Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
trijntje71

trijntje71

23-09-2008 om 15:34

Het allergemeenste

Zoon kwam volledig overstuur thuis (dat komt niet vaak voor). Het allergemeenste was hem overkomen (zijn uitleg). Vriendinnetje wilde iets en hij niet en toen werd ze boos en sprak de fatale woorden: dan mag jij niet meer op mijn feestje komen. Hij zit nog steeds na te hikken op de bank. Hij kan het niet geloven want hij was al uitgenodigd en dan kan je niet meer niet uitnodigen. En het ergste is dat madam pas in maart jarig is.
In ieder geval: feilloos de zwakke plek geraakt van mijn 6jarige kanjer.
Is dit ook voor jullie kinderen het allergemeenste?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Komt wel goed

Kinderen zeggen zoiets heel snel maar zijn dat de volgende dag meestal weer vergeten.Het is voor hun op dat moment de sterkste manier om hun ongenoegen te tonen , wat dus meer onmacht is.
Dat zijn momentopnames wat natuurlijk niet leuk is voor jou kanjer, maar meestal wel iets wat weer snel overwaait.
Sterkte 't komt vast wel goed.

Yta Chalne

Yta Chalne

23-09-2008 om 20:05

Grijns

Grappig genoeg kreeg ik dat van de week van mijn driftige peuter toegebeten: "Jij bent een stoutie! Jij mag níet op mijn feestje kómen!"
Waarschijnlijk gehoord van een kdv-vriendje, als ultiem dreigement. Want het werkt dus. Zelfs ik zat even verbijsterd op de bank, laat staan je zoon van zes

Sjillie

Sjillie

23-09-2008 om 21:23

Jaahaa

dat is hier ook het ultieme dreigement om te krijgen wat je wilt!
Zowel 4 jarige als 6 jarige uiten dit dreigement.

alleen vond de jongste het van de week niet meer leuk toen ze weer dreigde dat ik niet op haar kinderfeestje mag komen en ik antwoordde dat zij dan ook geen cadootje kreeg.....

Snap dat je zoon gekrengt is, maar inmiddels mag hij misschien alweer komen...

Nog meer grijns.

Mijn toen nog 4 og 5 jarige dochter, bijna stikkend van woede:'dan...dan...dan....eet ik 's morgens nooit meer mijn cracotje met leverpastei op'.

Probeer dan maar eens serieus te blijven kijken.

Overigens herinnert dit draadje me aan een vriendje van oudste, die verderop in de straat woonde. A;s 6-7 jarige had die er handje van om als iets hem niet zinde de standaardfrase' dan ga ik nooit meer met je spelen' er tegenaan te gooien. mijn (gevoelige) zoon vond dit vreselijk. Totdat we een nieuwe strategie verzonnen. Als vriendje dit bij ons thuis riep, pakten we zijn jas van de kapstok, schoven hem met een verbijsterde snuit de voordeur uit, en zwaaiden hem vriendelijk doch kordaat vaarwel (hij woonde verderop in de straat, dus dat kon). Da's misschien 2 of 3 keer gebeurd, toen was ie voorgoed genezen. (sterker nog, ik geloof dat ie de 2e keer onderweg naar huis al spijt kreeg, en schoorvoetend terugkeerde naar ons huis om sorry te zeggen en dat ie het niet meende en zo)

Mooie herinnering... (en ook erg leerzaam voor mijn eigen zoon destijds)

Ingrid

ayla

ayla

24-09-2008 om 07:58

Leukkk

peuter/kleuter riep dat hier ook altijd als ik iets deed wat haar niet zinde. Dan mag jij niet op mijn feestje komen. Prima schat, dan krijg jij ook niet dat playmobil poppenhuis wat je graag wilt hebben Nu roept ze steeds dat ik haar vriendinnetje dan niet meer mag zijn. En als vriendinnetje iets doet wat haar niet bekt dan roept ze heel hard dat het niet meer leuk is en dat ze niet meer met haar wil spelen, vriendinnetje moet weg. Vriendinnetje (heel zielig) kijkt dan helemaal bedeusd want van geen kwaad bewust.

wel sneu voor je zoon maar voor maart is hij waarschijnlijk al tig keer uitgenodigt en afgewezen

Jurk

Zoontje van 5, erg boos op mij: ".....dan vind ik jouw jurk die je op mijn verjaardag aan had tóch niet mooi!"
(een nogal opvallende zwart-roze creatie, roze is zijn lievelingskleur en ik had dat ding voor zijn verjaardag bewaard - dit kwam dus wel aan )

Verder is het hier geloof ik de standaardstraf tussen kleuters: ...dan mag je niet op mijn feestje komen; ik hoor het heel vaak. Zal wel weer overwaaien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.