pooh bear
08-11-2012 om 22:31
Help probleem met uitnodigingen kinderfeestje
Help ik zit momenteel met een heel verdrietig kind.
Ze heeft binnenkort haar verjaardagsfeestje. Daar voor had ze in eerste instantie 2 kinderen uit haar klas uitgenodigd en nog een paar andere kinderen. Nu is er 1 kind afgevallen en wilde dochter graag een ander kind uit de klas uitnodigen. Dit meisje heeft ze afgelopen week een paar keer mee leuk gespeeld. Ik heb haar gezegd dat dat goed is en vanmiddag heeft ze het meisje een uitnodiging gegeven.
Maar nu kreeg ik vanavond een smsje van de moeder van een van de andere kinderen. Een meisje die ze heel graag op haar feestje wil dat als dochter dat meisje uitnodigt dat haar dochter dan niet meer op het feestje komt.
Dochter is nu helemaal in de war. Ze wil beiden meisjes op haar feestje.
Ze ligt nu wakker en wil morgen niet naar school. Ze wil niet tegen dat tweede meisje zeggen dat ze niet meer kan komen (logisch zou ook niet netjes zijn) Maar ze is ook bang om dat andere meisje als vriendin te verliezen en ruzie met haar te krijgen.
Ik weet even ook niet meer hoe ik haar hier mee kan helpen. Heb haar natuurlijk uitgelegd dat het niet netjes is als een vriendin z'n keuze van je vraagt. Maar daar heeft dochter geen boodschap aan.
Overigens wist het laatste meisje vanmiddag niet zeker of ze kan komen. En hadden we haar toen gezegd dat het niet erg was als we dat na het weekend horen. (toen had ik dat smsje niet)
Dochter is nu ook bang dat ze allebei niet komen.

pooh bear
18-11-2012 om 11:15
Feestje geweest
Mijn dochter heeft een heerlijk feestje gehad met heel veel lol.
Het meisje is echt niet meer geweest. Dat is heel jammer maar het is voor dochter gelukkig toch nog een heel geslaagd feestje geworden.
Dat wilde ik hier nog even melden. Iedereen bedankt voor de reacties.

skik
18-11-2012 om 13:51
Pooh
Fijn dat je dochter een leuk feestje heeft gehad en dat al het gedoe geen domper op de feestvreugde was. Ben je er nou nog achter gekomen waarom die moeder niet wilde dat haar dochter op een feestje zou komen als dat andere meisje erbij was?
skik

pooh bear
18-11-2012 om 14:05
Skik
Het was echt omdat de meiden elkaar niet mogen.
Vorig schooljaar waren de twee meiden vriendinnen. Toen is er wat ruzie geweest en sindsdien negeert dat andere meisje haar.
Ondertussen hebben de 2 moeders ook problemen met elkaar.
Wij wisten dit wel. En daarom zijn ze teleurgesteld in ons dat wij daar geen rekening mee hebben gehouden.
Ik vrees voor dat er nog veel meer feestjes komen waar dit meisje niet heen kan.

Ginny Twijfelvuur
19-11-2012 om 00:04
Sorry dat ik het zeg
Maar wat achterlijk vind ik dit.... van die andere moeder dan.
En arm kind is dat meisje.
Als grote mensen nou toch eens dingen die tussen kinderen spelen tussen kinderen laten (extreme uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Wat vond het meisje er zelf van?

pooh bear
19-11-2012 om 16:38
Ginny
Heb het meisje zelf niet meer gesproken. Maar volgens haar moeder was ze erg teleurgesteld in mijn dochter. En wilde ze zelf niet meer naar het feestje.
Tegen het andere meisje hebben we maar niks gezegd.

Ginny Twijfelvuur
19-11-2012 om 18:51
Triest vind ik het
Maar goed dat wist je al. Het klinkt allemaal niet goed. Denken kinderen echt zo? Ook als het niet ingefluisterd wordt door een volwassene?
En verder vind ik dat je een ander nooit zo onder druk mag zetten en dwingen om te kiezen. Want dan krijg je de deksel op je neus.
Ik vind dit echt sneu voor je dochter.

Fiorucci
19-11-2012 om 18:54
Apart
Ja, ik vind dat ook wel apart. Ik heb het ook weleens aan de hand gehad, mijn dochter vertelde dat twee dames elkaar niet zo mochten, en weleens ruzie hadden. Dus dat heb ik extra in de gaten gehouden tijdens het feest. Maar hun moeders heb ik er niet over gehoord, niet vooraf, niet achteraf.

Relithe
19-11-2012 om 22:26
Mooi
dat het feestje van je dochter hier niet door is verpest!
Het blijft een raar iets van die andere moeder..

pooh bear
21-11-2012 om 16:01
Ondertussen
Praat de moeder van het meisje helemaal niet meer met mij. Terwijl we normaal altijd naar elkaar toe gaan als we elkaar op het schoolplein ziet.
Ook haar dochter zegt erg weinig tegen mijn dochter. Erg jammer en dat alleen maar voor een kinderfeestje.
Maar ja niks aan te doen. Ik ben er wel klaar mee.

Ginny Twijfelvuur
21-11-2012 om 16:38
Daar doe je niks aan ja
Dit zit helemaal in het hoofd van de ander.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat zo iemand ook niet echt mijn kleur zou zijn. Te ingewikkeld, teveel gedoe.