Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
rode roos.

rode roos.

15-03-2010 om 21:30

Help mijn zoon eet heel slecht.

Ik weet niet meer wat ik met mijn zoon van 4,5 aan moet. Hij wil niet meer fatsoendelijk eten s'morgens niet en s'avonds niet. Het is altijd een strijd om iets naar binnen te krijgen. En dan het s'avonds als hij naar bed moet is het huilen omdat meneertje honger heeft. Op school eet hij dan 6 crackers of 4 boterhammen. S'middags thuis eet hij meestal 1 boterham of een half broodje. Als hij weer thuis komt om 15.15 eet hij een stuk fruit. Ik geef hem al extra geen snoepjes omdat hij al zo slecht eet hij mag wel na het fruit nog een droog koekje. En dan komt het avond eten wat we ook maken groente met vlees en aardappels of pasta. Ik eet alleen maar pannenkoeken en frietjes meer wil ik niet mam. Wat moet je hier mee. Gaat dit weer over is dat een fase.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
iris

iris

15-03-2010 om 23:21

Nou

Hij eet in elk geval al meer dan mijn 10 jarige dochter. 5 broodjes op een dag! En fruit na schoooltijd! Dan heeft hij toch al heel veel gehad? Alleen warm eten vindt hij blijkbaar niets. Maar hij komt toch over de dag door niets tekort??? Hij wil wel eten, maar niet op het tijdstip dat jij wil.

Cindy

Cindy

16-03-2010 om 07:05

Ach

Dat valt best mee hoor! Mijn dochter (5 jaar) eet 's morgens 1 sneetje brood, op school twee en een koek en dan 's avonds ook niet al te veel (bv. halve aardappel, een schep groente en een beetje vlees). Regel is wel dat ze in ieder geval moet proeven; eet ze niet, is het haar keus. Honger hoort daar dan maar bij!

Hanne.

Hanne.

16-03-2010 om 09:18

Valt toch wel mee?

Begrijp ik het nu goed, hij eet op een dag 5 boterhammen en een stuk fruit en een koekje? Ik zou willen dan mijn (bijna) 4 jarige zoveel zou eten. Hier komen we niet verder dan 3 boterhammen, fruit, een koekje en een theelepel avondeten.

Dan zou ik het niet extreem slecht eten vinden. Volgens het voedingscentrum moeten ze op die leeftijd als basis voeding 3-4 sneetjes eten. De extra sneetjes compenseren misschien het avondeten.

Hoe gaat het verder met hem? Een gezond jongetje, dan zou ik me er verder niet druk over maken. Voor 's ochtends kan je misschien een keer pap aanbieden?

100%mama

100%mama

16-03-2010 om 10:11

Vlg mij genoeg

Tuurlijk begrijp ik je "frustratie", jij kookt lekker en "meneer" wil het niet eten.....ik ken het gevoel!

Toch eet hij volgens mij al meer dan gemiddeld hoor! Hier een 5,5 jarige die 's ochtends 1 bord "korrels" eet (die smack korrels), om 10 uur een liga, om 12.00 bij gods gratie een boterham, om 16.00 fruit en dan.....vaak helemaal niets mee dan een hapje warm eten! Lust het niet, wil het niet......Hier ga ik er geen strijd voor aan. Klinkt heel hard (en waarschijnlijk compleet niet pedagogisch) IK heb geen honger, HIJ heeft honger en dat is pech hebben voor hem. Tuurlijk zijn wij in eerste instantie ook de strijd aan gegaan, maar dat mondde uit in elke keer bonje aan de tafel en de conclusie? Hij at toch niet.

Groeit hij verder goed en is hij gezond....dan zou ik mij geen zorgen maken, komt wel goed!

Sluit me aan bij 100%mama

Hier een bijna 5,5 jarige die 'smorgens met moeite 1 cracotte eet. Op school een zakje smoeltjes. Tussen de middag met grote moeite een boterham. Uit school een snoepje en avondeten 1 hapje om te proeven. Daarna schaaltje vla en dat was het! Klaagt nooit over honger, mocht hij dat wel doen, heeft hij pech. Hij wil wel graag een 2e schaaltje vla, maar dat krijgt hij niet.
Oooooooooooiiiiiitttttt zal hij wel gaan eten denk ik dan maar. Hij is gezond, wel klein en tenger, maar dat is ook gewoon een kwestie van bouw.
Dus, als jou zoon 5 boterhammen!!!! eet, vind ik dat een heleboel!

Hanne.

Hanne.

16-03-2010 om 22:08

Pas sinds kort

Ik had even gemiste dat het pas sinds kort is. Dan zou ik me al helemaal niet druk maken. En een 4 jarige kan je best uitleggen dat als hij niet eet hij honger heeft, maar dat dat dan zijn probleem eet.

Mijn dochter eet al 2.5 jaar zo slecht...

100%mama

100%mama

17-03-2010 om 13:42

Hahaha roos

Jij de geruststelling, ik de geruststelling dat we hier niet de enige met dit "probleem" zijn, hahahaha.

vlinder72

vlinder72

20-03-2010 om 20:33

Wonder

En soms kan er opeens een wonder gebeuren. Mijn kinderen zijn ook van die belabberde (warm) eters. Tot 1,5 jaar gaat het goed en dan opeens willen ze niet meer. Ik heb ook alles geprobeerd. Boos worden, negeren, naar binnen proppen . Niets werkt. Nu doe ik niks meer. De vraag "wat eten wij" is verboden want ze hoeven het meestal toch niet. Ik schep op. Iedereen aan tafel. Ze eten of ze eten niet. Na het eten yoghurt en dan is het klaar. Niet zeuren. Niemand krijgt iets anders. Maar vorige week at mijn zoon van 7 voor het eerst sinds jaren brocolli, een aardappel en kipfilet. Echt, ik was verbijsterd. Dat heeft hij nog nooit gegeten. Dus er is hoop voor alle niet etende mormels.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.