Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Help netelroos bij mijn kind van 7!

goeiemorgen allemaal, 

ik heb een vraag en graag hoor ik ervaringen van anderen? 
misschien dat dit mij iets gerust kan stellen? 

Mijn zoon van 7 had wat keelpijn en hoge koorts, kan gebeuren goed drinken en uitzieken. Maar een dag later kreeg hij wat plekken op zijn nek en borst, even later begon de jeuk. Hup naar de dokter en het bleek netelroos te zijn. 

We kregen koelzalf mee en twee drankjes: Desloradine voor in de ochtend en promethazine voor de nachtrust. 

Overdag lijkt hij redelijk oké te zijn de plekken zijn niet verdwenen, maar in de nacht is het zwaar. Vreselijke jeuk aanvallen en een huilend wanhopig kind die ik ook nog eens ondersmeer met koelzalf. 

We zijn nu 4 dagen verder en de plekken zitten er nog steeds, overdag gaat het goed niet zoveel jeuk maar de nachten zijn helemaal niet leuk.

Mijn vraag is dit normaal en hoe lang duurt het ongeveer totdat dit helemaal wegtrekt? Heeft hij andere medicatie nodig? Of is het heel gewoon dat het in de nacht erger wordt?

Ik heb ziezo vandaag een afspraak staan bij de huisarts, maar graag hoor ik jullie ervaringen en tips☺️

koelzalf vindt hij niet fijn, wat kan ik als alternatief gebruiken? En ik moet zeggen dat hij nog steeds verhoging heeft een snotneus en verdikte amandelen.
Alvast dank😊

Ik heb zelf een astmatische aanleg en regelmatig last van netelroos en dat is altijd als ik het te warm heb. In mijn geval meestal door inspanning in combinatie met een warme jas o.i.d, maar te warm in bed kan heel goed. Ik heb echt nog nooit iets gesmeerd tegen netelroos trouwens, ik zie niet in hoe dat moet helpen?

Mijn tip, probeer het eens met een dunner pyjamaatje of alleen een t-shirtje aan in bed, en een zomerdekbed in plaats van winterdekbed.

Cortisonezalf, maar dat moet je van de huisarts krijgen. 

En anders wellicht een koelmatje in bed? 

Vuurhart

Vuurhart

12-02-2024 om 12:30 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 12-02-2024 om 12:19:

Cortisonezalf, maar dat moet je van de huisarts krijgen.

En anders wellicht een koelmatje in bed?

Koelmatje idd, top 

Vuurhart

Vuurhart

12-02-2024 om 12:31 Topicstarter

troelahoep schreef op 12-02-2024 om 11:16:

Ik heb zelf een astmatische aanleg en regelmatig last van netelroos en dat is altijd als ik het te warm heb. In mijn geval meestal door inspanning in combinatie met een warme jas o.i.d, maar te warm in bed kan heel goed. Ik heb echt nog nooit iets gesmeerd tegen netelroos trouwens, ik zie niet in hoe dat moet helpen?

Mijn tip, probeer het eens met een dunner pyjamaatje of alleen een t-shirtje aan in bed, en een zomerdekbed in plaats van winterdekbed.

Dank, ik zal extra erop letten ☺️

Al mentholgel geprobeerd?  Gewoon bij de drogist/apotheek te halen. En heb je nog de antihistaminica in huis? Die zou ik nog een aantal dagen blijven geven. 

dochter heeft ook soms last van netelroos. Bij warmte; warm bad/bed is de jeuk veel erger dus koelen inderdaad.

Ik dacht dat n antihistamine snel zou moeten helpen maar dat is bij jullie dus niet? Al aan allergie gedacht?

Vuurhart

Vuurhart

12-02-2024 om 20:34 Topicstarter

Junio schreef op 12-02-2024 om 14:09:

dochter heeft ook soms last van netelroos. Bij warmte; warm bad/bed is de jeuk veel erger dus koelen inderdaad.

Ik dacht dat n antihistamine snel zou moeten helpen maar dat is bij jullie dus niet? Al aan allergie gedacht?

Overdag werkt de antihistamine goed, ik zie hem bijna niet krabben. In de nacht wordt hij wakker met vreselijke jeuk, maar hij voelt dan ook warm aan. 

Aan allergie denkt de dokter nog niet aan, het is namelijk meteen ontstaan tijdens hogen koorts en flink verdikte amandelen. 

Vandaag zijn we nog bij de dokter langs geweest, en idd het advies is koelen. Ze verwachten dat het volledig weg gaat als het virus ook uit het lijf is. 

Laten we hopen dat het gauw voorbij is, jeuk is zo naar 😖bah. 

Vuurhart schreef op 12-02-2024 om 20:34:

[..]

Overdag werkt de antihistamine goed, ik zie hem bijna niet krabben. In de nacht wordt hij wakker met vreselijke jeuk, maar hij voelt dan ook warm aan.

Aan allergie denkt de dokter nog niet aan, het is namelijk meteen ontstaan tijdens hogen koorts en flink verdikte amandelen.

Vandaag zijn we nog bij de dokter langs geweest, en idd het advies is koelen. Ze verwachten dat het volledig weg gaat als het virus ook uit het lijf is.

Laten we hopen dat het gauw voorbij is, jeuk is zo naar 😖bah.

Wanneer neemt hij de tablet in? Verhuis dat anders naar bij het naar bed gaan?

Vuurhart schreef op 12-02-2024 om 20:34:

[..]

Overdag werkt de antihistamine goed, ik zie hem bijna niet krabben. In de nacht wordt hij wakker met vreselijke jeuk, maar hij voelt dan ook warm aan.

Aan allergie denkt de dokter nog niet aan, het is namelijk meteen ontstaan tijdens hogen koorts en flink verdikte amandelen.

Vandaag zijn we nog bij de dokter langs geweest, en idd het advies is koelen. Ze verwachten dat het volledig weg gaat als het virus ook uit het lijf is.

Laten we hopen dat het gauw voorbij is, jeuk is zo naar 😖bah.

Ach wat rot, ja het is echt verschrikkelijk. Het kan inderdaad ook een reactie op een virus zijn.

Nou op zoek naar verkoeling dan maar en hopen dat het snel wegtrekt.Beterschap!

Vuurhart schreef op 12-02-2024 om 20:34:

[..]

Overdag werkt de antihistamine goed, ik zie hem bijna niet krabben. In de nacht wordt hij wakker met vreselijke jeuk, maar hij voelt dan ook warm aan.

Aan allergie denkt de dokter nog niet aan, het is namelijk meteen ontstaan tijdens hogen koorts en flink verdikte amandelen.

Vandaag zijn we nog bij de dokter langs geweest, en idd het advies is koelen. Ze verwachten dat het volledig weg gaat als het virus ook uit het lijf is.

Laten we hopen dat het gauw voorbij is, jeuk is zo naar 😖bah.

Ik heb het zelf ook gehad (bij mij kwam het door een implantaat en het komt heel af en toe terug als ik iets met nikkel gebruik in het hooikoortseizoen). Maar poeh, ik vind het echt heel sneu dat je kind het heeft… 

Mag hij niet twee keer antihistamine? ‘s ochtends maar ook voor het slapen? 

ach arm kind. Dat is naar! Hij krijgt al 2 keer antihistamine. Koelmatje zou best eens kunnen helpen. ‘s Ochtends desloratadine en ‘s avonds promethazine. 

Poison schreef op 13-02-2024 om 08:55:

ach arm kind. Dat is naar! Hij krijgt al 2 keer antihistamine. Koelmatje zou best eens kunnen helpen. ‘s Ochtends desloratadine en ‘s avonds promethazine.

Oh ja, zie het. 

Vuurhart

Vuurhart

13-02-2024 om 10:48 Topicstarter

Gisterenavond een rustige nacht 🎉zo fijn, ze hebben me ook geadviseerd de huid vettig te houden met vaseline of uriage pruriced. Dat laatste zalfje heb ik op de huid gesmeerd  en Daro droge plekjes zalf op het gezicht. Zijn bed heb ik met katoenen lakens gedekt. 

Ik hoop dat vanavond ook zo een goeie nacht gaat zijn. 

Dank voor jullie adviesen en persoonlijke verhalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.