiger voor eventuele voetjes die soms op de intieme delen terecht kunnen komen. Dat wordt lachen en schaamte tegelijk natuurlijk. Bij wie dan ook. Maar ook voor de moeder van het vriendinnetje. Je weet nooit hoe zij er over denkt natuurlijk. Zoon en dochter gaan wel samen naakt in bad.

*bella*

*bella*

16-06-2009 om 09:48

An200

Zoon was 7 toen en vriendinnetje kwam logeren. Hij zat toen net in zijn preutse fase en eigenlijk had ik niet door dat het best beladen voor hem was, stelde vrolijk voor dat ze in bad konden gaan. Hij kwam toen schoorvoetend in zijn broekje aan, en uit zijn gedrag kon ik opmaken dat hij er toch wel wat mee zat. Maar goed, het is ook niet de makkelijkste verder Vooral niet voor zichzelf.
Denk dus dat hij zich voor het blok gezet voelde, wilde ook niet afgaan voor vriendinnetje. Ben er wat dubbel in want enerzijds vond hij het ook gezellig en wil ik ook uitdragen dat eea normaal is. Maar ik kan het de volgende keer toch beter eerst vragen onder 4 ogen denk ik. (situatie was verder iid volsterkt ongedwongen maar weet niet helemaal of dat voor hem ook opging, en grenzen leren aangeven en respecteren vind ik minstens zo belangrijk als leren dat bloot normaal is)

Noelia

Noelia

16-06-2009 om 10:02

Bloot

Bloot is normaal ja. Maar wat ik zelf niet doe hoeven hun ook niet te doen. Bv je verkleden op het strand. Mijn zoon vraagt mij een handdoek voor te houden. Dan denk ik ook, doe normaal, je bent kind maar doe het toch zonder iets te zeggen. Ik doe zelf toch ook een handdoek voor.

an200

an200

16-06-2009 om 17:47

Re; bella

Ik vind 7 jaar hoe dan ook nog een ongedwongen leeftijd om bloot te zijn voor een kind en zou het eerder vreemd vinden dat hij met zijn vriendinnetje in een zwembroekje ging badderen dan andersom.... Dus om dat nu te vragen vind ik juist te ver gaan, zeker als het de vorige keer uiteindelijk dolle pret was. Soms moet je ook iemand over een bepaalde drempel helpen... Hoe ging het broekje uiteindelijk uit? Toen hij zag dat zijn vriendinnetje ook bloot was?

Je schrijft gek genoeg niet hoe je zoon het uiteindelijk vond?? Heb je het daar niet meer over gehad met hem? Natuurlijk is het goed om je zoon grenzen te laten stellen,maar als je zoon de verkeerde grenzen gebruikt of in jouw ogen te ver doordraaft dan mag je daar best met hem over praten.

an200

an200

16-06-2009 om 17:54

Re; noelia

Tja, zoiets zou bij mij geen probleem zijn. Ik vind het onnatuurlijke opzoeken ook niet goed. Beide vriendinnen zien elkaar vast wel vaker bloot dus dat is sowieso geen probleem. Je zoon kun je uitleggen dat hij er wel bij mag als beide meisjes dat willen en hij ook bloot gaat. Zeker als je zoon toch al met zijn zus bloot baadt (en dan zullen ze ook wel eens per ongeluk iets raken) dan denk ik dat je geen spijkers op laag water moet zoeken.

En wat andere ouders denken? Tja ik weet niet hoe oud je zoon is en je dochter en vriendin, maar ik denk niet dat deze ouders er een probleem van maken, zeker niet als de vriendin het zelf ook geen probleem vindt.

Stel beide vriendinnen gaan alleen in bad, mogen ze dan wel bloot? Hoe oud zijn je dochter en zoon eigenlijk?

ik heb het idee dat je nu zelf dingen opwerpt die juist weer onnatuurlijk overkomen. Die ouders van het vriendinnetje krijgen toch te horen dat ze met haar vriendinnetje en broertje in bad mocht. Ik vraag me af of die ouders dan gaan vragen: bloot of met zwembroekje, die denken hoe dan ook bloot. En al zouden ze het vragen, het zou op mij raar overkomen als mijn zoon zou zeggen: "ik moest een zwembroekje aan of ik moetst mijn boxershort aanhouden". Ik vind persoonlijk dat laatste vreemder overkomen....

*bella*

*bella*

16-06-2009 om 23:06

Nee

Het zou niet in me opkomen met mijn zoon te praten, het zijn zijn grenzen, die zijn sowieso niet verkeerd. Ik bepaal ook zeker niet voor mijn zoon de leeftijd waarop hij dit soort dingen zou kunnen gaan doen. En nee, uiteraard is dus ook het broekje niet uitgegaan, ik zou niet weten waarom.
En vreemd , tsja, zo snel vind ik iets niet vreemd dus dat scheelt alweer.

An200

"Ik vind 7 jaar hoe dan ook een ongedwongen leeftijd om bloot te zijn voor een kind."(an200)
Hoe kom je erop? Ieder mens bepaalt zijn eigen grenzen en de grens van de zoon van Bella was duidelijk toch? Niemand heeft het recht over die grens heen te gaan. Ook een ouder niet.
"Hoe ging het broekje uiteindelijk uit?"(an200)
Wil je werkelijk alle details weten?
"Soms moet je ook iemand over een bepaalde drempel helpen..."(an200)
Pardon?Deze opmerking vind ik zelfs eng...Jij bepaalt voor een ander geen grenzen of drempels. Ook niet voor een kind. En al helemaal niet voor mijn kind.

Tirza G.

Tirza G.

17-06-2009 om 15:16

En hoezo an200

Hebben die vriendinnetjes elkaar vast wel eens bloot gezien? Hoe kóm je er op? Hoe vaak is het in NL nou weer om in een badje-in-de-tuin te zitten (en waarom zouden ze dat perse bloot doen?) Hoe vaak wordt er nou over en weer gelogeerd incl. samen douchen/badderen?
Kom op zeg, dan heb je het volgens mij over 2-3 keer per jaar. Nou nou nou, wat ben je dán bekend en vertrouwd met het blote lichaam van je vriendinnetje zeg, tjongejonge.
Zoals de anderen al schrijven, ik vind je opstelling naar de zoon van Bella toe grensoverschrijdend. Een drempel is er niet voor niets. Bloot is misschien wel heel natuurlijk, maar zelfs de Neaderthalers droegen al lichaamsbedekking en ook vandaag de dag dragen alle natuurvolkeren (zelfs als het bloedheet is) enige vorm van lichaamsbedekking. Oók de kinderen.

Tirza

an200

an200

17-06-2009 om 17:57

Re: tirza

Met over een bepaalde grens heenhelpen bedoelde ik niets meer of minder dan ook een tegengeluid te laten horen. Dus ook gewoon te zeggen van "doen niet zo vreemd". Als een kind niet wil eten dan hoeft hij dus van jullie niet te eten? Zo komt het op mij over als ik jullie reacties lees.

Dit staat los van het respecteren van wat je kind wil. Ik heb dacht ik nergens gesproken over dwang etc (dat moest er nog bijkomen). Ik krijg meer en meer het gevoel dat bepaalde mensen wel heel selectief lezen!!!

Vriendinnen zien elkaar zeker vaker bloot op sport of bij het douchen op school en dat is wat ik bedoelde. Meisjes (maar ook jongens) hebben onderling daardoor weinig problemen met bloot. En hoezo is het dan weer vreemd dat ik vraag of de meiden alleen wel bloot mogen baden? Dat is gewoon interesse.

Tirza, op dit forum heb je tegen iedereen wel heel snel de mening klaar, terwijl je maar half leest. Je kunt ook eerst eens vragen wat een poster bedoeld met wat zij/hij zegt. Het vreemd aan jouw is dat je wel meeleest met de hele discussie maar zelf nog geen procent hebt ingebracht (alleen maar gehakketak op meningen die je niet bevallen).

Ieder gezin gaat op zijn manier om met bloot en ook met seksualiteit bij kinderen. Dit topic is een redelijk open en eerlijk topic, maar gezien de aard van het onderwerp vinden ander forummers het nodig mensen met een open en eerlijke manier van vertellen en mening geven de kop in te drukken.

Tirza, waarom heb je eigenlijk zo'n probleem met een topic zoals dit en met de open manier waarop enkelen (anders, Bella en Noelia o.a.) hier over spreken?

Ik merk bij jouw een ouderwetse preutse opvoeding die zeker niet meer van deze tijd is.

Overigens lijkt het er op dat jij zelfs vragen van mij of 'anders' en anderen wilt afkappen door de vragen belachelijk te maken, ik vind dat verre van netjes.

Tirza G.

Tirza G.

17-06-2009 om 20:02

Toetsen

Het leuke van een forum is, An200, dat je elkaar niet kent. Wie weet ben ik wel de voorzitter van de naturistenvereniging, je wéét het niet.
Wat ik doe, of probeer te doen, door te blijven drammen is het toetsen van denkbeelden. Daarmee hoop ik een bepaald denkproces op gang te brengen, óók bij mezelf. Of, zoals ik al eerder deed, je aanspreken op het gebruik van het woord "betrappen". Als dat het goede woord niet is, waarom gebruik je dan geen ander woord, zoals je later wel deed?
Het is je wellicht opgevallen dat ik nergens in dit draadje iets laat weten over hoe het er bij mezelf aan toe gaat. En dat ga ik ook niet doen. Ik vind het wel tekenend dat je mij verdenkt van een preutse opvoeding - ik vind dat een bekend valkuil-achtige manier van meningsvorming: ik stel jou kritische vragen, dús ben ik tegen je en dús ben ik preuts.
En hoezó een preutse opvoeding is niet meer van deze tijd? Preutsheid is een persoonsgebonden eigenschap volgens mij en heeft niets met "deze tijd" te maken. En wat bedoel je precies met "deze tijd"? De tijd van kinderporno via internet? Van sexende mevrouwen in reclameblokken? Van fake-rape-scenes in clips op MTV?

En inderdaad: ik ben niet netjes. Maar ik ben dan ook niet preuts.

Tirza

An200

"Doe niet zo vreemd?"
Zeg jij dat tegen een kind als het liever niet met anderen samen bloot wil zijn? Wat zou ik kwaad zijn als je dat tegen mijn kind zou zeggen, op een misschien voor hem, wel moeilijk moment.
"Dit staat los van het respecteren van wat je kind wil."
Juist niet, met een dergelijke opmerking keur je de keuze van een kind af. Het aanhouden van een kledingstuk is "vreemd" volgens jou.
Ik vind wel degelijk dat jij grenzen overschrijdt.

Tirza G.

Tirza G.

17-06-2009 om 23:37

Een kind wat dingen weigert

Een kind wat zijn onderbroek/zwembroek niet uit wil trekken, hoeft dat van mij niet. Zijn lichaam, zijn keuze.
Een kind wat niet wil eten - tja, daar zal ik bij aandringen, maar ik zal het niet in zijn mond proppen - dan overschrijdt je de grens van zijn lichamelijke integriteit.

Je stelt, An200, dat ik en iemand als Wil40 de wens van het kind laat prevaleren en je komt met dit soort voorbeelden; ja ja, een kind wil wel vaker iets niet, puh, daar kun je toch niet allemaal in mee gaan......Ben ik helemaal met je eens. Maar ik vind wel dat je kritisch moet kijken naar grensoverschrijdend gedrag bij jezelf. Een kind afkeuren, als vreemd betitelen of uitlachen als hij zijn zwem/onderbroek niet uit wil doen is voor mij een brug te ver. Ik vind het een enge gedachte dat je een kind op die manier in een positie kunt manipuleren waar hij duidelijk niet wil zijn.

Tirza

Het zit vol met "vreemde zinnen" an200

"Bella: Hoe heb je het opgelost met dat vriendinnetje en je zoon in bad? Gewoon je zoon in zijn waarde gelaten of hem toch verteld dat hij niet zo raar moet reageren omdat zijn vriendinnetje ook gewoon bloot is?"

Je zegt het zelf eigenlijk al, laat het kind in zijn waarde. Zo hoort het te wezen.Maar dan komt het tegenstrijdige vervolg van je zin. An200 neemt hier geen genoegen mee. Het kind moet bloot en vooral niet zo "raar reageren".
Ik wil hiermee zeggen dat als je je zo gedraagt tegenover minderjarigen, je hier zelfs problemen mee kunt krijgen.Heb je daar wel eens bij stilgestaan?

Bastet

Bastet

18-06-2009 om 16:31

Makkelijk

Ik heb zelf nooit moeilijk gedaan over bloot.Loop ook rustig naakt in de sauna.Maar mijn kinderen zijn alledrie zeer gesteld op hun privé,de badkamerdeur gaat op slot,en bij het omkleden zijn ze liever alleen.Ik heb werkelijk nog nooit de opmerking: Doe niet zo vreemd! gemaakt.Het is hun lijf,hun privé,en dat is hun goed recht!
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.