Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kadonaj

Kadonaj

26-11-2009 om 09:02

Het drama dat sinterklaas heet...

Ik was zo blij, na drie jaar begon mijn kleine grote vent door te slapen snachts en kon ik, zwanger en nog een dreumes thuis, eens even lekker bijtanken. Komt die oude baardmans weer in het land... dag nachtrust...

Ik heb nu een kind die de hele dag superdruk is, niet in slaap kan komen en die slecht luistert.

Vorig jaar hebben we Sint een beetje stilletjes ons huisje voorbij laten gaan door deze ontwikkeling. Wel een schoentjes zetten bij aankomst en natuurlijk 5 december, maar geen sinterklaasjournaal en zo...

Nu zit hij op de kleuterschool waar ze met zn allen het sinterklaasjournaal volgen. De meeste kindjes zetten elke dag hun schoen (ook dat snap ik niet, drie weken lang elke dag een cadeautje? en dan is mijn zoon ook nog eens bijna jarig en komt de kerst er nog aan)
Hier wordt de schoen alleen in het weekend gezet, maar het kind is zo vol van de spanning...

Ik zal toch blij zijn als de oude man weer weg gaat! Ik kan me ook niet herinneren dat het 25 jaar geleden zo lang duurde en zo'n gekte was...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-11-2009 om 09:19

Elke dag schoen zetten

mag mijn dochter ook, elke dag een kadootje zeker niet.
Meestal 2x per week en dan ook nog in overleg met haar vader want beiden vinden we 2x per week een kadootje meer als voldoende. (we zijn gescheiden)
1x iets te snoepen en 1x een hebbedingetje. (vandaag een borstel)

35 jaar geleden mocht ik ook al elke dag mijn schoen zetten. Maar de gekte was idd wel wat minder. De sint komt wel al al die tijd de eerste zaterdag na st maarten aan.

Die drukte kan natuurlijk ook de leeftijd zijn, met 3 hebben ze meestal wel een periode dat ze knap lastig zijn.

Maar het blijft vervelend.

Gekte

Ik prijs mij gelukkig: zoon van 4 is wel opgewonden, maar nog op een prettige manier. Ik vind inderdaad dat er wel meer toestand van gemaakt wordt dan vroeger, maar hij kan het kennelijk nog aan.

Overigens waren er vroeger ook al kinderen die het niet aankonden: mijn broer (nu bijna 40) was in de Sinterklaasperiode altijd volstrekt onhandelbaar. Mijn moeder heeft uiteindelijk voortijdig verteld dat de Sint niet bestond. Dat hielp overigens helemaal niet.

Wat schoen zetten betreft heb ik gewoon gezegd dat ik het niet goed vind dat hij elke dag zijn schoen zet omdat hij niet elke dag snoep hoeft te krijgen. Waarmee het verschil in behandeling kennelijk voldoende is verklaard

Groeten,

Temet

Sommige kinderen kunnen er slechter tegen dan andere

mijn dochter begon ook altijd weer in haar bed te plassen enz. Ze is nu bijna 9 en ik ben heel blij dat ik het nu verteld heb. Mijn man vond haar namelijk vorige week om 3 uur 's ochtends op de bank: ze wachtte op de sint. Ze kon er ook heel slecht van in slaap vallen. Ik ben blij dat dat over is. Mijn andere twee kinderen hebben er niet zo'n last van.

Linda99

Linda99

26-11-2009 om 21:31

Slecht

Hier ook een kind waarbij de sintperiode nooit leuk was. Stress en angst van hier tot Tokio. Dus met 6 jaar in de zomer verteld en nu ze 8 is is het echt genieten! Ze is echt een partner in crime en kan het geheim goed bewaren voor d'r zusje.

Ik vind trouwens niet dat deze periode nu erg anders is dan vroeger. Er is wel veel meer aanbod aan series over de sint op t.v. maar we kijken hier alleen het sinterklaasjournaal.

buzz

buzz

28-11-2009 om 21:01

Volgens mij

is het altijd ongeveer 3 weken van te voren.
Ik mocht vroeger ook elke dag mijn schoen zetten, de ene dag een manderijn, de andere dag een paar pepernoten, de dag er op een geitje voor bij mijn boerderij, dan weer een schaapje, dan weer 3 schuimpjes enz.
Mijn kinderen 1 keer per 3 dagen, we hebben er een kalender voor getekend. Ach ja en wat zijn kadotjes, ik heb er een balon en wat pepernoten in gedaan, een stikkervel van dora en cars. een shocola sinterklaas.
Vroeger was het wat mij betrefd spannender met de roe en de zak enz. Het is nu een stuk vriendelijker. Tja het sinterklaas journaal maakt het wel spannend , maar ja sint is alles kwijt, dan stoppen we toch een nieuw verlanglijstje in je schoen. ik probeer de dingen die hij spannend vind wat af te zwakken.... maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige allemaal moeilijk te verwerken is.
Nog een weekje dan is het weer voorbij

Hepij

Hepij

30-11-2009 om 10:38

Pffffff

voor mijn gevoel begint het inderdaad steeds vroeger. Gelukkig heb ik hier 2 kinderen (5 en 3) die er niet heel erg door van slag raken, we kijken samen het sinterklaasjournaal en ze mogen in het weekend de schoen zetten en dat vinden ze prima. Ook de school doet er rustig mee, met sinterklaas en dat bevalt me prima.

Kadonaj

Kadonaj

30-11-2009 om 19:38

Niet te genieten na de sint...

Gelukkig heb ik niet als enige een sinterklaasdraak Helemaal nu het eerste sintfeest van het werk is geweest en hij een gedeelte van de buit binnen heeft is hij gewoon onhandelbaar, het lijkt wel of ik naar een aflevering van supernanny aan t kijken ben... whoehaaaaaaaaaaaaaaa

Mc Kain

Mc Kain

12-12-2009 om 08:51

Wees blij

Je hebt gekozen voor zoveel kinderen. niemand zei dat het eenvoudige zou zijn.

Wees blij dat je zo'n enthousiast kindje hebt. Dat hij iets heeft om naar uit te kijken. Ik zou zeggen geniet ervan, hou zwaar het ook is

Kadonaj

Kadonaj

12-12-2009 om 17:17

Je hebt gelijk

maar toch ben ik blij dat de oude man weer weg is

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.