Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Het 'gezonde' koningsontbijt

ik erger me eraan dat er overal te lezen is dat er een Gezond koningsontbijt werd gegeven op alle scholen (door Jumbo) bij de koningsspelen. Op zich gezellig hoor dat de kinderen een gezellige dag krijgen mét ontbijt. Maar ik vind het vooral een grote reclamestunt om 1,5 miljoen kinderen in nederland tegelijk Nutella, Kips leverworst, Eru smeerkaas en Hero fruitpasta te laten eten met daarbij een beker 'echte chocomel' en dit onder de misleidende noemer GEZOND. O ja, mijn dochter had ook nog een appel gehad... Ik heb er nog geen kritisch woord over gelezen of gehoord, ben ik dan de enige?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-04-2013 om 20:46

Joh

Die discussie is hier al zo vaak gevoerd, alleen ging het dan over het nationale schoolontbijt. Dat is net zoiets.
Maar wat maakt het uit. Het was vast gezellig!

Dendy

Ach

Juf van oudste had ook al gezegd dat de kinderen vooral thuis ook moesten ontbijten want zoveel zat er niet in de dozen voor school. En van de klas van de jongste heb ik bijna alle appels meegekregen. De kinderen hadden er blijkbaar geen trek in.
En uiteraard is het gesponsord. Maar daar lig ik niet wakker van. Kids hebben iets lekkers op school gekregen op kosten van de fabrikanten, prima toch?

Danielle W

Danielle W

26-04-2013 om 21:04 Topicstarter

Uitgekauwd?

Blijkbaar een uitgekauwd onderwerp hier. Dat is mij volledig ontgaan, onze school deed nooit mee aan het nationaal schoolontbijt. Zal eens zoeken in het archief

Mussie

Mussie

26-04-2013 om 21:23

Even nagevraagd

Heb het net nagevraagd want zoon heeft 2 vriendjes van andere school te logeren dus ik heb enorme steekproef hier: boterhammen met jam, pindakaas, chocoladepasta en een appel. En 2 kleine tomaatjes. Hm. Lijkt mij niks mis mee. Krijgt hij thuis ook, behalve die 2 tomaatjes.

Anneke

Anneke

26-04-2013 om 22:23

Gezond

Willem en Maxima vonden het belangrijk om aandacht te geven aan het feit dat er veel kinderen in NL zijn die 's morgens gene ontbijt krijgen. En geloof me er zijn genoeg scholen waar de meerderheid geen ontbijt krijgt. In dat perspectief zijn twee witte boterhammen met een dikke laag chocoladepasta een stuk gezonder dan geen ontbijt.
Ach, en die chocomelk pastte wel bij het weer!

Vic

Vic

26-04-2013 om 22:40

Och

Ik heb even nagevraagd bij dochter wat ze ervan vond. Een appel vindt ze geen ontbijt maar een tussendoortje. Verder had ze een half broodje hagelslag, maar dat was melk dus vond ze niet zo lekker. Gelukkig had ze thuis ontbeten

Vast wel

"Willem en Maxima vonden het belangrijk om aandacht te geven aan het feit dat er veel kinderen in NL zijn die 's morgens gene ontbijt krijgen"

Een gemiddelde Argentijn ontbijt met een kop sterke koffie met eenstuk toost met een klodder jam of dulce de leche, een Argentijns kind met warme (chocolade)melk met een koekje.

Denk dat Maxima zich heeeeeeeeel druk zal maken over de ontbijten van Nederlandse schoolkinderen ja.

Rafelkap

Rafelkap

27-04-2013 om 08:22

Zelf

De kinderen hebben hier zelf de ontbijtjes gemaakt. Dus het maatje van mijn zoon kreeg (op verzoek) een bruin bolletje met kaas, verse sinaasappelsap, ei en stukjes appel.

Berber.

Berber.

27-04-2013 om 11:07

Ach

Ik heb mijn kinderen op het hart gedrukt om vooral veel plezier te hebben tijdens het ontbijt op school. Dat vind ik namelijk veel belangrijker dan dat ze een keertje niet de schijf van vijf binnenkrijgen.

Berber.

Berber.

27-04-2013 om 11:09

Overigens

was dat wel gelukt. Ze hebben genoten van het feest. Wat ze gegeten hebben? Geen flauw idee.

Hier geen jumbo maar vomar

En keuze uit wit-of bruinbrood, belegd met pindakaas, hagelslag of kaas. Erbij melk of sinaasappelsap en een banaan. Er was ruim genoeg (vooral voor de kleuterklas waar ik werk) dat we nog heel veel hebben weggegeven aan gezinnen die het niet zo breed hebben bij ons op school.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-04-2013 om 20:59

Genoeg

Hier vonden we, voor een redelijk grote klas, ook dat er best wel weinig in zat. Maar het bleek toch precies genoeg te zijn. De laatste broodkorsten hebben we door midden gedeeld en aan de grootste hongerlappen gegeven. De eindconclusie was dat het toch fijn was dat er niet veel overbleef. In andere, kleinere klassen was trouwens meer overgebleven.

Yaron

Yaron

27-04-2013 om 22:55

25 kinderen

Ik las ergens dat er per groep voor 25 kinderen een compleet ontbijt inzat, bij ons op school hadden ze een extra doos gehad, anders was het te weinig geweest. Wat betreft die merkproducten, daar letten de meeste kinderen toch niet op. De chocomel viel wel in de smaak bij onze kinderen, want bij andere ontbijten/lunches op school krijgen ze altijd melk, vers van de boerderij en die lusten ze niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Hier

hebben beide kinderen (verschillende scholen) ontbeten op school. Dochter heeft meegedaan aan het koningsontbijt en heb haar niet horen klagen. Heeft heerlijk gegeten. Bij zoon hebben ze voor elkaar ontbijt gemaakt (lootjes getrokken) en ook hem heb ik niet horen klagen.

Pham

ody

ody

28-04-2013 om 17:33

25 kids per doos

Een doos was voor 25 kinderen. In die doos zaten 2 bruine broden, boter, een emmertje snoep tomaten, een zak appels, chocolade melk en gewone witte melk, aardbeienjam, pindakaas, hagelslag, smeerkaas, leverpastei, chocopasta en een pak ontbijtkoek. Hier is het onbijt lunch geworden en zijn de appels in de ochtend pauze gegeten. Alles is op gegaan wat er is gemaakt. We hadden nog wel wat pottenpindakaas, jam, hagelslag, boter en melk over.
Kids vonden het lekker ... Enige minpuntje was dat er wel te weinig ontbijt koek was om iedereen een plak te geven ..

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Pffff.

In de ontbijtdoos zat: pindakaas, jam, hagelslag, smeerkaas, chocopasta, tomaatjes, appels, ontbijtkoek. Verder was er boter, melk en chocolademelk.
Er was genoeg voor alle kinderen. Onze school gaf wat over was aan gezinnen die het finnacieel niet breed hebben. Er is niks weggegaan. De kinderen hebben heerlijk gegeten.
Wat is er dan mis mee. Soms moet er ook gewoon wat gezeurd worden lijkt het wel.

En ik vergeet

de leverpastei inderdaad nog.
Ontbijtkoek was inderdaad wat krap. Dun gesneden

Oh haha

ik vergeet het brood ook nog

Jesse_1

Jesse_1

29-04-2013 om 16:46

Nou

Ze moesten met zo'n 40 kinderen 3 broden delen.
3 broden = 60 sneetjes (incl. de kapjes), dus 1,5 boterham per kind. Dat vind ik echt weinig hoor.
Maar goed, ze waren gelukkig om 14.00 al uit .
De k(r)oningsspelen zelf waren wel erg leuk geweest (hadden ze hier binnen gehad).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.