Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anabel

anabel

03-05-2010 om 10:44

Help! monsterfeestje?

Hallo allemaal. Zoon wordt 9 en wil een monsterfeestje. Ik vind het best een leuk thema maar kan me er weinig bij voostellen!
Hij wil ook echt een thuisblijfeestje. (had dit jaar gehoopt op een kant en klaar iets buiten de deur, heb weinig tijd, energie en inspiratie) Normaal gesproken vind ik thuis-blijf-feestjes wel heel leuk, maar dit jaar heeft hij een gastenlijst waar weinig samenhang in zit. Ze zitten wel bij elkaar in de klas maar het is gr 3, 4 en 5 samen en hij heeft uit verschillende groepen kinderen. Heb geen idee of de kinderen ´zich pakken` dus ik vrees dat ik wel een redelijk strak programma moet gaan bedenken. En het liefst moet het ook nog eng zijn! Donker hier in huis kan ik het niet maken, en de kinderen zijn te jong om het zo laat te maken dat het donker is...
Oh ja, zoon functioneert sociaal niet al te best, dus voor mij is de druk rondom een feestje dan best groot, wil heel graag dat het leuk is, ook voor hem. (bij dochter die sociaal prima gaat ben ik daar veel relaxter in)
Vanuit de onderhandeling heb ik wel voor elkaar gekregen dat we een speurtocht vlak in de buurt doen, want zoon wilde eigenlijk echt helemaal het huis niet uit, maar onze tuin is best klein.. Verder heb ik geen flauw idee waar te beginnen, wie heeft tips of inspriratie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

03-05-2010 om 10:55

Hmmm

mijn zoon wou een dinosaurus feestje. Lijkt wel een beetje op een monsterfeestje. Ik heb een hoop ideeën van de site dinoworld gehaald. Een speurtocht in elkaar gezet met voetstappen van dino's en vragen over dino's. Verder heb ik met de kinderen dino botten uitgegraven. Misschien kan je eerst het boek Max en de Maxi monsters voorlezen. Dat is wellicht een beetje kinderachtig voor kinderen van 9 jaar maar het blijft toch wel een leuk boek. En dan daarna iets met die monsters gaan doen. Natekenen en inkleuren/versieren. Een t-shirt bedrukken met een monster van de Maxi monsters.

Ideetjes

Ik vond deze halloween-site, misschien zitten er leuke ideeen tussen.

Damajo

anabel

anabel

03-05-2010 om 11:18

Vlinder

Grappig, vorig jaar dus ook een dino feestje hier. Vond ik heel erg leuk en best makkelijk, maar heeft veel tijd gekost. (had een best ingewikkelde speurtocht etc)
Maar ´mosters` geeft mezelf zo op eerste gezicht weinig houvast. Het mag (van zoon) beslist niet kinderachtig zijn!! Zal het boek nog eens gaan zoeken maar vraag me af of het nog kan iid. En het mag ook niet te simpel allemaal en dingen zoals een t shirt versieren vindt zoon allemaal niet leuk. (jaja, het is niet de makkelijkste)
Ik grapte al dat we ´mosters en co` konden gaan kijken maar daar moest hij hartelijk om lachen dus helaas zei me dat al genoeg over wat hij verwacht. Ik ken geen minder kinderachtige film over monsters! (niet dat het een film moet zijn maar een boek of film geeft iid houvast of aanknopingspunten)
Dank voor je reactie!

angel3

angel3

03-05-2010 om 11:24

Griezelfeest ook goed?

Ik weet niet waar je woont? maar ik had een griezelkist gehuurd in Hoofddorp. De kist zat vol met verkleedspul (dracula, skelet, heks etc). Ook met enorm veel decoratiemateriaal (doodskop, spinnen en webben etc)
Er zat een draaiboek in met spellen en suggesties en enkele spellen. Wij lazen bijv een griezelverhaal voor. We hadden een cd met enge geluiden. Verder lag 'monster man' verkleed te slapen op bed van zoon in het donker. Er lagen snoepjes in de kamer die elk kind onafhank van elkaar moesten zoeken zonder monster wakker te maken etc. Ze vonden het geweldig!
Verder deden we een griezel proefspel geblindoekt zoals koude gekookte spaghetti (trollen darmen), olijven (geitenogen), smeerkaas (drakensnot) etc etc.

De kinderen vonden het hartstikke leuk en door het draaiboek en spellen hadden we er niet al teveel denk en uitzoekwerk aan. Alleen de boel versieren en klaar. Er zaten ook meegeef kadootjes in de kist en uitnodigingen om te versturen. Helemaal leuk!
Suk6

vlinder72

vlinder72

03-05-2010 om 13:18

Anabel

Feestjes thuis zijn echt heel veel werk en uiteindelijk helemaal niet goedkoper dan ergens naar toe gaan. En je hebt veel meer rommel thuis.

Maar misschien is de film Monster House iets. Een griezelige tekenfilm over een monster. Maar dan is een huis het monster. Kan ook een leuk uitgangspunt zijn voor het feestje. Je hele huis is het monster maar misschien vinden sommige kinderen dat wel te eng. Daar moet je ook weer rekening mee houden. Mijn zoon zou waarschijnlijk achter de bank gaan zitten en er niet meer achter vandaan komen. Of Scooby Doo.

Talia

Talia

03-05-2010 om 14:38

Anabel

Ik heb dit draadje nu al twee keer gelezen en ik blijf me verbazen over het feit jullie (als ik het goed begrijp) kinderen uit groep 3 uitnodigen en dan een "echt" eng monsterfeestje willen doen. Volgens mij trekken de meeste groep 3-ers dat niet, hoor. Ik zou wat eng-heid betreft water bij de wijn doen en je zoon laten kiezen tussen geen jonge kinderen of eng genoeg naar zijn smaak. Als je toch kiest voor een "eng" feestje zou ik in elk geval de ouders van de jonkies erbij betrekken om in te schatten wat kan en wat niet.

angel3

angel3

03-05-2010 om 14:57

Gaat echt wel goed hoor

wij hadden dat griezelfeestje toen zoon 6 werd. Hij had kinderen van 5 en 6 jaar. Meisjes en jongens. Je hebt zelf echt heel snel in de gaten tot hoever je kan gaan.
Geen kind vond het TE eng (maar leuk spannend). Een kind wilde met een spel niet meedoen ivm spannend, prima. En niemand heeft er van gedroomd of iets.....

Talia

Talia

03-05-2010 om 20:42

Nee angel

Als je kinderen hebt die allemaal dezelfde leeftijd hebben, is het niet moeilijk om het af te stemmen zodat het precies eng genoeg is. Ik zei alleen dat ik het leeftijdsverschil groot vond, met name omdat Anabel's zoon het zo te lezen niet snel eng genoeg vindt.

anabel

anabel

03-05-2010 om 21:59

Precies!

Maar dat is dus precies mijn probleem, dat het al de vraag is of de kinderen een beetje matchen en dan ook nog het leeftijdsverschil! (en, voor zover ik kan inschatten nu, nogal een verschil in temperament etc)
Dus eigenlijk voel ik me nogal voor een onmogelijke opdracht gezet.
En nee, een griezelfeestje mocht het dus niet zijn. Daar heb ik flink op aangestuurd want daar kan ik wel iets bij bedenken. Daar kun je veel meer kanten mee op. Maar monsters aaarrrch Maar stiekum trek ik het wrs toch een stuk breder
Monster house, leuk, kende ik niet. Misschien weer te eng voor de jongsten? (heb geen idee, dochter van 6 kan wel wat hebben)
Overigens heb ik ook wel meegemaakt op een feestje waar ik was, dus niet bij ons, dat juist 1 vd oudere kindjes het eng vond een speurtocht. Leeftijd zegt volgens mij niet zoveel. Probleem is dat ik niet alle kinderen even goed ken.

Tango

Tango

03-05-2010 om 22:51

Eigenlijk

vind ik dat als je zoon zo veeleisend is en zo weinig goed vindt, hij zelf ook wel een beetje mee kan denken. Heeft hij zelf ideeen over hoe het eruit moet gaan zien? Hij wordt 9 jaar, dus komt wel op een leeftijd dat hij zelf ook iets kan aandragen, behalve dat het eng moet zijn. Misschien kunnen jullie het samen voorbereiden, dat scheelt jou ook tijd en energie.
Te griezelig lijkt me gezien de leeftijden van de kinderen en vooral omdat je ze niet goed kent niet handig. Misschien kun je monster-maskers maken (zelf laten ontwerpen of uitprinten) of monsterkoekjes en deze versieren met griezelig gekleurde glazuur o.i.d. en daarna een niet te lange monsterfilm kijken en daar een quiz over verzinnen met leuke prijsjes.

Emmawee

Emmawee

05-05-2010 om 21:43

Eens met tango

Laat hem dan maar meedenken en er misschien samen mwt jou achter komen dat het best lastig is!
Verder vind ik de ideeën van Tango erg leuk. Kinderen met monstermasker of schmink en / of monsterpak van vuilniszakken en lappen etc. fotograferen, uitprinten, lijstje eromheen, prachtig meeneem-kado??
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.